Gå til innhold

Lykke


RamonaK

Anbefalte innlegg

Har hatt ganske mye tid til å tenke i dag. Og jeg begynte å tenke på det å være lykkelig. Hva er det som gjør en lykkelig? For meg har det ingenting med materialistiske goder eller penger å gjøre. Når jeg tenker tilbake er det lykkeligste jeg har vært i perioden jeg var hjemløs. Det hele begynte med en manisk episode hvor jeg gå bort alle tingene og pengene mine tuslet ut av huset jeg bodde i i Australia og inn til byen. Der møtte jeg en street performer, han bodde i varebilen sin og reiste rundt i landet. Jeg ble med. Vi reiste rundt i Australia og tjente penger ved at jeg spådde kort og han sjonglerte. Det var en utrolig befriende følelse ikke noe stress, Ikke noe ansvar, vi gjorde akkurat det vi ville. Vi hadde nesten ingenting, men det er det beste å lykkeligste jeg noen gang har vært. Lykke er en underlig ting, og noe jeg mener ikke kan kjøpes for penger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest dolmio

Jeg følte meg lykkelig året 2017-2018. Da gjorde jeg noe jeg elsker, og det jeg gjorde ga resultater. I tillegg følte jeg meg nyttig for andre. Det var nok mitt livs beste år når det kommer til en positiv følelse som lykke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, dolmio skrev:

Jeg følte meg lykkelig året 2017-2018. Da gjorde jeg noe jeg elsker, og det jeg gjorde ga resultater. I tillegg følte jeg meg nyttig for andre. Det var nok mitt livs beste år når det kommer til en positiv følelse som lykke. 

Det er alltid en god følelse å gjøre noe man elsker og som er nyttig for andre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Jeg var lykkelig da vi bodde borte i tre år, to av de årene var de beste i mitt liv. Ingen sykdom, det er lykke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jeg var lykkelig da vi bodde borte i tre år, to av de årene var de beste i mitt liv. Ingen sykdom, det er lykke. 

Ja, føle seg frisk er lykke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Naana47

Jeg kan finne lykkefølelsen ofte jeg, takket være sykdommen min! Den kommer bare helt gratis av seg selv, uavhengig av ytre omstendigheter. 😊 

Endret av Naana47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, Naana47 skrev:

Jeg kan finne lykkefølelsen ofte jeg, takket være sykdommen min! Den kommer bare helt gratis av seg selv, uavhengig av ytre omstendigheter. 😊 

Da er du heldig på en måte, men kanskje ikke hvis det er pga sykdom... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm. Jeg kan ikke huske å ha vært lykkelig. Jeg har jo gode øyeblikk her og der, men alt det mørke i livet mitt har lagt et teppe over alt. Tomheten inni meg og på kveldene er der uansett hvordan dagen har vært. 

Jeg tenkte litt på livet framover i dag. På at jeg sannsynligvis aldri vil være så heldig å finne en god og trygg mann som en dag vil fri til meg. Aldri noe utdrikningslag og aldri bryllup. Det var jo en drøm jeg hadde. Det er trist å tenke på. 

Men jeg må vel prøve å finne noe annet i livet mitt. I stedet for å håpe på lykke, at jeg kan få sinnsro og tilfredshet. Jeg vil jo ikke at resten av livet mitt skal være preget av sykdom hver dag. 

Det hørtes ut som litt av en tid du hadde i Australia da. :) Noe sånt kunne aldri jeg ha gjort. Jeg er helt avhengig av rutinene mine og bortsett fra helt korte ferier så er det hjemme jeg vil være. Alt annet stresser meg så mye at jeg blir deprimert. Hehe. Mulig det har med AS-diagnosen å gjøre. 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dolmio
32 minutter siden, Glitter skrev:

Hmmm. Jeg kan ikke huske å ha vært lykkelig. Jeg har jo gode øyeblikk her og der, men alt det mørke i livet mitt har lagt et teppe over alt. Tomheten inni meg og på kveldene er der uansett hvordan dagen har vært. 

Jeg tenkte litt på livet framover i dag. På at jeg sannsynligvis aldri vil være så heldig å finne en god og trygg mann som en dag vil fri til meg. Aldri noe utdrikningslag og aldri bryllup. Det var jo en drøm jeg hadde. Det er trist å tenke på. 

