Gå til innhold

17 mai blir jo neste som vanlig dag. Hva gjør dere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg pleier å spise lunsj sammen med en vennegruppe og så går vi i byen og koser oss etterpå.  Alt dette er avlyst så jeg blir alene.  På lørdagskvelden skal jeg spise reker med loff, og på selveste dagen skal jeg lage meg kveite med smørsaus.  Jeg skal se på vinkurs på lørdagskvelden med Ingvill Tennfjord (på nettet) og smake på hvitvin og boblevin som jeg skal siden drikke til maten.

Så skal jeg se på tv og kose meg.  Jeg har forlengst akseptert at jeg blir alene den dagen, og nå gleder jeg meg til en ordentlig kosedag uten jobb eller noen plikter:)

Anonymkode: 5bca7...0e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

nå gleder jeg meg til en ordentlig kosedag uten jobb eller noen plikter:)

Bare synd at det ikke er fridag dagen etter. Blir nesten som vanlig kjip søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
52 minutter siden, cilie skrev:

Bare synd at det ikke er fridag dagen etter. Blir nesten som vanlig kjip søndag.

Jeg jobber ofte i helgene, men det skal jeg ikke på 17. mai.  Det gjør meg ingenting at det er arbeidsdag dagen etter.

Anonymkode: 5bca7...0e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, cilie skrev:

Bare synd at det ikke er fridag dagen etter. Blir nesten som vanlig kjip søndag.

Ja er det ikke det ene så er det det andre.... :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
16 timer siden, cilie skrev:

Bare synd at det ikke er fridag dagen etter. Blir nesten som vanlig kjip søndag.

Er det så fælt å jobbe?

Anonymkode: f8988...576

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det så fælt å jobbe?

Anonymkode: f8988...576

Er det så vanskelig for deg å forstå at man kan like jobben sin kjempegodt, men samtidig synes det er godt med en ekstra fridag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
10 minutter siden, Lillemus skrev:

Er det så vanskelig for deg å forstå at man kan like jobben sin kjempegodt, men samtidig synes det er godt med en ekstra fridag?

"En vanlig kjip søndag", altså at alle søndager er slik fordi man gruer seg til jobben på mandag. Slik er man neppe hvis man liker jobben sin kjempegodt.

Anonymkode: f8988...576

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Skjer ikke så mye her på 17 mai, spise rømmegrøt og kanskje ha en kake. Bare vi tre som bor her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"En vanlig kjip søndag", altså at alle søndager er slik fordi man gruer seg til jobben på mandag. Slik er man neppe hvis man liker jobben sin kjempegodt.

Anonymkode: f8988...576

Joda. Det er kanskje ikke logisk, men det er sånn allikevel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
28 minutter siden, Grendel skrev:

Joda. Det er kanskje ikke logisk, men det er sånn allikevel. 

Høres merkelig ut. Jeg har aldri jobbea, men husker når jeg gikk på skola. Hver søndag ble ødelagt, for ukedagene var et helvete. 

Anonymkode: f8988...576

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

"En vanlig kjip søndag", altså at alle søndager er slik fordi man gruer seg til jobben på mandag. Slik er man neppe hvis man liker jobben sin kjempegodt.

Anonymkode: f8988...576

Ja, synes generelt søndag er kjedelig og mye hyggeligere «ramme« rundt 17. ved «å kunne bruke» kvelden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎12‎.‎05‎.‎2020 den 23.03, cilie skrev:

Bare synd at det ikke er fridag dagen etter. Blir nesten som vanlig kjip søndag.

Hehe.... nå må du passe deg så du ikke ender opp sammen med de som klager over mangel på fullverdige liv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her blir det en litt annerledes 17. mai, det blir utendørsfeiring for barnefamilier.

På 11.5.2020 den 23.36, emilie321 skrev:

Det blir en nesten helt vanlig 17 mai for meg. Skal kjøre min gamle mor til et familiemedlem, slik jeg pleier å gjøre. Det blir en lang tur, totalt 25 mil. 

I mine ører høres ikke 25 mil så langt. Jeg kjører 22 mil begge veier, til og fra behandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, frosken skrev:

Hehe.... nå må du passe deg så du ikke ender opp sammen med de som klager over mangel på fullverdige liv!

Ja, mulig det, men det er følelsen jeg sitter med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om det er lenge siden jeg hadde barn som gikk i barnetoget, synes jeg det er stats med barnetog og korpsmusikk på nasjonaldagen, så for meg blir det litt rart og stusselig at man går glipp av det, men noe stort problem er det selvsagt ikke.

Det lokale korpset har sagt at de på formiddagen skal marsjere i veiene rundt skolen og oppfordrer folk til å komme ut av boligene sine og vinke og heie, men jeg betviler at de kommer i akkurat min veistubb (blindvei inn på et tun), og jeg vet ikke hvor langt unna de går og ikke minst NÅR, så det blir vanskelig å dra et alternativt sted og stille seg opp.

Men vi får kose oss hjemme med flaggutsetting og frokost, og senere drar vi til ei familiehytte i en halvtimes kjøring unna for å møte familiemedlemmer og sitte ute på terrassen og spise. Det blir hyggelig.

Jeg er ikke så vant med at kvelden 17. mai er full fest eller andre selskapeligheter, så for meg er det alltid uproblematisk at det er arbeidsdag dagen etterpå. På vanlige 17. mai'er går det jo ofte i ett fra frokost til tidlig kveld, og da synes jeg det er deilig å ta av seg bunaden, ha på koseplagg og slenge beina på sofaen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, morsan skrev:

Men vi får kose oss hjemme med flaggutsetting og frokost, og senere drar vi til ei familiehytte i en halvtimes kjøring unna for å møte familiemedlemmer og sitte ute på terrassen og spise. Det blir hyggelig.

Ute?! Her er det nesten like greit at 17. mai er vlyst, det er meldt 3 grader.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Lillemus skrev:

Ute?! Her er det nesten like greit at 17. mai er vlyst, det er meldt 3 grader.... 

Enkelte ganger skjønner man ikke at folk kan bosette seg nord for Sinsenkrysset ;). Jeg har også tenkt det blir en kald 17 mai, men det skal da tross alt bli 14 grader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

17.mai er alltid ekstremt hektisk, med påkledning og frokost i full fart og ut av huset klokka 8. Så i år gleder vi oss til en rolig frokost i 11 tida med god mat!

Familiens russ kommer nok til å vimse hit og dit, men jeg håper vi får sett henne litt 😊 Korpset skal marsjere i nærheten her, så vi må få med oss det. Foreldrene mine skal komme på ettermiddagen og da skal vi ha reker. Deilig! Sønnen skal ta med seg venner og grille på sommerstedet vårt, mens hun yngste stikker nok til venninner.

Vi har aldri "festet" eller ranglet på 17.mai, har heller aldri hatt champagnefrokoster. 

Jeg gleder meg til en rolig og koselig nasjonaldag,  uten stress, for første gang 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Ekstra skrev:

Enkelte ganger skjønner man ikke at folk kan bosette seg nord for Sinsenkrysset ;). Jeg har også tenkt det blir en kald 17 mai, men det skal da tross alt bli 14 grader.

Det er ikke bare det at det snør, men det komme MYE snø. Det snør tett akkurat nå. Her kjører de løypene i Bymarka. Det hadde jo vært fint hvis jeg var i humør til å gå på ski, men jeg er liksom ferdig med det for i år. En topptur i fjellet kan jeg motivere meg for, men ellers vil jeg jogge og sykle. I shorts.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...