Gå til innhold

Kvinneguiden og utestenging


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har blitt utestengt fra kg uten at jeg vet hvorfor. 1 gang ble jeg litt for sint på noen og ble utestengt, men har aldri kommet med trusler eller ting som kan anmeldes, var bare oppførselen. 2.gangen nevnte jeg et ord man ikke skal nevne, og ble utestengt. Skulle ikke utføre noe, det var enkelt og greit tema. Pkutselig ble jeg utestengt i mars, og skjønner ikke hva jeg har gjort. Har nå en annen enhet jeg tydeligvis ikke var innlogget på. Enheten har vært av lenge, så kan søke på kvinneguiden og se hva folk skriver der. Men er ikke logget inn. Så noen stille et spørsmål som jeg har svaret på, men så står det at man har ikke lov å opprette ny bruker hvis man er utrstengt? Kan de se at jeg lager bruker fra ny enhet? Kommer ikke til å bruke denne profilen noe særlig, tenkte bare å svare vedkommende. 

Anonymkode: 6da1c...eb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest dolmio
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har blitt utestengt fra kg uten at jeg vet hvorfor. 1 gang ble jeg litt for sint på noen og ble utestengt, men har aldri kommet med trusler eller ting som kan anmeldes, var bare oppførselen. 2.gangen nevnte jeg et ord man ikke skal nevne, og ble utestengt. Skulle ikke utføre noe, det var enkelt og greit tema. Pkutselig ble jeg utestengt i mars, og skjønner ikke hva jeg har gjort. Har nå en annen enhet jeg tydeligvis ikke var innlogget på. Enheten har vært av lenge, så kan søke på kvinneguiden og se hva folk skriver der. Men er ikke logget inn. Så noen stille et spørsmål som jeg har svaret på, men så står det at man har ikke lov å opprette ny bruker hvis man er utrstengt? Kan de se at jeg lager bruker fra ny enhet? Kommer ikke til å bruke denne profilen noe særlig, tenkte bare å svare vedkommende. 

Anonymkode: 6da1c...eb6

Regner med de kan kjenne deg igjen, så jeg ville ikke gjort det. La heller spørsmålet være ubesvart, er mitt råd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DexterMorgan

Tror ikke de gidder å jakte etter folk med flere brukere. Er nok mest når de ser tvilsomme kommentarer/regelbrudd/får rapporter/klager på innlegg, så sjekker de om det er en gjenganger som har vært bannet før etc (for dem er det mange av, 😅), og det de ser på da er:

1. User agent, dette er et felt som sier hvilken nettleser/operativsystem du bruker (kan endres ved å endre web browser f.eks, eller logge på en annen enhet)

2. Cookies, dette er informasjon du godtar at de lagrer i din web browser, som gjør at de kjenner deg igjen (kan endres ved å slette cookies, eller logge på en annen enhet)

3. IP-adresse, de kan søke opp ip adresser og se tidligere innlegg og brukere på den IP adressen, MEN det er ofte flere som bruker samme IP adresse så om det er alt de har kan det hende de lar tvilen komme tiltalte til gode, kanksje.

4. Skrivemåten.

Om nok matcher da, så banner de den nye brukeren også. Om ikke nok matcher antar de at det er ny 'lovbryter' og du får en advarsel eller ingenting skjer avhengig av regelbruddet.

 

Men, dette er bare ment som folkeopplysning, anbefaler alle å følge lover og regler ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis du har blitt utestengt så mange ganger tidligere så er det sikkert en grunn nå også, kanskje det bare var dårlig oppførsel.

Anonymkode: b3ba7...1dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du har blitt utestengt så mange ganger tidligere så er det sikkert en grunn nå også, kanskje det bare var dårlig oppførsel.