Men jeg må vel prøve å finne noe annet i livet mitt. I stedet for å håpe på lykke, at jeg kan få sinnsro og tilfredshet. Jeg vil jo ikke at resten av livet mitt skal være preget av sykdom hver dag. 

Det hørtes ut som litt av en tid du hadde i Australia da. :) Noe sånt kunne aldri jeg ha gjort. Jeg er helt avhengig av rutinene mine og bortsett fra helt korte ferier så er det hjemme jeg vil være. Alt annet stresser meg så mye at jeg blir deprimert. Hehe. Mulig det har med AS-diagnosen å gjøre. 😛

Når jeg tenker på mitt utdrikningslag, tenker jeg på ulykke.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Glitter skrev:

Hmmm. Jeg kan ikke huske å ha vært lykkelig. Jeg har jo gode øyeblikk her og der, men alt det mørke i livet mitt har lagt et teppe over alt. Tomheten inni meg og på kveldene er der uansett hvordan dagen har vært. 

Jeg tenkte litt på livet framover i dag. På at jeg sannsynligvis aldri vil være så heldig å finne en god og trygg mann som en dag vil fri til meg. Aldri noe utdrikningslag og aldri bryllup. Det var jo en drøm jeg hadde. Det er trist å tenke på. 

Men jeg må vel prøve å finne noe annet i livet mitt. I stedet for å håpe på lykke, at jeg kan få sinnsro og tilfredshet. Jeg vil jo ikke at resten av livet mitt skal være preget av sykdom hver dag. 

Det hørtes ut som litt av en tid du hadde i Australia da. :) Noe sånt kunne aldri jeg ha gjort. Jeg er helt avhengig av rutinene mine og bortsett fra helt korte ferier så er det hjemme jeg vil være. Alt annet stresser meg så mye at jeg blir deprimert. Hehe. Mulig det har med AS-diagnosen å gjøre. 😛

Så trist at du aldri har følt det. Kjenner igjen den tomheten du snakker om, den er helt fryktelig. 

Du må ikke gi opp,du er jo fortsatt ung og har fortsatt mange mange år på å finne kjærligheten :)

sinnsro og tilfredshet er jo en del av å være lykkelig :) du jobber så hardt for å bli bedre at jeg er sikker på at du finner det.

så forskjellig vi er. Jeg hater rutiner og er fryktelig impulsiv. Har landet meg i litt trøbbel noen ganger men har hatt fryktelig mye morro også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, dolmio skrev:

Når jeg tenker på mitt utdrikningslag, tenker jeg på ulykke.. 

Hvorfor det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, dolmio skrev:

Når jeg tenker på mitt utdrikningslag, tenker jeg på ulykke.. 

Å?

3 minutter siden, RamonaK skrev:

Så trist at du aldri har følt det. Kjenner igjen den tomheten du snakker om, den er helt fryktelig. 

Du må ikke gi opp,du er jo fortsatt ung og har fortsatt mange mange år på å finne kjærligheten :)

sinnsro og tilfredshet er jo en del av å være lykkelig :) du jobber så hardt for å bli bedre at jeg er sikker på at du finner det.

så forskjellig vi er. Jeg hater rutiner og er fryktelig impulsiv. Har landet meg i litt trøbbel noen ganger men har hatt fryktelig mye morro også :)

Mulig jeg kunne klart å møte en mann en dag, men når jeg ikke greier å være seksuelt aktiv så blir det litt vanskelig. 😅 

Ja det er rart hvor forskjellig man kan være altså. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Glitter skrev:

Å?

Mulig jeg kunne klart å møte en mann en dag, men når jeg ikke greier å være seksuelt aktiv så blir det litt vanskelig. 😅 

Ja det er rart hvor forskjellig man kan være altså. 

Hmm, ja det er nok noe du må jobbe med :) men det klarer du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest dolmio
2 minutter siden, RamonaK skrev:

Hvorfor det? 

