Gå til innhold

Leiepris for leilighet for 2 personer. Hva ville du betalt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen meninger om pris som du ville gått for? 

Anonymkode: b2dd2...df4

det avhenger av leiligheten....

Anonymkode: 518a2...e5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Umulig å svare på. Kommer an på leiligheten som nevnt, egen økonomi og hva leieprisene generelt ligger på der man skal bo. 

Anonymkode: 704c4...67f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen meninger om pris som du ville gått for? 

Anonymkode: b2dd2...df4

Tror det er vanskelig å komme under 10.000 i dagens marked, hvis det ikke er veldig ute på landet.

Anonymkode: 174e5...836

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror det er vanskelig å komme under 10.000 i dagens marked, hvis det ikke er veldig ute på landet.

Anonymkode: 174e5...836

Vi skal bo like utenfor sentrum. Jeg tenker at det burde være mulig å komme å finne fra ca  9000 - 10 000 kr. 

Anonymkode: b2dd2...df4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi skal bo like utenfor sentrum. Jeg tenker at det burde være mulig å komme å finne fra ca  9000 - 10 000 kr. 

Anonymkode: b2dd2...df4

Det kommer jo an på byen. Er det Oslo, tror jeg ikke du har mye sjangs. Er det på Mosjøen er det nok mulig å velge og vrake.

Endret av Worrisome Plenty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Akkurat nå, Worrisome Plenty skrev:

Det kommer jo an på byen. Er det Oslo, tror jeg ikke du har mye sjangs. Er det på Mosjøen er det nok mulig.

Dersom jeg skulle bo alene så hadde jeg ikke hatt råd til over 10 000 kr for leilighet. Men vi er to. 

Anonymkode: b2dd2...df4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei du må nesten bare se hva som er på markedet, jo mindre kvm jo billigere, jo lavere standard/dårligere nabolag/mer støyete, jo billigere. Personlig ville jeg gått for noe trangt med lav standard MEN uten mye støy og relativt trygt nabolag. Men, det er jo opp til enhver hva en vil prioritere hva som er viktigst for deg og hvilken leilighet en derfor går for. Vanskelig for oss å si hva som er viktigst for deg og din :) 

Anonymkode: 19585...651

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei du må nesten bare se hva som er på markedet, jo mindre kvm jo billigere, jo lavere standard/dårligere nabolag/mer støyete, jo billigere. Personlig ville jeg gått for noe trangt med lav standard MEN uten mye støy og relativt trygt nabolag. Men, det er jo opp til enhver hva en vil prioritere hva som er viktigst for deg og hvilken leilighet en derfor går for. Vanskelig for oss å si hva som er viktigst for deg og din :) 

Anonymkode: 19585...651

Det er mye støy her som vi bor nå. Vi betaler allikevel 15 000 kr måneden for å bo her inkludert strøm og internett. 

Vi er på let etter en leilighet som ligger sentralt til. Men med lite støy i utkanten av byen. Ønsker å betale så lite som mulig men det må være trivelig. 

Anonymkode: b2dd2...df4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er mye støy her som vi bor nå. Vi betaler allikevel 15 000 kr måneden for å bo her inkludert strøm og internett. 

Vi er på let etter en leilighet som ligger sentralt til. Men med lite støy i utkanten av byen. Ønsker å betale så lite som mulig men det må være trivelig. 

Anonymkode: b2dd2...df4

Tror jeg ville startet ut med å finne ut av hva dere egentlig har råd til å betale, og så finne en passende leilighet. Hvor mange soverom skal dere ha? Siden vi ikke aner om du snakker om for eksempel Oslo, Florø eller Kolvereid, - så kan vi ikke egentlig mene noe om hva det er mulig å få leie for heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi skal bo like utenfor sentrum. Jeg tenker at det burde være mulig å komme å finne fra ca  9000 - 10 000 kr. 

Anonymkode: b2dd2...df4

Hvis det er Oslo dere skal bo så tror jeg ikke dere finner noe annet enn 1 roms hybelleilighet til den prisen.  Det kan hende at dere får billigere leiligheter i Son eller Ytre Enebakk.

Hvis dere skal bo sentralt og ha f.eks. t-bane i nærheten så må du regne med at prisen stiger.  Du sier ingenting om hva du betrakter som trivelig.  Ettroms leilighet kan godt være trivelig.

Anonymkode: f2694...322

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, frosken skrev:

Siden vi ikke aner om du snakker om for eksempel Oslo, Florø eller Kolvereid...

Ja, vi får anta at de nå bor et sted i Kolvereid der de plages av støy 😁

Jeg er godt kjent der. En sommer satte de opp et midlertidig trafikklys i "sentrum", dvs. i den ene ordentlige gata de har der, bare for moro. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen meninger om pris som du ville gått for? 

Anonymkode: b2dd2...df4

Hvorfor spør du om dette igjen?

 

Som andre er inne på kommer det an på så mye, inkludert behov for plass, sentral beliggenhet og hvor mye man har å rutte med. Har man anstrengt økonomi/skal nedbetale gjeld/ikke behov for mye plass, leier man seg kanskje en hybel/ettroms/sokkelleilighet litt usentralt for en periode. Selv i Oslo bør man kunne finne det til en ganske rimelig pris, fra 6000-7000.

 

Det er bare å gå inn på Finn.no, så får du et inntrykk av prisnivået.

Endret av Ekstra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest dolmio

Jeg bor rett ved t-banen, sentralt i en liten by og betaler 9.000 inkl TV og Internett for en liten 4-roms. 

Legg ut en annonse på Finn osv om at du ønsker å leie. Noen jeg kjenner gjorde det og resultatet var svært positivt. De leier billig i en storby (ganske sentral 3-roms på 70 M2 for 9.000 inkl TV og Internett -10 min å gå til sentrum).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, dolmio skrev:

Jeg bor rett ved t-banen, sentralt i en liten by og ).

Hvilken liten by har t-bane?

Anonymkode: 174e5...836

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, laban skrev:

Ja, vi får anta at de nå bor et sted i Kolvereid der de plages av støy 😁

Jeg er godt kjent der. En sommer satte de opp et midlertidig trafikklys i "sentrum", dvs. i den ene ordentlige gata de har der, bare for moro. 

 

Jeg tilbragte et halvt år på Salsbruket for en del år siden, og da var Kolvereid nærmeste storby;-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dolmio
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken liten by har t-bane?

Anonymkode: 174e5...836

Mente togstasjon, sorry ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen meninger om pris som du ville gått for? 

Anonymkode: b2dd2...df4

14-16.000.- 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Ekstra skrev:

Hvorfor spør du om dette igjen?

 

Som andre er inne på kommer det an på så mye, inkludert behov for plass, sentral beliggenhet og hvor mye man har å rutte med. Har man anstrengt økonomi/skal nedbetale gjeld/ikke behov for mye plass, leier man seg kanskje en hybel/ettroms/sokkelleilighet litt usentralt for en periode. Selv i Oslo bør man kunne finne det til en ganske rimelig pris, fra 6000-7000.

 

Det er bare å gå inn på Finn.no, så får du et inntrykk av prisnivået.

Du finner ikke stort for sekssju tusen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, cathlin skrev:

Du finner ikke stort for sekssju tusen 

Nei, jeg nevnte hybel, man får nok ikke separat soverom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...