Anonymkode: b3ba7...1dc

De er faktisk ekstremt strenge på KG og det handler ikke bare om dårlig oppførsel. Det er feks ikke lov å nevne noe om selvmordstanker. Altså tanker. Ikke bare planer, men at man sliter med tanker. Det er heller ikke lov å søke råd hvis man sliter med spiseforstyrrelser. De trådene blir stengt med en gang. Det er vel en haug med ting som ikke er lov der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, Glitter skrev:

De er faktisk ekstremt strenge på KG og det handler ikke bare om dårlig oppførsel. Det er feks ikke lov å nevne noe om selvmordstanker. Altså tanker. Ikke bare planer, men at man sliter med tanker. Det er heller ikke lov å søke råd hvis man sliter med spiseforstyrrelser. De trådene blir stengt med en gang. Det er vel en haug med ting som ikke er lov der. 

Det er lov å hetse uføre da. Det lar moderatorene gå.

Anonymkode: fb7be...277

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er lov å hetse uføre da. Det lar moderatorene gå.

Anonymkode: fb7be...277

De lar mye gå virker det som...Jeg for min del har gitt opp å forstå modereringen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 3.6.2020 den 19.28, Glitter skrev:

De lar mye gå virker det som...Jeg for min del har gitt opp å forstå modereringen. 

Jeg skrev om kjærlighetssorg på en helt vanlig måte. Og fikk beskjed/ advarsel av moderator og ikke skrive om det for det ble for sensitivt. 

Anonymkode: 4d271...624

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skrev om kjærlighetssorg på en helt vanlig måte. Og fikk beskjed/ advarsel av moderator og ikke skrive om det for det ble for sensitivt. 

Anonymkode: 4d271...624

Ikke godt å bli klok på de...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
12 timer siden, Glitter skrev:

Ikke godt å bli klok på de...

Det er det ikke når de ikke tåler diskusjoner om helt vanlige temaer bare fordi temaet er for følsomt. 

Anonymkode: 4d271...624

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er det ikke når de ikke tåler diskusjoner om helt vanlige temaer bare fordi temaet er for følsomt. 

Anonymkode: 4d271...624

Mye enklere å redde sin egen ræv med å stenge tråden og henvise til disse håpløse hjelpetelefonene. 


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 6/3/2020 at 7:08 PM, AnonymBruker said:

Det er lov å hetse uføre da. Det lar moderatorene gå.

Anonymkode: fb7be...277

Det er lov hetse de fleste unntatt bloggere, influencere og andre de samarbeider med, eller kritisere som jeg pleier å kalle det. Jeg synes ordet hets ofte misbrukes i slike sammenhenger. Det er vanligvis bare snakk om kritikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 5.6.2020 den 11.13, knas skrev:

Mye enklere å redde sin egen ræv med å stenge tråden og henvise til disse håpløse hjelpetelefonene. 


 

Og de stenger ikke tråder om andre enda mer følsomme temaer.... 

Anonymkode: 4d271...624

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er dere så opptatte av å få være på KG når dere alle er enige om at det er et drittforum og at moderatorene er noen duster? Høres jo ikke akkurat ut som et trivelig sted å være... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
30 minutter siden, Lillemus skrev:

Hvorfor er dere så opptatte av å få være på KG når dere alle er enige om at det er et drittforum og at moderatorene er noen duster? Høres jo ikke akkurat ut som et trivelig sted å være... 

Det er sant. Det er ikke noe å prate om og diskutere. Det er etter hva jeg har fått med meg få store  forum i Norge. Det skulle vært flere store som tok fra Kvinneguiden all oppmerksomhet.  :)

Anonymkode: 4d271...624

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

1/3 av innleggene på KG er trolling. 1/3 er kjendisblogger-diskusjoner, 1/3 telletråder. De resterende 10% er seriøse.

Anonymkode: 5d199...4ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

1/3 av innleggene på KG er trolling. 1/3 er kjendisblogger-diskusjoner, 1/3 telletråder. De resterende 10% er seriøse.

Anonymkode: 5d199...4ff

🤔 lite rom før seriøsitet mao.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Ekstra skrev:

🤔 lite rom før seriøsitet mao.

Kjære deg: Du må ha fått med deg at 110% er det nye 100%? 

Man må være 110% Mann for å være ekte mann f.eks. (Jeg er gammeldags og nøyer meg med 100%) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...