AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 Skrevet 18. mai 2020 4 timer siden, Trine skrev: Asperger skrives med liten a. Så sant det ikke skrives først i en setning, så klart. Så nå kan du egentlig bytte og konsekvent skrive det med liten a. Eller, ikke i begynnelsen av en setning da. Også er det vel egentlig sånn at jeg tror det skrives med liten a. Føler meg ganske sikker på det. Psykiateren Ulrik Malt bruker stor A i Asperger. https://sml.snl.no/Aspergers_syndrom Anonymkode: 896bd...5ce 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 Skrevet 18. mai 2020 4 timer siden, Trine skrev: Asperger skrives med liten a. Så sant det ikke skrives først i en setning, så klart. Så nå kan du egentlig bytte og konsekvent skrive det med liten a. Eller, ikke i begynnelsen av en setning da. Også er det vel egentlig sånn at jeg tror det skrives med liten a. Føler meg ganske sikker på det. Sykdommer som er oppkalt etter en person skrives med stor forbokstav. På samme måte som feks Chrons sykdom eller Ménières sykdom. Anonymkode: b67ad...532 1 Siter
Madelenemie Skrevet 18. mai 2020 Skrevet 18. mai 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Psykiateren Ulrik Malt bruker stor A i Asperger. https://sml.snl.no/Aspergers_syndrom Anonymkode: 896bd...5ce 😳 0 Siter
Trine Skrevet 18. mai 2020 Skrevet 18. mai 2020 (endret) 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Psykiateren Ulrik Malt bruker stor A i Asperger. https://sml.snl.no/Aspergers_syndrom Anonymkode: 896bd...5ce Han bruker stor A i aspergers syndrom, men liten a i asperger-pasientene. Så skal vi følge han, skal det fortsatt være liten a i asperger, men stor a i Aspergers syndrom. Endret 18. mai 2020 av Trine 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 Skrevet 18. mai 2020 Navn har store bokstaver. Diagnoser har et navn. Anonymkode: 8bf0f...66c 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 Skrevet 19. mai 2020 Jeg foretrekker å kalle asperger for et aksjeselskap jeg 😂 Hilsen hu som har AS. Anonymkode: f01eb...624 0 Siter
Trine Skrevet 19. mai 2020 Skrevet 19. mai 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Navn har store bokstaver. Diagnoser har et navn. Anonymkode: 8bf0f...66c Alle navn har ikke stor bokstav. Måneder og dager, har også navn, men skrives med liten bokstav. Aspergers syndrom, er det logisk at skrives med stor bokstav fordi man der snakker om Hans Asperger sitt syndrom, men når man kun skriver asperger, blir det feil (i mitt hode) med stor bokstav. Man har ikke Hans Asperger, men man har Hans Aspergers syndrom. Uansett, konklusjonen din er for enkel. Skriver du "jeg har Influensa"? De fleste diagnosenavn skrives med liten bokstav. Det kan sikkert Glitter forklare deg, jeg klarer ikke forklare dette med egennavn. 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg foretrekker å kalle asperger for et aksjeselskap jeg 😂 Hilsen hu som har AS. Anonymkode: f01eb...624 Ganske dårlige aksjer egentlig. Omtrent som lønna mi. Jeg har fryktelig mye lønn overalt, men jævlig dårlig betalt. Mye løv da, men det får man jo ikke noe for 😂 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.