Gå til innhold

Husleien endres etter konsumprisindeksen , hva betyr det ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mye tar utleiemegler betalt for jobben? En fast sum eller deler av leieinntekten? 

Anonymkode: ba115...39e

Tror megleren rar minst 1000 kr i måneden.  Men er ikke sikker. 

Anonymkode: 4eb0d...af1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tror megleren rar minst 1000 kr i måneden.  Men er ikke sikker. 

Anonymkode: 4eb0d...af1

Tar .. ikke rar

Anonymkode: 4eb0d...af1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, laban skrev:

Det er ikke alltid banken er enig i det resonnementet. F.eks. hvis jobben / inntekten er litt usikker fordi ansettelsen ikke er fast eller fordi man driver egen virksomhet.  Bankene liker faste, trygge jobber, og i dag kan det ta noen år før man har det. Ts er jo selv inne på risikoen for at én av dem kan miste jobben. 

Ja det er en risiko for det. Flere kollegaer av min samboer er blitt permitterte som følge av korona situasjonen. Min samboer fikk varsel men ble ikke permittert ennå. 

Anonymkode: 4eb0d...af1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 timer siden, Nicklusheletida skrev:

En annen sak. Å betale 13.000 i måneden for å leie, hadde for meg vært helt uaktuelt ( jeg er selvsagt glad for at noen gjør det ). Når man har råd til å betsle så mye i leie, har man ikke da også råd til å kjøpe ?

Hvorfor kjøper dere ikke ?

Så enkelt er dette ikke.  Er du sikker på at du ikke hadde betalt denne leien hvis du ikke fikk lån hos banken, men hadde hatt pengene?  Du må ha egenkapital for å kjøpe som det kan være vanskelig å få spart til, og i hvert fall hvis man leier for så høy sum.  I tillegg må du være sikker betaler som ikke har så mye å si når du leier for da blir du bare kastet ut hvis du ikke betaler.Det å komme seg inn på boligmarkedet for unge er vanskelig, og de må ha foreldre bak seg som er velstående.

Jeg trodde at du var godt voksen dame med godt voksne barn.  Har ikke du erfaring med dette?

Anonymkode: 4b25d...19a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...