Gå til innhold

Får eier all informasjon av utleiemegleren?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
3 minutter siden, laban skrev:

Ikke tro at du har bedre oversikt over disse prosessene enn det bransjen har. Stol på at noen har regnet på dette 😛

Jeg er skeptisk til slike byråer . ;)

Anonymkode: 7be6f...5d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er skeptisk til slike byråer . ;)

Anonymkode: 7be6f...5d3

Joda, men akkurat økonomien i det kan du regne med er ivaretatt. De driver ikke veldedighet. Noen tilfeller kan gå i minus, men ikke alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For meg høres summen utleiemegler tar stor når de tar såpass første måned. Men for en som leier ut er det mulig lite penger  :);

Anonymkode: 7be6f...5d3

For noen gjør det sikkert det, men for meg betyr behagligheten dette gir meg mer. 

Da jeg bodde sammen med x - mannen leide vi ut kjellerleigjeten og jeg vet jo hvor mye ekstra styr det kan lage. 

Nå har jeg leid ut i snart 1 og et halvt år og det eneste jeg hører er en sms hver måned fra utleiemeglerfirmaet :« Vi har i dag satt 10.997 kroner på din konto »

Jeg kunne ha tjent mer ved å ikke bruke dem, men nei for meg betyr det mer å kunne slippe å forholde meg til problemer som kan dukke opp. 

Hvis du hadde leid direkte av meg nå, så hadde jeg kanskje fått telefoner og mailer pga din misnøye ang økning av husleie.

Dette slipper jeg nå og det betyr mye mer for meg enn de ekstra kronene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, Nicklusheletida skrev:

For noen gjør det sikkert det, men for meg betyr behagligheten dette gir meg mer. 

Da jeg bodde sammen med x - mannen leide vi ut kjellerleigjeten og jeg vet jo hvor mye ekstra styr det kan lage. 

Nå har jeg leid ut i snart 1 og et halvt år og det eneste jeg hører er en sms hver måned fra utleiemeglerfirmaet :« Vi har i dag satt 10.997 kroner på din konto »

Jeg kunne ha tjent mer ved å ikke bruke dem, men nei for meg betyr det mer å kunne slippe å forholde meg til problemer som kan dukke opp. 

Hvis du hadde leid direkte av meg nå, så hadde jeg kanskje fått telefoner og mailer pga din misnøye ang økning av husleie.

Dette slipper jeg nå og det betyr mye mer for meg enn de ekstra kronene. 

Det hadde du nok fått. Og det slipper du nå  :) . Men du kan også tape en hyggelig, og rolig leieboer som ville leid hos deg i årevis. 

Anonymkode: 7be6f...5d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det hadde du nok fått. Og det slipper du nå  :) . Men du kan også tape en hyggelig, og rolig leieboer som ville leid hos deg i årevis. 

Anonymkode: 7be6f...5d3

Jeg ser den, men glem eieren. 

Tenk på deg selv. Jeg klarer å se det fra din side.

Eier av leieligheten har valgt  å gå gjennom utleiemeglerfiema og på den måten sagt i fra seg styringsretten.

Det er i grunnen hele vitsen med å bruke uteleiemeglerfirma. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det hadde du nok fått. Og det slipper du nå  :) . Men du kan også tape en hyggelig, og rolig leieboer som ville leid hos deg i årevis. 

Anonymkode: 7be6f...5d3

Slik jeg har forstått det, så er retten til å justere leien i samsvar med konsumprisindeksen en lovbestemt rettighet som utleier har. Dersom det er ett år siden sist leien ble justert, så betyr det en økning på ca 100 kroner pr måned. Hvis jeg hadde vært utleier og leietaker truet med å si opp som følge av en slik lovregulert prisendring, så hadde jeg tenkt at dere bare kunne flytte. Det er ikke ønskelig å ha leieboere som har så anstrengt økonomi at hundre kroner i økning blir et problem. 

