Gå til innhold

Kvinneguiden og utestenging


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 7.6.2020 den 9.39, Lillemus skrev:

Hvorfor er dere så opptatte av å få være på KG når dere alle er enige om at det er et drittforum og at moderatorene er noen duster? Høres jo ikke akkurat ut som et trivelig sted å være... 

Jeg synes forumet i seg selv er greit, men at modereringen den siste tiden har blitt så voldsom at man må jo vokte seg for hvert ord. Det var ikke like strengt tidligere. Jeg har vært på forumet i 13 år så har gradvis merket endringen. Har fått advarsel et par ganger og jeg har rett og slett måttet spurt de for å skjønne reglen bedre da jeg har trodd at jeg har opptrådt innenfor regelverket. 

Før var det en del psykiatri-emner på kropp og helse, men det blir mindre og mindre av det fordi ingen tørr å søke råd i frykt for at tråden blir stengt med henvisning til hjelpetelefon og at man får advarsel/blir utestengt. 

Det var dette som gjorde at jeg registrerte meg på DOL for rundt et år siden. Fordi jeg føler kvaliteten har sunket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
På 8.6.2020 den 12.05, Glitter skrev:

Jeg synes forumet i seg selv er greit, men at modereringen den siste tiden har blitt så voldsom at man må jo vokte seg for hvert ord. Det var ikke like strengt tidligere. Jeg har vært på forumet i 13 år så har gradvis merket endringen. Har fått advarsel et par ganger og jeg har rett og slett måttet spurt de for å skjønne reglen bedre da jeg har trodd at jeg har opptrådt innenfor regelverket. 

Før var det en del psykiatri-emner på kropp og helse, men det blir mindre og mindre av det fordi ingen tørr å søke råd i frykt for at tråden blir stengt med henvisning til hjelpetelefon og at man får advarsel/blir utestengt. 

Det var dette som gjorde at jeg registrerte meg på DOL for rundt et år siden. Fordi jeg føler kvaliteten har sunket. 

Min erfaring er at det skal mye til for å få en advarsel på DOL. Men på Kvinneguiden skal det så lite til.. Jeg forsto ikke hvorfor jeg fikk advarsler på Kvinneguiden. Jeg skrev om noe helt vanlig, men gjerne litt følsomme temaer. Men helt vanlig. Kan skrive om det samme følsomme tema på DOL uten å få advarsler/ bli utestengt. 

Anonymkode: 4d271...624

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min erfaring er at det skal mye til for å få en advarsel på DOL. Men på Kvinneguiden skal det så lite til.. Jeg forsto ikke hvorfor jeg fikk advarsler på Kvinneguiden. Jeg skrev om noe helt vanlig, men gjerne litt følsomme temaer. Men helt vanlig. Kan skrive om det samme følsomme tema på DOL uten å få advarsler/ bli utestengt. 

Anonymkode: 4d271...624

Ja samme her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min erfaring er at det skal mye til for å få en advarsel på DOL. Men på Kvinneguiden skal det så lite til.. Jeg forsto ikke hvorfor jeg fikk advarsler på Kvinneguiden. Jeg skrev om noe helt vanlig, men gjerne litt følsomme temaer. Men helt vanlig. Kan skrive om det samme følsomme tema på DOL uten å få advarsler/ bli utestengt. 

Anonymkode: 4d271...624

Men om man har lest reglene over tid her på DOL, ser man at de skjerpes inn litt og litt etter hvert som reglene oppdateres. Jeg håper ikke at man til slutt ender opp med tilstander som det er på Kvinneguiden, for det er rett og slett ødeleggende for et godt diskusjonsforum - som dere er inne på dreper det mye diskusjon rundt mange emner fordi folk er redde for å få advarsler og at tråder skal bli stengt. Det synes jeg er svært beklagelig og jeg håper ikke at det er et slikt forum @Admin og @Forumansvarlig ønsker seg i fremtiden. Jeg tror i hvert fall jeg har ganske mange DOL-medlemmer med meg på at de ikke ønsker tilstander som på Kvinneguiden og da særlig innen moderering av tråder. Jeg registrerer at det gjøres regelendringer fordi noen få brukere roper høyt med tilsynelatende gode argumenter mens flertallet gjerne er uenig fordi verden ikke er så firkantet som reglene skal ha det til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 timer siden, Eva Sofie skrev:

Men om man har lest reglene over tid her på DOL, ser man at de skjerpes inn litt og litt etter hvert som reglene oppdateres. Jeg håper ikke at man til slutt ender opp med tilstander som det er på Kvinneguiden, for det er rett og slett ødeleggende for et godt diskusjonsforum - som dere er inne på dreper det mye diskusjon rundt mange emner fordi folk er redde for å få advarsler og at tråder skal bli stengt. Det synes jeg er svært beklagelig og jeg håper ikke at det er et slikt forum @Admin og @Forumansvarlig ønsker seg i fremtiden. Jeg tror i hvert fall jeg har ganske mange DOL-medlemmer med meg på at de ikke ønsker tilstander som på Kvinneguiden og da særlig innen moderering av tråder. Jeg registrerer at det gjøres regelendringer fordi noen få brukere roper høyt med tilsynelatende gode argumenter mens flertallet gjerne er uenig fordi verden ikke er så firkantet som reglene skal ha det til.

Og Kvinneguiden heter Kvinneguiden. Dersom menn også er velkommen til å skrive der så bør det skifte navn, mener jeg. 

