Gå til innhold

Beste medisin mot dystymi?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
2 minutter siden, kupton skrev:

SSRI i betydelig dose over lang tid. 

Blir du lykkelig da, da? 

Anonymkode: ed1bc...db8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blir du lykkelig da, da? 

Anonymkode: ed1bc...db8

Du blir ihvertfall likeglad og "tom".

Anonymkode: 8313b...8fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blir du lykkelig da, da? 

Anonymkode: ed1bc...db8

Du blir funksjonsdyktig og begynner å gjøre aktiviteter som du før sykdommen satte pris på. Lykke er noe annet. Det kan en ikke få, det må en skaffe seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
55 minutter siden, kupton skrev:

SSRI i betydelig dose over lang tid. 

Hvilke ssri er mest å anbefale for d, og hvor lenge?

Anonymkode: 627f2...cca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilke ssri er mest å anbefale for d, og hvor lenge?

Anonymkode: 627f2...cca

Jeg har best erfaring med Seroxat/paroxetin. Ofte tar det 2-3 mnd før bedringen kommer. Om en oppnår symptomfrihet, bør en fortsette med samme dose livet ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutter siden, kupton skrev:

Jeg har best erfaring med Seroxat/paroxetin. Ofte tar det 2-3 mnd før bedringen kommer. Om en oppnår symptomfrihet, bør en fortsette med samme dose livet ut.

Ok, jeg går på 60mg remeron nå. Begynner å merke noe bedring, men seroxat er mer egnet? Har slitt litt med søvnproblemer i tillegg til dystymien.

Anonymkode: 627f2...cca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsett med Remeron. Når en først har begynt med et stoff, skal en gå løpet ut, både med dose og varighet, før en evt prøver et annet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
12 minutter siden, kupton skrev:

Fortsett med Remeron. Når en først har begynt med et stoff, skal en gå løpet ut, både med dose og varighet, før en evt prøver et annet. 

Ok, takk

Anonymkode: 627f2...cca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 timer siden, kupton skrev:

Fortsett med Remeron. Når en først har begynt med et stoff, skal en gå løpet ut, både med dose og varighet, før en evt prøver et annet. 

Spørsmål vedr remeron: er det slik at den sederende effekten kan avta ved høye doser? Jeg merker jeg sliter mer med å sove på 60mg enn jeg gjorde på 30 og 45?

Anonymkode: 627f2...cca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spørsmål vedr remeron: er det slik at den sederende effekten kan avta ved høye doser? Jeg merker jeg sliter mer med å sove på 60mg enn jeg gjorde på 30 og 45?

Anonymkode: 627f2...cca

Da jeg gikk på Remeron reduserte den sederende effekten seg etterhvert og måtte stadig øke dosen for at den skulle hjelpe på søvnen. Men hjalp godt på depresjon hele tiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, aa-k-j skrev:

Da jeg gikk på Remeron reduserte den sederende effekten seg etterhvert og måtte stadig øke dosen for at den skulle hjelpe på søvnen. Men hjalp godt på depresjon hele tiden. 

Ok, men j føler den hadde mer effekt på lavere dose enn den har nå?

Anonymkode: 627f2...cca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok, men j føler den hadde mer effekt på lavere dose enn den har nå?

Anonymkode: 627f2...cca

Det sies så. Selv har jeg ikke hatt mindre effekt på søvn om jeg har økt dose. Men har maks tatt 45 mg

Anonymkode: 36306...502

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det sies så. Selv har jeg ikke hatt mindre effekt på søvn om jeg har økt dose. Men har maks tatt 45 mg

Anonymkode: 36306...502

Ja riktig, jeg tar nå 60mg

Anonymkode: 627f2...cca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her fungerte dessverre ingen medisiner på meg med mindre jeg hadde dobbel depresjon, da ga det lettelse for det, men hjalp ikke særlig ellers. Det som derimot hjalp meg var kognotiv terapi, tok lang tid det og, men nå ett år etter jeg startet med det er det vist en stor forskjell ifølge samboeren min, og jeg merker at tankene ikke lengre er like negative, og jeg ser ikke like mørkt på ting.

Anonymkode: 26930...e7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Spørsmål vedr remeron: er det slik at den sederende effekten kan avta ved høye doser? Jeg merker jeg sliter mer med å sove på 60mg enn jeg gjorde på 30 og 45?

Anonymkode: 627f2...cca

I hovedsak avtar den med tiden uavhengig av dose. Slik er det med alle medisiner som gir søvnighet via histaminsystemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Aduvanz fungerer bra for meg. Nå har jeg ADD i tillegg da. Er 28 år og aldri brukt medisiner før. Når jeg går 1-2 dager uten er jeg lettere likegyldig og flat, noe sløveste i hjernen. Men i dag jobber jeg så jeg tok medisin og har energi igjen. Er ikke speeda, men humøret er bedre.

Anonymkode: ed1bc...db8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Aduvanz fungerer bra for meg. Nå har jeg ADD i tillegg da. Er 28 år og aldri brukt medisiner før. Når jeg går 1-2 dager uten er jeg lettere likegyldig og flat, noe sløveste i hjernen. Men i dag jobber jeg så jeg tok medisin og har energi igjen. Er ikke speeda, men humøret er bedre.

Anonymkode: ed1bc...db8

Jeg synes det er greiest at en svarer på TS sine spørsmål uten å bringe inn medisiner for helt andre tilstander.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...