Gå til innhold

Spør ei med Asperger og ADHD. Og jeg skal spørre dere om noe i HI

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
4 timer siden, Trine skrev:

Asperger skrives med liten a. Så sant det ikke skrives først i en setning, så klart. Så nå kan du egentlig bytte og konsekvent skrive det med liten a. Eller, ikke i begynnelsen av en setning da. Også er det vel egentlig sånn at jeg tror det skrives med liten a. Føler meg ganske sikker på det.

Psykiateren Ulrik Malt bruker stor A i Asperger. https://sml.snl.no/Aspergers_syndrom

Anonymkode: 896bd...5ce

Fortsetter under...

AnonymBruker
4 timer siden, Trine skrev:

Asperger skrives med liten a. Så sant det ikke skrives først i en setning, så klart. Så nå kan du egentlig bytte og konsekvent skrive det med liten a. Eller, ikke i begynnelsen av en setning da. Også er det vel egentlig sånn at jeg tror det skrives med liten a. Føler meg ganske sikker på det.

Sykdommer som er oppkalt etter en person skrives med stor forbokstav. På samme måte som feks Chrons sykdom eller Ménières sykdom.

Anonymkode: b67ad...532

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Psykiateren Ulrik Malt bruker stor A i Asperger. https://sml.snl.no/Aspergers_syndrom

Anonymkode: 896bd...5ce

Han bruker stor A i aspergers syndrom, men liten a i asperger-pasientene. Så skal vi følge han, skal det fortsatt være liten a i asperger, men stor a i Aspergers syndrom.

Endret av Trine

Annonse

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Navn har store bokstaver. Diagnoser har et navn.

Anonymkode: 8bf0f...66c

Alle navn har ikke stor bokstav. Måneder og dager, har også navn, men skrives med liten bokstav. Aspergers syndrom, er det logisk at skrives med stor bokstav fordi man der snakker om Hans Asperger sitt syndrom, men når man kun skriver asperger, blir det feil (i mitt hode) med stor bokstav. Man har ikke Hans Asperger, men man har Hans Aspergers syndrom.

Uansett, konklusjonen din er for enkel. Skriver du "jeg har Influensa"? De fleste diagnosenavn skrives med liten bokstav. Det kan sikkert Glitter forklare deg, jeg klarer ikke forklare dette med egennavn.

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg foretrekker å kalle asperger for et aksjeselskap jeg 😂

Hilsen hu som har AS.

Anonymkode: f01eb...624

Ganske dårlige aksjer egentlig. Omtrent som lønna mi. Jeg har fryktelig mye lønn overalt, men jævlig dårlig betalt. Mye løv da, men det får man jo ikke noe for 😂

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...