Anonymkode: 4d271...624

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DexterMorgan
6 timer siden, Eva Sofie skrev:

Men om man har lest reglene over tid her på DOL, ser man at de skjerpes inn litt og litt etter hvert som reglene oppdateres. Jeg håper ikke at man til slutt ender opp med tilstander som det er på Kvinneguiden, for det er rett og slett ødeleggende for et godt diskusjonsforum - som dere er inne på dreper det mye diskusjon rundt mange emner fordi folk er redde for å få advarsler og at tråder skal bli stengt. Det synes jeg er svært beklagelig og jeg håper ikke at det er et slikt forum @Admin og @Forumansvarlig ønsker seg i fremtiden. Jeg tror i hvert fall jeg har ganske mange DOL-medlemmer med meg på at de ikke ønsker tilstander som på Kvinneguiden og da særlig innen moderering av tråder. Jeg registrerer at det gjøres regelendringer fordi noen få brukere roper høyt med tilsynelatende gode argumenter mens flertallet gjerne er uenig fordi verden ikke er så firkantet som reglene skal ha det til.

Egmont er bare redde for en meget giftig cancel culture som har blitt en del av Vestlige samfunn, mange på venstresiden går aktivt etter annonsører til plattformer og sier f.eks "Hey Elkjøp, hvorfor er det reklame for deres produkt ved siden av noe innhold som kan oppfattes som rasistisk, støtter dere i Elkjøp rasisme? Må vi boikotte Elkjøp??" Og det skal ikke mye press til før f.eks Elkjøp tenker dette er ikke verdt det og trekker annonsene, også taper plattformen masse penger.

Synes samfunnet og mediene bør ta et oppgjør med slikt, hva slags samfunn skaper du om du holder på slik, bedrfitene kan ikke løse dette, kulturen i samfunnet må endres, vi må cancel'e cancel culture'n ;)  Men det er lettere sagt enn gjort fordi mediene ikke retter søkelys på dette problemet fordi mediene har en betydelig venstre-bias og dermed i mindre grad ser problemet fordi de tror de tjener på det sålenge de er på "riktig" side.

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og Kvinneguiden heter Kvinneguiden. Dersom menn også er velkommen til å skrive der så bør det skifte navn, mener jeg. 

Anonymkode: 4d271...624

Ja dette er ikke veldig inkluderende, kanskje vi må Cancel'e Kvinneguiden 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og Kvinneguiden heter Kvinneguiden. Dersom menn også er velkommen til å skrive der så bør det skifte navn, mener jeg. 

Anonymkode: 4d271...624

Det mener jeg er meget diskriminerende. Hva om de het Hviteguiden og kun hvite hadde lov til å skrive der? Da hadde det blitt haraball kan jeg tenke meg.

Anonymkode: fb7be...277

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det mener jeg er meget diskriminerende. Hva om de het Hviteguiden og kun hvite hadde lov til å skrive der? Da hadde det blitt haraball kan jeg tenke meg.

Anonymkode: fb7be...277

Og tenk om det het Doktoronline og bare doktorerer hadde lov til å skrive? 👀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 11.6.2020 den 11.27, AnonymBruker skrev:

Det mener jeg er meget diskriminerende. Hva om de het Hviteguiden og kun hvite hadde lov til å skrive der? Da hadde det blitt haraball kan jeg tenke meg.

Anonymkode: fb7be...277

Jeg trodde at Kvinneguiden var et kvinneforum.  

Anonymkode: 4d271...624

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg trodde at Kvinneguiden var et kvinneforum.  

Anonymkode: 4d271...624

Flertallet av brukerne er menn. ifølge alexa web rankings

Anonymkode: e8047...a96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Flertallet av brukerne er menn. ifølge alexa web rankings

Anonymkode: e8047...a96

Hører aldri menn fortelle at de bruker Kvinneguiden. Vet at det er noen få menn der inne. Men trodde ikke at det var mange. 

Anonymkode: 4d271...624

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hører aldri menn fortelle at de bruker Kvinneguiden. Vet at det er noen få menn der inne. Men trodde ikke at det var mange. 

Anonymkode: 4d271...624

Ganske åpenbart at det er mange.

Hvis du vil ha et ekte kvinneforum, bruk "Foreldre & barn" forumet.

https://forum.klikk.no/foreldre/

Anonymkode: fb7be...277

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
snusmumeriken96
På 2.6.2020 den 19.11, Glitter skrev:

Har det ikke med om man er på samme nettverk også å gjøre eller? 

Jo, jeg er utestengt fra kg og det fungerer ikke å opprette nye mail. Altså, da må jeg også opprette konto fra en annen enhet enn denne pc og mobil jeg vanligvis bruker. Om jeg hadde hatt en pc til, og opprettet en mail (fungerer selv om jeg gjør det fra samme ip adresse) så hadde det funka, men har bare en pc og en mobil så nå må jeg bare godta utestengelsen. 

Inmari kjipt, da doktoonline ikke er det samme som kg. Her inne er det relativt dødt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, snusmumeriken96 skrev:

Inmari kjipt, da doktoonline ikke er det samme som kg. Her inne er det relativt dødt. 

Jeg synes personlig det er altfor mye aktivitet på Kvinneguiden. Jeg ønsker ikke å bruke så mye tid på forum daglig som jeg hadde måttet gjøre for å oppdatere meg på det jeg synes var verdt å lese på Kvinneguiden - og det meste er jo dessuten uinteressante innlegg og altfor mye trolling. Jeg synes innleggene som skrives av brukerne her på DOL har en høyere kvalitet enn på Kvinneguiden, forutsatt at det nå er endel år siden at jeg var aktiv på Kvinneguiden ;) Jeg foretrekker nok kvalitet fremfor kvantitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...