Gå til innhold

Hva synes du om at det er store demonstrasjoner i vestlige land, under korona epidemien !


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Når vi er godt på vei til å stanse corona epidemien i Vesten, så samles tusenvis i grupper og skriker ut i protest mot diverse ting

Men problemet med dette (ut over de voldelige/destruktive aspektene ved slike demonstrasjoner), er at når du skriker, i store grupper, under en virus epidemi, så følger viruset med i små spyttdråper når du snakker/skriker, som sprer viruset til de rundt deg. Og med så mange samlet i så tette og store grupper er en ny oppblussing av koronaepidemien umulig å unngå.

I USA er det 107'000 bekreftede dødsfall av koronaviruset så langt, selv om bare en liten andel av landet har fått smitten så langt, det er derfor rom for enorme dødsfall om smitten fortsetter eller øker. Kanskje millioner vil dø om viruset får fritt spillerom, uansett hvilken "god" grunn det må være for det,

Dødsfallene som følge av disse demonstrasjonene, vil altså komme til å drepe langt flere enn det blir drept urettmessig av politiet gjennom titalls av tusen av år. Vanskelig å si eksakte tall men om urettmessige dødsfall er det du vil unngå, er store demonstrasjoner med skriking det siste du bør drive på med, logisk sett. 

 

Så, støtter du demonstrasjonene selv om millioner av besteforeldre kan dø av dem, eller støtter du ikke demonstrasjonene? 

Kjør debatt ! 

 

PS: Norge står imot resten av vesten angående dette, enn så lenge, ved å forby store demonstrasjoner, pga epidemien

https://www.nrk.no/osloogviken/myndighetene-nekter-stottedemonstrasjoner-for-george-floyd-i-oslo_-bergen-og-trondheim-1.15040357

Anonymkode: c137c...c00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alle er vel enige om at "Black lives matter" og at politimannen ikke burde presset kneet mot halsen til stakkars Floyd?

Det eneste som er kontroversielt her er å spre korona.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Synes det er helt unødvendig med disse protestene. Det var ille og tragisk måten politiet håndterte den mannen på. Alle vet det var galt. Behøves ingen offentlige protester verden over av den grunn. Tipper og tror at politiet ikke mente å ville drepe mannen selv om de håndtere han helt feil   

Anonymkode: d131f...8c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
12 minutter siden, Grendel skrev:

Det eneste som er kontroversielt her er å spre korona.

Beklager men forstår ikke helt hva det er du forsøker å si, hva er kontroversielt med å spre koronaviruset? 

Synes du demonstrasjonene er okey eller ikke, gitt bakgrunnen for dem og konsekvensene av dem ?

Bør man holde på med slike demonstrasjoner eller la være under en virus epidemi eller ikke, synes du ?

Ok eller ikke ok ?

45 minutter siden, Grendel skrev:

Alle er vel enige om at "Black lives matter"

Offtopic men blir nok ikke mye debatt her om saken uansett så whatever:

De fleste er enig i at det er dumt å drepe folk uten grunn ja, også meg ;) . Personlig er jeg dog en sterk motstander av bruk av fraser som "black lives matter" og tilsvarende selv om jeg er enig i det "bokstavelig talt", det er veldig reduktivt og identitetspolitikkbasert.

Jeg tror mange som er venstre på det sosiale planet ser seg litt blinde på slike ting kanskje pga deres "syn" på denne gruppen, prøv å se for deg at isteden for denne frasen, så sier demonstrantene "Male Lives Matter", menn blir drept av politi 98% av gangene mens de bare utgjør 50% av befolkingen el.l (gidder ikke google tallene men ca sånn for å få frem poenget). Det er faktisk ekstremt mye sterkere korrelasjon mellom kjønn , enn det er mellom rase, hva gjelder hvem som blir drept uten grunn av politi, så denne frasen er mye mer passende

Selv om jeg faktisk er enig i de faktiske tallene, og at det er uheldig at menn drepes uten grunn, vil jeg fraråde folk å bruke slike fraser da det fjerner fokus fra problemet, problemet er ikke at "menn" ble drept uten grunn, det er at medborgere ble drept uten grunn. Jeg synes ikke det er dumt bare fordi jeg er mann og derfor bryr meg mer om menn, jeg ville fokusert på at mange drept uten grunn, ikke kjønnet, eller rasen, eller dialekten, eller hårfargen, eller seksuell legning etc. F.eks bruk en frase som "Increase police training - reduce excessive force". Eller "Increase social programs - reduce crime and misery".  Ikke bare indikerer jeg at jeg ikke bare er sur fordi en av min "gruppe" ble et offer for noe, jeg bryr meg om alle ofrene for den gitte handlingen, OG kommer med de løsningene jeg ønsker for problemet. Når man istedenfor direkte eller indirekte beskylder politimannen for å være rasist og drepe svarte av den grunn, tåkelegger du virkeligheten, og forhindrer virkelige fremskritt mens du øker "division" i samfunnet fordi du deler inn folk i grupper uten grunn.

Skal vi være et land, og ett folk, må vi slutte med denne identitetspolitikken dere på venstresiden er så glade i, jeg vet ikke om dere ser det selv, men det er et hinder mot fremskritt, det flytter fokus vekk og indikerer at dere egentlig ikke bryr deg om problemet kun at det rammet en gitt identitetsgruppe dere mener er mer verdt el.l

All Lives Matter.

