Gå til innhold

Leiepris for leilighet for 2 personer. Hva ville du betalt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
12 minutter siden, Shira! skrev:

Tar han aktivt del i finne leilighet etter hans grenser? Han bør jo det dersom han setter grenser.
Du skriver at samboer setter grenser, samboer sa opp, da er det i mine øyne naturlig at han tar en svært aktiv del i jakten på nye leiebolig, men det gjør han kanskje?

 

Jeg kunne godt ha bodd  utenfor Bergen sentrum (som er den byen jeg kjenner best) sålenge det gikk bra med kollektivt, at jeg slapp bytte ørten ganger for å komme meg til sentrum og jobb.

Hva vi hadde vært villige til å betale hadde jo gjenspeilet økonomien vår selvsagt. Vi bodde trangt i mange år grunnet økonomi, vi hadde som mål å få egen bolig på sikt, så vi hadde lave krav i starten for å nå målet i enden.

Så spiller det jo inn om dere har barn som skal bo der, familie langveisfra som skal besøke. Da hadde jeg gjerne valgt lengre fra sentrum for å få mer soverom.

Dette er jo individuelle valg vi alle må ta når vi skal bosette oss, er ingen enkel fasit som passer alle både med behov og pris.

Han må ta aktiv del i å finne ny leiligheter til den pris som han har satt. Vi søkte på finn og finner mange leiligheter sentralt til en pris fra rundt 9500 til 10000 kroner som virker til å passe våre krav.

Det er greit å bo sentralt. Vi bor veldig sentralt nå, men vi har dårlige veier til leiligheten. Ødelegger nesten bilen av å kjøre til leiligheten. Vi har mye støy i området. Vi har innsyn på alle kanter av leiligheten. Vi har ingen terrasse, men har fått lov av utleier å sitte utenfor døren vår. Utleier ønsker at alle vinduer skal være lukket i leiligheten, men jeg sliter med å klare det så jeg åpner.  Jeg tror at vi kan finne en like bra leilighet som denne. Og gjerne bedre men er usikker på hvilke prisklasse den blir på. Jeg har leid billigere for 1 år siden og den var uten støy. Og ingen innsyn. Og kostet 8000 kr i måneden. 

Anonymkode: b2dd2...df4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Han må ta aktiv del i å finne ny leiligheter til den pris som han har satt. Vi søkte på finn og finner mange leiligheter sentralt til en pris fra rundt 9500 til 10000 kroner som virker til å passe våre krav.

Det er greit å bo sentralt. Vi bor veldig sentralt nå, men vi har dårlige veier til leiligheten. Ødelegger nesten bilen av å kjøre til leiligheten. Vi har mye støy i området. Vi har innsyn på alle kanter av leiligheten. Vi har ingen terrasse, men har fått lov av utleier å sitte utenfor døren vår. Utleier ønsker at alle vinduer skal være lukket i leiligheten, men jeg sliter med å klare det så jeg åpner.  Jeg tror at vi kan finne en like bra leilighet som denne. Og gjerne bedre men er usikker på hvilke prisklasse den blir på. Jeg har leid billigere for 1 år siden og den var uten støy. Og ingen innsyn. Og kostet 8000 kr i måneden. 

Anonymkode: b2dd2...df4

Uteplass er veldig OK å ha ja.

Håper dere finner det dere leter etter. Trivsel er viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
18 minutter siden, Shira! skrev:

Uteplass er veldig OK å ha ja.

Håper dere finner det dere leter etter. Trivsel er viktig.

Ja så selv om jeg synes det var vanskelig å si fra seg denne leiligheten så var det noe som var sterkt savnet.  En uteplass, der vi kan ligge uten at utleier kommer for forbi.  Utleier går rett forbi oss når vi sitter ute. Det er en haug med mennesker som ser oss når vi sitter ute. Har boliger rundt oss til alle kanter. Denne leiligheten var veldig sentral og fin ellers, men det var flere negative ting med den og. Når samboer skal dusje så vipper dusjkabinettet selv om han kun er 84 kg. Vi har også store problemer med signaler til telefon fra leiligheten. Så jepp det fins nok bedre leiligheter  :)

Anonymkode: b2dd2...df4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja så selv om jeg synes det var vanskelig å si fra seg denne leiligheten så var det noe som var sterkt savnet.  En uteplass, der vi kan ligge uten at utleier kommer for forbi.  Utleier går rett forbi oss når vi sitter ute. Det er en haug med mennesker som ser oss når vi sitter ute. Har boliger rundt oss til alle kanter. Denne leiligheten var veldig sentral og fin ellers, men det var flere negative ting med den og. Når samboer skal dusje så vipper dusjkabinettet selv om han kun er 84 kg. Vi har også store problemer med signaler til telefon fra leiligheten. Så jepp det fins nok bedre leiligheter  :)

Anonymkode: b2dd2...df4

Det er mange fine steder på Minde og Kronstad, men se godt etter når du nærmer deg Solheim.  Der er det mye støy og skitt pga. trafikkert vei og bygningsaktivitet.  Hvis du bor i nærheten av bybanen så er det veldig sentralt.

