Gå til innhold

Har folk det så fælt hjemme at de blir helt desperate, og ikke kan vente på å få dratt bort på ferie?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Virker slik?

Anonymkode: ce3d2...9f0

For meg er noe av det viktigste med ferie å gjøre noe annet enn ellers. Dette skal for min del helst innebære reising eller i det minste forflytning til et annet sted. Reiser sjelden langt avgårde på sommeren.

Endret av Ekstra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har det ikke fælt. Jeg bare blir tullete av å gjøre det samme hele tiden. Se det samme hele tiden. Føler meg som sånn person som har sitter innelåst i et rom flere år og som ikke vet hvordan hn skal oppføre seg blandt folk. 

Anonymkode: 70a7e...505

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det virker som nordmenn er reisegærne ja. At det er noe av det viktigste man kan gjøre. Og att man blir sprø uten. Personlig har jeg ikke vært lengere enn 20 mil borte på 17 år. Selv skal jeg ikke noe i "ferien" jeg har ferie hele året jeg. Liker meg i min egen lille hule. Her har jeg alt jeg trenger, bortsett fra sjelefred, men det finnes ikke noe annet sted heller.

Anonymkode: 0f89f...508

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Virker slik?

Anonymkode: ce3d2...9f0

Er det så rart å ville se noe annet enn sine egne stuevegger noen dager i året? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
5 minutter siden, Lillemus skrev:

Er det så rart å ville se noe annet enn sine egne stuevegger noen dager i året? 

Ja. Det er koselig hjemme.

Anonymkode: ce3d2...9f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jo mange vært nærmest internert hjemme i ukevis, med hjemmekontor og ingen fritidsaktiviteter eller sosiale treff. Da blir behovet for variasjon ganske stort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg handler det også om å få litt solgaranti - all den tid da frustrasjonen over at penværet uteblir, eller kommer før/etter ferie, reduseres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg gleder meg til ferie. Har vært alene siden alt ble stengt 12. mars.  Hatt hjemmekontor og ikke møtt noen.  Følelsen nå når det begynner å åpne opp er fantastisk og det skal bli godt å reise rundt i noen uker.  Desperat er jeg ikke, men jeg trenger å reise nå.

Anonymkode: b727d...cdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
23 minutter siden, laban skrev:

Nå har jo mange vært nærmest internert hjemme i ukevis, med hjemmekontor og ingen fritidsaktiviteter eller sosiale treff. Da blir behovet for variasjon ganske stort.

Mange lever slik til vanlig, år etter år. Vi overlever fordet.

Anonymkode: ce3d2...9f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Mange lever slik til vanlig, år etter år. Vi overlever fordet.

Anonymkode: ce3d2...9f0

Jeg overlever også. Feriereiser er langt unna toppen på behovsskalaen, og jeg er på ingen måte desperat. Men jeg synes det er hyggelig at situasjonen har normalisert seg en del fra påsken, da det var forbud mot overnatting i en annen kommune. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mange lever slik til vanlig, år etter år. Vi overlever fordet.

Anonymkode: ce3d2...9f0

Du vet at det har med interesser og behov? Noen er mer reisende, andre kan sitte hjemme dag ut og dag inn

Anonymkode: 70a7e...505

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du vet at det har med interesser og behov? Noen er mer reisende, andre kan sitte hjemme dag ut og dag inn

Anonymkode: 70a7e...505

Og noen har ikke noe valg.

Anonymkode: ce3d2...9f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og noen har ikke noe valg.

Anonymkode: ce3d2...9f0

Fordi.....? Ikke si at du ikke har råd. Det handler om å prioritere. Har du familie og barn går det betydelig mer penger. 

Anonymkode: 70a7e...505

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi.....? Ikke si at du ikke har råd. Det handler om å prioritere. Har du familie og barn går det betydelig mer penger. 

Anonymkode: 70a7e...505

Det koster å reise.  Hvis du har dårlig råd er ikke ferie første prioritering.  Boligutgifter og mat kommer først.

Anonymkode: b727d...cdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Som introvert er det noe annet. 

Det er ikke unormalt det å reise,  det er nok normalen. Har en søster, hun har vært nesten over hele kloden. Selv har jeg ikke vært utenfor norden.

 

Men jeg har ikke interesse eller lyst til å reise. 

Anonymkode: 0f89f...508

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og noen har ikke noe valg.

Anonymkode: ce3d2...9f0

Og fordi at du av en eller annen grunn ikke kan / vil reise litt så skal alle vi andre også holde oss hjemme? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det koster å reise.  Hvis du har dårlig råd er ikke ferie første prioritering.  Boligutgifter og mat kommer først.

Anonymkode: b727d...cdc

Ja det er irriterende at den jævla kroppen trenger mat. Sult deg da. 
Hvorfor har du dårlig råd?

Anonymkode: 70a7e...505

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat

Jeg liker å reise og gjør det mange ganger i året, men jeg er ikke så desperat at jeg ikke skjønner at det er best å la være sånn som situasjonen er nå i verden. Det er kjedelig å være mye hjemme, men det er heller ikke verdens største offer. Det kunne vært mye, mye verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...