Anonymkode: c137c...c00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Demonstrantene i USA drepte en uskyldig hundevalp.

Så jeg er 100% imot det.

Hva med alle andre som dør, da?

Anonymkode: fadbc...18d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Synes det er helt unødvendig med disse protestene. Det var ille og tragisk måten politiet håndterte den mannen på. Alle vet det var galt. Behøves ingen offentlige protester verden over av den grunn. Tipper og tror at politiet ikke mente å ville drepe mannen selv om de håndtere han helt feil   

Anonymkode: d131f...8c4

Litt rart å tro at demonstrasjonene kun handler om det ene dødsfallet :) 

Anonymkode: 403d0...013

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat

Demonstrasjonene er forståelige, USA er gjennomsyra av systemisk rasisme. I tillegg har de en psykisk utviklingshemma president som bruker fascistisk retorikk og ser ut til å ville innføre en politistat (i den grad USA ikke allerede er det). Det er mye aggresjon mot Bunker Bitch her også. Ja, det kommer til å føre til spredning av corona, men det gjorde også festinga rundt Memorial day. Hvis folk først skal ut og menge seg er det bedre at de bruker sosialiseringa på noe som kan føre til endring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, Drømmeautomat skrev:

Demonstrasjonene er forståelige, USA er gjennomsyra av systemisk rasisme. I tillegg har de en psykisk utviklingshemma president som bruker fascistisk retorikk og ser ut til å ville innføre en politistat (i den grad USA ikke allerede er det). Det er mye aggresjon mot Bunker Bitch her også. Ja, det kommer til å føre til spredning av corona, men det gjorde også festinga rundt Memorial day. Hvis folk først skal ut og menge seg er det bedre at de bruker sosialiseringa på noe som kan føre til endring.

Demonstrasjonene i Europa har null betydning for hva som skjer i USA. En kunne nøyd seg med å demonstere digitalt i disse corona-tider.

Og slik demonstrasjonene utarter seg til voldsorgier og plynding i USA fører dette bare til at Trump får oppslutning for en hard linje som bare vil gjøre ting verre.

Folk er idioter.

Sånn er det.

Anonymkode: b7461...5cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

PS: Norge står imot resten av vesten angående dette, enn så lenge, ved å forby store demonstrasjoner, pga epidemien

https://www.nrk.no/osloogviken/myndighetene-nekter-stottedemonstrasjoner-for-george-floyd-i-oslo_-bergen-og-trondheim-1.15040357

Anonymkode: c137c...c00

Bra!

Anonymkode: b7461...5cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

Jeg ser ikke logikken i att greske venstreeksreme kaster brannbomber på den amerikanske ambasaden nei. Og all denne plhyndingen og herværket i statene. For øvrig synes jeg att fredelige demonstrasjoner i USA hører hjemme. Men det blir litt kleint når drittunger står på dagsrevyen fremfor den amerikanske ambasaden og har bannere med "fuck the police". Litt kleint for å si det mildt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg snakket nok for tidlig, mange tusen som står i ca 10 cm avstand fra hverandre i Oslo sentrum i dag og skriker et eller annet. 😆

https://www.nrk.no/norge/demonstranter-samler-seg-ved-den-amerikanske-ambassaden-1.15042588

 

Anonymkode: c137c...c00

Som sagt, folk er idioter.

Anonymkode: b7461...5cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Som sagt, folk er idioter.

Anonymkode: b7461...5cd

Eneste som mangler nå er at noen enda større idioter griper anledningen til å starte å knuse ruter og stjele joggesko. Masse anarkister og kommunister som gjerne vil ha "revolusjon", og kan inspirerer andre til å bli med på "morroa", som vi så i USA, vi får se hva som skjer, har ikke mye tro på menneskeheten lenger.

Anonymkode: c137c...c00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eneste som mangler nå er at noen enda større idioter griper anledningen til å starte å knuse ruter og stjele joggesko. Masse anarkister og kommunister som gjerne vil ha "revolusjon", og kan inspirerer andre til å bli med på "morroa", som vi så i USA, vi får se hva som skjer, har ikke mye tro på menneskeheten lenger.

Anonymkode: c137c...c00

Ikke jeg heller. Dette går til helvete med ekspressfart.

Anonymkode: b7461...5cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat

Politiet i USA begår nå en rekke dokumenterte overgrep og angriper bevisst journalister og de har i praksis presidenten i ryggen. USA har farlig mange fascistiske tendenser nå, det er det som er det virkelige problemet, ikke at enkelte utnytter urolighetene til å utføre hærverk og stjele. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt redd for at smitten skal blusse opp igjen, og så tenker jeg at det blir vanskelig å forsvare 50 personer-regelen etter dette.

Endret av tonie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mener det er helt unødvendig å ha denne demonstrasjonen i disse tider. Dette er ikke et nytt oppstått problem og det har allerede fått mye oppmerksomhet i media. Og i tillegg var det noen som savnet at Erna Solberg deltok!!!!. Dette var en demonstrasjon som brøt gjeldende lover i landet og setter menneskeliv i fare. Og politiet kunne ikke bryte inn for da hadde jo noen helt sikkert brukt det mot dem. 

Anonymkode: c7c13...b09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, Grendel skrev:

Overflødig og usolidarisk posering.

Forstår ikke hvem du sikter til her? 

Anonymkode: c7c13...b09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...