Jeg er litt skeptisk på at dere finner ordentlige leiligheter på Minde og Kronstad under 10000 kr., men jeg har ikke sjekket det noe særlig.  Hvis dere er rett ved bybanen så går leilighetene for høyere pris.  Hvis dere beveger dere litt lenger så kan dere helt sikkert finne bra leiligheter.

Selv tenker jeg først på hva jeg prioriterer.  Hvis økonomi er det viktigste så ville jeg flyttet lenger vekk, men da ville jeg også måttet regne reisetid og reiseutgifter.  Kommer an på hvor dere jobber.

Anonymkode: f2694...322

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er mulig at samboeren min ikke har kunnskap om priser på leiemarkedet. Han har satt en grense på at vi kun kan ha en leilighet for maks 8000 kr. Derfor sa  vi opp vår nåværende leilighet. Det blir nok vanskelig å finne noe dersom vanlig leiepris er på 12000 til 16000 kr.   Da vil vi måtte betale like mye på denne leiligheten som samboer ville si opp. 

Anonymkode: b2dd2...df4

Er han fornøyd med husarbeidet og vaskingen nu?

Anonymkode: 174e5...836

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er mange fine steder på Minde og Kronstad, men se godt etter når du nærmer deg Solheim.  Der er det mye støy og skitt pga. trafikkert vei og bygningsaktivitet.  Hvis du bor i nærheten av bybanen så er det veldig sentralt.

Jeg er litt skeptisk på at dere finner ordentlige leiligheter på Minde og Kronstad under 10000 kr., men jeg har ikke sjekket det noe særlig.  Hvis dere er rett ved bybanen så går leilighetene for høyere pris.  Hvis dere beveger dere litt lenger så kan dere helt sikkert finne bra leiligheter.

Selv tenker jeg først på hva jeg prioriterer.  Hvis økonomi er det viktigste så ville jeg flyttet lenger vekk, men da ville jeg også måttet regne reisetid og reiseutgifter.  Kommer an på hvor dere jobber.

Anonymkode: f2694...322

Økonomien er veldig viktig. Jeg behøver å få betalt ned et dyrt forbrukslån. Jeg har ingen kapital og bruker mye penger på lånet i måneden. Så jeg trenger å bygge opp økonomien derfor ser vi etter et rimeligere sted for å trygge økonomien. 

Anonymkode: b2dd2...df4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er mange fine steder på Minde og Kronstad, men se godt etter når du nærmer deg Solheim.  Der er det mye støy og skitt pga. trafikkert vei og bygningsaktivitet.  Hvis du bor i nærheten av bybanen så er det veldig sentralt.

Jeg er litt skeptisk på at dere finner ordentlige leiligheter på Minde og Kronstad under 10000 kr., men jeg har ikke sjekket det noe særlig.  Hvis dere er rett ved bybanen så går leilighetene for høyere pris.  Hvis dere beveger dere litt lenger så kan dere helt sikkert finne bra leiligheter.

Selv tenker jeg først på hva jeg prioriterer.  Hvis økonomi er det viktigste så ville jeg flyttet lenger vekk, men da ville jeg også måttet regne reisetid og reiseutgifter.  Kommer an på hvor dere jobber.

Anonymkode: f2694...322

Jeg tenker på åsane. Og ikke så nære bykjernen. 

Anonymkode: b2dd2...df4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker på åsane. Og ikke så nære bykjernen. 

Anonymkode: b2dd2...df4

Det er fint å bo på Åsane, og der finner dere sikkert noe som ikke er så dyrt og som er trivelig😃.  Kvitt deg med et forbrukslån så fort du bare kan.

Anonymkode: f2694...322

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 31.5.2020 den 20.40, AnonymBruker skrev:

Det er fint å bo på Åsane, og der finner dere sikkert noe som ikke er så dyrt og som er trivelig😃.  Kvitt deg med et forbrukslån så fort du bare kan.

Anonymkode: f2694...322

Takk :). Jeg synes Åsane er fint. Jeg sliter med forbrukslån som går veldig sakte ned. Derfor er det lurt å forsøke å bo så billig som mulig :)

Anonymkode: b2dd2...df4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...