Gå til innhold

Hva slags behandling får dere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

girlinyellow

Jeg går til DPS to ganger ukentlig. Snakker med psykiater en gang i uka, og med psykologspesialist og sosionom (sammen) en gang i uka. Jeg får samtaleterapi, traumeterapi og medisiner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får sprøyte i rompa annenhver uke og samtale/gåtur med sosionom eller sykepleier en gang i uka

Får dosett på døra hver mandag av hjemmetjenesten 

har ikke lyst å ha mer med psykiatrien å gjøre så håper alt blir slutt på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får kognitiv terapi/samtaleterapi hver 14 dag. Gikk lenge en gang i uka, men etter eget ønske så går jeg nå hver 14 dag. I dårlige perioder så går jeg oftere. Jeg kan dessuten ta kontakt når som helst hvis det er noe og det er en god hjelp. Sjeldent jeg tar kontakt utenom timene, men bare det å vite at jeg kan, hjelper meg igjennom enkelte dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dere er heldige som får så mye oppfølging. jeg har ikke noe oppfølging i det hele tatt selv om jeg til tider sliter voldsomt med generalisert angst og tilbakevendende depresjoner, litt traumer. Er visst gitt opp. Så må klare meg med de medisiner jeg går på og fastlegen en sjelden gang, og nå i koronatider ikke det heller. 😑 Er 50 år.

Anonymkode: b5fef...9aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Psykolog en gang i uken, kommunal psykiatritjeneste to timer i uken, har brukerstyrt plass, men det er jo satt på vent og innleggelse i psykiatrien ved behov. Kan også ringe behandler i psykiatrien ved behov. Har ingen oversikt over hva slags type behandling jeg får i grunn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg får god behandling av min kjære hver kveld 🥰

Anonymkode: bc1f8...164

Dette er også et tulleinnlegg som bør slettes av admin. Det er ikke slik behandling ts mener. 

Her bør vel folk bli behandlet likt, eller gjelder det andre regler for noen? @Admin

Anonymkode: f7537...bd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er også et tulleinnlegg som bør slettes av admin. Det er ikke slik behandling ts mener. 

Her bør vel folk bli behandlet likt, eller gjelder det andre regler for noen? @Admin

Anonymkode: f7537...bd0

Tulleinnlegg oppfattes i den grad av innlegg som er skrevet kun for tull eller for å gjøre narr av noen. Dette innlegget oppfattes ikke deretter.

Admin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dette er også et tulleinnlegg som bør slettes av admin. Det er ikke slik behandling ts mener. 

Her bør vel folk bli behandlet likt, eller gjelder det andre regler for noen? @Admin

Anonymkode: f7537...bd0

https://www.vi.no/helse/seks-gode-grunner-minst-til-a-ha-sex/71927509

Anonymkode: bc1f8...164

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dere er heldige som får så mye oppfølging. jeg har ikke noe oppfølging i det hele tatt selv om jeg til tider sliter voldsomt med generalisert angst og tilbakevendende depresjoner, litt traumer. Er visst gitt opp. Så må klare meg med de medisiner jeg går på og fastlegen en sjelden gang, og nå i koronatider ikke det heller. 😑 Er 50 år.

Anonymkode: b5fef...9aa

Har du vært i systemet lenge?

Anonymkode: 9db88...666

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja det har jeg, men det er ganske lenge siden jeg fikk noe hjelp nå. Men de mener jeg har fått hjelp tidligere tror jeg. Men det betyr ikke at det er lett å bli stående helt alene med alt heller..

Anonymkode: b5fef...9aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja det har jeg, men det er ganske lenge siden jeg fikk noe hjelp nå. Men de mener jeg har fått hjelp tidligere tror jeg. Men det betyr ikke at det er lett å bli stående helt alene med alt heller..

Anonymkode: b5fef...9aa

Det ville jeg ha hørt med fastlegen om. Hen kan henvise deg til en nehandler. Jeg vet ikke om alder har noe å si, men jeg tror ikke det. Eller så er det mange flinke private behandlere.

Anonymkode: 9db88...666

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er hos psykiater 4 ganger i året ellers ingenting, men jeg kan ringe ved behov. Sluttet hos psykolog i fjor høst etter 10 års terapi. Ellers tar jeg medisiner som fungerer bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har samtale 1 gang i måneden med kommunal psykisk helsearbeider. Nå er det lenge siden sist pga pandemien. Men jeg er i en stabil fase nå uansett, så jeg trenger ikke noe mer. Før jul sluttet jeg på DPS. Det var 5 gangen jeg har hatt ett opplegg på DPS, denne gangen ble det bare noen måneder.

Anonymkode: 277f1...b40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...