Det ble et levende mareritt. Jeg ble alkoholforgiftet (og kanskje dopet med GHB i følge politet). Det endte med det jeg tror er psykose, et levende mareritt, på voldtektsmottak, angrepille, politiavhør, sykemelding osv. Saken ble etterforsket som voldteksak etter initiativ fra politi, selv ville jeg bare hjem og sove da jeg kom til bevissthet. Grusomt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, dolmio skrev:

Det ble et levende mareritt. Jeg ble alkoholforgiftet (og kanskje dopet med GHB i følge politet). Det endte med det jeg tror er psykose, et levende mareritt, på voldtektsmottak, angrepille, politiavhør, sykemelding osv. Saken ble etterforsket som voldteksak etter initiativ fra politi, selv ville jeg bare hjem og sove da jeg kom til bevissthet. Grusomt. 

Uff, det høres ut som utdrikningslaget fra helvete. Da skjønner jeg godt assosiasjonen din. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Naana47
53 minutter siden, Glitter skrev:

Jeg tenkte litt på livet framover i dag. På at jeg sannsynligvis aldri vil være så heldig å finne en god og trygg mann som en dag vil fri til meg. Aldri noe utdrikningslag og aldri bryllup. Det var jo en drøm jeg hadde. Det er trist å tenke på. 

Nå vet ikke jeg alderen din, men noe sier meg at du fremdeles er ung. Så jeg synes ikke at du skal gi opp håpet og drømmen  om å finne Mr. Right helt enda. En dag der framme får du nok både en snill mann, et utdrikningslag og et bryllup! Jeg har trua! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Naana47 skrev:

Nå vet ikke jeg alderen din, men noe sier meg at du fremdeles er ung. Så jeg synes ikke at du skal gi opp håpet og drømmen  om å finne Mr. Right helt enda. En dag der framme får du nok både en snill mann, et utdrikningslag og et bryllup! Jeg har trua! 😊

Man kan jo håpe. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er lykke å kunne fylle livet mitt med det jeg setter størst pris på. Jeg jakter ikke etter det perfekte. for det finnes heldigvis ikke. Men jeg har en jobb jeg liker, trives på det stedet jeg bor og jeg har en samboer jeg setter utrolig stor pris på. Det holder i massevis for meg. Husker ikke helt hvor jeg leste det. Men det perfekte livet er ikke funnet opp. Rett og slett fordi det vil bli for kjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Lurven skrev:

For meg er lykke å kunne fylle livet mitt med det jeg setter størst pris på. Jeg jakter ikke etter det perfekte. for det finnes heldigvis ikke. Men jeg har en jobb jeg liker, trives på det stedet jeg bor og jeg har en samboer jeg setter utrolig stor pris på. Det holder i massevis for meg. Husker ikke helt hvor jeg leste det. Men det perfekte livet er ikke funnet opp. Rett og slett fordi det vil bli for kjedelig.

Høres bra ut😊

Lykke er ikke nødvendigvis å klatre til toppen av stigen, men å stoppe på et trinn der en trives.

Innimellom så aksepterer jeg at jeg er syk og da er jeg også mer fornøyd med livet (og jeg greier å la være å sammenligne meg med hva friske får til)  Jeg kan da føle lykke av å få til enkle ting som hverdagen består av. Få til alt fra å ta oppvasken, være sosial eller til å gå en tur, dvs fungere mer normalt. Kan også føle meg lykkelig når det går bra med datteren og/eller det skjer noe positivt i hennes liv.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, emilie321 skrev:

Høres bra ut😊

Lykke er ikke nødvendigvis å klatre til toppen av stigen, men å stoppe på et trinn der en trives.

Innimellom så aksepterer jeg at jeg er syk og da er jeg også mer fornøyd med livet (og jeg greier å la være å sammenligne meg med hva friske får til)  Jeg kan da føle lykke av å få til enkle ting som hverdagen består av. Få til alt fra å ta oppvasken, være sosial eller til å gå en tur, dvs fungere mer normalt. Kan også føle meg lykkelig når det går bra med datteren og/eller det skjer noe positivt i hennes liv.  Det er godt å kjenne lykke på andres vegne. :)

Så trenger det ikke å være de store tingene heller. Bare det å komme hjem og vite at noen er glad for at jeg kommer inn av døra gir meg også en følelse av lykke. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...