Dersom dere mener at husleien er vesentlig høyere enn hva som er vanlig å ta for tilsvarende leilighet, så kan dere i følge husleieloven kreve leien justert nå dere har bodd der i minst to og et halvt år. 

Se en enkel gjennomgang av husleieloven her: http://husleieloven.htu.no/oversikt/

Endret av frosken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
9 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Jeg ser den, men glem eieren. 

Tenk på deg selv. Jeg klarer å se det fra din side.

Eier av leieligheten har valgt  å gå gjennom utleiemeglerfiema og på den måten sagt i fra seg styringsretten.

Det er i grunnen hele vitsen med å bruke uteleiemeglerfirma. 

 

Var nok dumt av meg å klage på den lille økningen, men gjort er gjort. Det er en del ting og tang som jeg ikke er fornøyd med her i leiligheten og derfor måtte jeg si ifra. Men det må være lov å si i fra på en fin måte også. :)

Men forstår årsaken til at du bruker firmaet. Lettere dersom det oppstår problemer, og de tar seg av det økonomiske rundt det osv. Jeg hadde kanskje brukt firmaet selv om jeg leide ut for å slippe alt styr rundt utleien . 

Anonymkode: 7be6f...5d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

Jeg skal ikke leie ut. Men forrige gang jeg gjorde det fikk jeg store problemer med å få betaling. Så hadde jeg vært i den sitasjonen igjen, så ville jeg kanskje brukt utleiemegler. Det er ikke noe særlig når man får en dårlig betaler. Allerede første husleien ble "delt opp" uten att hun sa noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 timer siden, Worrisome Plenty skrev:

Jeg skal ikke leie ut. Men forrige gang jeg gjorde det fikk jeg store problemer med å få betaling. Så hadde jeg vært i den sitasjonen igjen, så ville jeg kanskje brukt utleiemegler. Det er ikke noe særlig når man får en dårlig betaler. Allerede første husleien ble "delt opp" uten att hun sa noe.

Og sjansen for at man kan risikere å ikke få betalingen er absolutt tilstede for det er de med dårligst økonomi som oftest leier.  

Anonymkode: 7be6f...5d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og sjansen for at man kan risikere å ikke få betalingen er absolutt tilstede for det er de med dårligst økonomi som oftest leier.  

Anonymkode: 7be6f...5d3

Helt klart. Hun jeg leide til stilte jeg også lite kritiske spørsmål til. Jeg trakk lodd, og hun vant. Jeg var noen nummer mer naiv da enn nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, Worrisome Plenty skrev:

Helt klart. Hun jeg leide til stilte jeg også lite kritiske spørsmål til. Jeg trakk lodd, og hun vant. Jeg var noen nummer mer naiv da enn nå.

Ble hun boende lenge?

Anonymkode: b942e...524

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ble hun boende lenge?

Anonymkode: b942e...524

Nei, 9 måneder. Det ble slutt med meg og samboer da vi kranglet så mye. Vi ble riktignok sammen igjen, men da lot vi bare utkastelse/oppsigelses perioden stå, siden hun aldri betalte det hun skulle når hun skulle. Hun ble drit sur, og den siste leien så  jeg ikke før 12 måneder etter den forfalt. Hun nektet sosialkontoret å gi oss de pengene, så det dro ut. Til slutt fikk jeg de.

 

Jeg var jo altfor naiv når jeg ga henne leiligheten. For det første skulle jeg nektet en med sos garanti. Det visste jeg ikke hun hadde heller, før etter hun fikk nøklene. Hun var litt slu også, så nok att jeg var naiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 timer siden, Worrisome Plenty skrev:

Helt klart. Hun jeg leide til stilte jeg også lite kritiske spørsmål til. Jeg trakk lodd, og hun vant. Jeg var noen nummer mer naiv da enn nå.

Der er nok ikke lett å være eier. Jeg tenker også på hvilke typer mennesker man kan få som leieboere.  Tenk om de er sløve og glemmer å slå av plater osv .... 

Anonymkode: 7be6f...5d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...