Gå til innhold

Litt rart det der med at man blir født normal og plutselig blir autistisk som 3-åring


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

"Da Ervin var 3 år gammel mistet han plutselig språket. Vi følger familien i over to år. Et nært portrett av en familie med et barn med autisme."

https://tv.nrk.no/program/KOID75004719

Det er merkelig. Slår ikke hjerneskaden ut før man er 3år liksom?

Anonymkode: 94a95...a23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Da Ervin var 3 år gammel mistet han plutselig språket. Vi følger familien i over to år. Et nært portrett av en familie med et barn med autisme."

https://tv.nrk.no/program/KOID75004719

Det er merkelig. Slår ikke hjerneskaden ut før man er 3år liksom?

Anonymkode: 94a95...a23

The aspergers moves in mysterious ways.

Anonymkode: c26f6...923

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, Glitter skrev:

Det er ikke en hjerneskade...

Snakk om å henge seg opp i detaljer.. Jo det er en hjerneskade.

Anonymkode: 94a95...a23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Snakk om å henge seg opp i detaljer.. Jo det er en hjerneskade.

Anonymkode: 94a95...a23

Det er min spesialitet å være detaljfokusert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, Glitter skrev:

Det er min spesialitet å være detaljfokusert. 

Det skyldes hjerneskaden. 

Anonymkode: 694a1...696

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Snakk om å henge seg opp i detaljer.. Jo det er en hjerneskade.

Anonymkode: 94a95...a23

Det er vel strengt tatt du som har hengt deg opp her. Utrolig at du ikke engang syns det er litt pinlig å niholde på, og spre rundt deg, feil fakta. Asperger er ikke en hjerneskade, ferdig snakka! Det er ikke noe å diskutere, det er en faktaopplysning. Det vi derimot kan diskutere, er hvorvidt du og 696 muligens kan ha en hjerneskade.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, Trine skrev:

Det er vel strengt tatt du som har hengt deg opp her. Utrolig at du ikke engang syns det er litt pinlig å niholde på, og spre rundt deg, feil fakta. Asperger er ikke en hjerneskade, ferdig snakka! Det er ikke noe å diskutere, det er en faktaopplysning. Det vi derimot kan diskutere, er hvorvidt du og 696 muligens kan ha en hjerneskade.

Du nekter bare å innse at asperger er en hjerneskade, og det er helt forståelig Trine. Det er sårt å vite at man er hjerneskadet, men sånn er det bare.

Så sånn er nok det.

Anonymkode: 94a95...a23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du nekter bare å innse at asperger er en hjerneskade, og det er helt forståelig Trine. Det er sårt å vite at man er hjerneskadet, men sånn er det bare.

Så sånn er nok det.

Anonymkode: 94a95...a23

Det holder nå.

Anonymkode: c26f6...923

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Blir det mer flisespikkeri her nå, så får vi en digital sløydsal. 

Anonymkode: 694a1...696

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Blir det mer flisespikkeri her nå, så får vi en digital sløydsal. 

Anonymkode: 694a1...696

Jeg lurer på om du er klar over hvor dum du framstiller deg selv som i den ene tråden etter det andre "tøyser" med denne flisespikkingen kun fordi ordet ble brukt i en lang tråd med diskutering av diagnoser og uttrykk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du nekter bare å innse at asperger er en hjerneskade, og det er helt forståelig Trine. Det er sårt å vite at man er hjerneskadet, men sånn er det bare.

Så sånn er nok det.

Anonymkode: 94a95...a23

Det er mye som er sårt her i livet. Ja, autisme må være en slags hjerneskade i og med at de ikke har språk, alt MÅ være slik og slik, stå i ei spesiell rekkefølge osv. Men Asperger er ikke slik autisme. De jeg vet om som er hardt rammet liker å være alene... de kjeder vettet av seg sammen med folk flest fordi de har for få interesser. De kan gå fint sammen med noen de deler interesse med. Hygienen kan kanskje være noe sløvet (men noen har sikkert oppheng på å være hygieniske og). De kan snakke intenst om de får snakke om interessene sine. Problemet er at dette blir slitsomt for den de snakker med pga det ikke interesserer dem. Noen kan komme med rare ord og sammenhenger. Som feks «sint som en stor mus» 😅😅😅 og får oppheng i ting, det kan være merker, sunt og ikke sunt, land, navn på kjente folk. 
Det jeg synes er urettferdig er at hvis noen vet at noen har asperger så blir alt de gjør typisk asperger. Jeg kjenner folk uten asperger som aldri husker folks navn. Kusina mi feks, gikk nesten et helt år på videregående uten å vite navnet til enkelte i klassen sin. Hun har ikke asperger, men hadde hun sagt hun har en diagnose så hadde folk sagt «dette er vel typisk Xxxxx»

Hvem er svarthvit da, da? 
 

Anonymkode: d6ed0...8d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
48 minutter siden, Glitter skrev:

Jeg lurer på om du er klar over hvor dum du framstiller deg selv som i den ene tråden etter det andre "tøyser" med denne flisespikkingen kun fordi ordet ble brukt i en lang tråd med diskutering av diagnoser og uttrykk. 

Don't feed the troll.

Anonymkode: c26f6...923

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
51 minutter siden, Glitter skrev:

Jeg lurer på om du er klar over hvor dum du framstiller deg selv som i den ene tråden etter det andre "tøyser" med denne flisespikkingen kun fordi ordet ble brukt i en lang tråd med diskutering av diagnoser og uttrykk. 

Det heter DOM! 

Anonymkode: 694a1...696

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
55 minutter siden, Glitter skrev:

Jeg lurer på om du er klar over hvor dum du framstiller deg selv som i den ene tråden etter det andre "tøyser" med denne flisespikkingen kun fordi ordet ble brukt i en lang tråd med diskutering av diagnoser og uttrykk. 

Slutt å mobbe. Hvis du ikke har svar på det tråden handler om kan du like godt la være å svare..

Anonymkode: 94a95...a23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det heter DOM! 

Anonymkode: 694a1...696

Dum og dom er to helt forskjellige ting og i dette tilfellet bruker Glitter riktig skrivemåte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
15 minutter siden, Lillemus skrev:

Dum og dom er to helt forskjellige ting og i dette tilfellet bruker Glitter riktig skrivemåte.

Lol er du DOMM eller! 

Anonymkode: 694a1...696

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slutt å mobbe. Hvis du ikke har svar på det tråden handler om kan du like godt la være å svare..

Anonymkode: 94a95...a23

Jeg mobber da ikke. Det er den jeg siterte som mobber faktisk slik hn holder på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det heter DOM! 

Anonymkode: 694a1...696

Det gjør jo ikke det da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du nekter bare å innse at asperger er en hjerneskade, og det er helt forståelig Trine. Det er sårt å vite at man er hjerneskadet, men sånn er det bare.

Så sånn er nok det.

Anonymkode: 94a95...a23

Haha, det skal litt mer til før jeg syns noe er sårt altså. Hadde jeg hatt en hjerneskade, så hadde jeg hatt det. Og det måtte jeg levd med. Men jeg har ikke en hjerneskade. Vet ikke om utviklingsforstyrrelse høres så veldig mye bedre ut, men jeg har det, og det er ikke sårt, det er bare sånn det er. Ingenting jeg får gjort med det. Så nei, det er ingenting sårt med hjerneskade. Men du avslørte deg selv skikkelig nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...