Gå til innhold

"Jeg skammer meg over å være norsk" Dagbladet


Worrisome Plenty

Anbefalte innlegg

Worrisome Plenty

Påfallende mange som skammer seg i kronikkene i dagbladet for tiden. I dag var det ei som skammet seg fordi hun ikke hadde gjort nok for å bekjempe rasisme. For ett par uker siden var det nok en person som skammet seg over å være norsk, pga flyktningene i Moria leirene. Det har vært mange flere også. Så er skam den nye naturlige følelsen man skal ha som norsk? Virker sånn. Skam deg du er norsk! Din priviligerte tosk!

Endret av Worrisome Plenty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er mye selvpisking blant norske damer for tida. Det er positivt med fokus på rasisme selvfølgelig, men det får da være måte på. Norge er et av de minst rasistiske landene jeg har vært i, så når folk snakker om at de skammer seg over sin egen rasisme begynner jeg å lure på hvilke holdninger de egentlig går og bærer på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva

Gidder faen ikke skamme meg. Det er like tilfeldig at jeg ble norsk som hvilken som helst andre. Om det var jeg som ble født i Norge eller noen andre ville ikke vært en forskjell. Nei vi er ikke slemme fordi vi er norske. 
Finnes slemme og snille i alle miljø.

Men ja det er en norm at man skal skamme seg. Ja skam deg da. Jeg gidder ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Godhetsapostlene må slutte med denne selvpiskingen. Det holder nå!

Anonymkode: e7078...274

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Godhetsapostlene må slutte med denne selvpiskingen. Det holder nå!

Anonymkode: e7078...274

Sikkert jeg som er treig igjen, men hva er «godhetsapostler» ?

jeg vet hva godhetstyranner er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 minutter siden, 90tallsbarn skrev:

Sikkert jeg som er treig igjen, men hva er «godhetsapostler» ?

jeg vet hva godhetstyranner er

Omtrent det samme. Men en godhetsapostel er veldig opptatt av å spre det gode budskap og helst fremstille seg selv i et godt lys.

Anonymkode: e7078...274

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
2 timer siden, tonie skrev:

Det er mye selvpisking blant norske damer for tida. Det er positivt med fokus på rasisme selvfølgelig, men det får da være måte på. Norge er et av de minst rasistiske landene jeg har vært i, så når folk snakker om at de skammer seg over sin egen rasisme begynner jeg å lure på hvilke holdninger de egentlig går og bærer på. 

Jeg regner med du er hvit. Blir du spytta på når du går på bussen? Blir du kalt ape? Får du hatkommentarer på nett på grunn av hudfargen din?

Anonymkode: fdcee...458

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, Worrisome Plenty skrev:

Påfallende mange som skammer seg i kronikkene i dagbladet for tiden. I dag var det ei som skammet seg fordi hun ikke hadde gjort nok for å bekjempe rasisme. For ett par uker siden var det nok en person som skammet seg over å være norsk, pga flyktningene i Moria leirene. Det har vært mange flere også. Så er skam den nye naturlige følelsen man skal ha som norsk? Virker sånn. Skam deg du er norsk! Din priviligerte tosk!

Det burde de, det burde vi strengt tatt alle.

https://www.nrk.no/vestland/candy-fra-bergen-blir-bedt-om-a-pelle-seg-ut-av-norge-1.15041945

 

Anonymkode: fdcee...458

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det burde de, det burde vi strengt tatt alle.

 

Ser ingen grunn til å skamme meg på grunn av hva en tulling i Bergen lirer av seg.

Anonymkode: e7078...274

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg regner med du er hvit. Blir du spytta på når du går på bussen? Blir du kalt ape? Får du hatkommentarer på nett på grunn av hudfargen din?

Anonymkode: fdcee...458

Nordmenn flest kaller ikke svarte for ape og spytter på de.

Anonymkode: e7078...274

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg regner med du er hvit. Blir du spytta på når du går på bussen? Blir du kalt ape? Får du hatkommentarer på nett på grunn av hudfargen din?

Anonymkode: fdcee...458

Er det bedre å bli kalt jævla potet, eller hore fordi man har på shorts og t-skjorte på sommeren? Det er minst like mye rasisme andre veien, men av en eller annen grunn, får de holde på som de vil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det burde de, det burde vi strengt tatt alle.

https://www.nrk.no/vestland/candy-fra-bergen-blir-bedt-om-a-pelle-seg-ut-av-norge-1.15041945

 

Anonymkode: fdcee...458

Så det er greit å generalisere om hvite folk, men hvis man gjør det om mørkhudede er man rasist? Jeg mener du er en rasist selv, som generaliserer og sier vi burde skamme oss. Jeg har ikke kalt en mørkhudet ape eller noe. Jeg har ikke vært unfair heller. Jeg behandler alle i følge kardemommeloven. Så jeg ser ikke hvorfor du mener "vi" skal sitte i en slags kollektiv skammekrok.... Du er rasist mot hvite kunne jeg si da. Eller selvhater om du selv er hvit. Nordmenn er de eneste som ikke skal få lov til å være individ, men bare en del av en gruppe som burde skamme seg. Sjerpings!

Endret av Worrisome Plenty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror rett og sletten at mange i dag prøver å fremstille seg selv som langt bedre enn de egentlig er. Genuint gode mennesker har ikke noe å bevise, de bare er snille, men også bestemte og i mot urett enten det er i mot svarte eller hvite. De som later til å være gode er besatte av å fremstille seg som antirasister, men det er kun for syns skyld. Mange av dem behandler mørkhudede som de skulle vært tilbakestående ved å være så overdreven snille mot dem og lissom bry seg om hvordan de har det. Også skal se selvsagt være martyrer som gjerne legger all skylden på sin hvite hudfarge for at det er så mye elendighet i verden. Ja, alle hvite har bedt om å bli født hvite, og det er våres skyld at noen hvite før i tiden var slemme mot de svarte og holdt de som slaver. Vi skal også skamme oss på vegne av de hvite rasistene som kaller mørkhudede for aper. Men det er helt greit i gi f i de stakkars småjentene som blir giftet bort til eldre menn og som dør under voldtekten fordi de små kroppene deres ikke er utviklet ferdig til å takle en voksen mann enda. Hvis vi bryr oss om disse små så er vi også rasister! Vi kan simpelt hen ikke si et eneste negativt ord om eller til noen som har mørkere hud enn oss selv, for da er vi rasister med en gang. De kan gjerne være respektløse mot oss da. Det har vi nemlig fortjent . Vi er hvite nemlig og alle hvite er slemme mennesker, bortsett fra disse godhetsapostlene da. De er nemlig ikke rasister da de mener alt det onde er de hvites skyld.

Alle er verdifulle og ingen skal finne seg i dritt uavhengig av hudfarge eller religion, men oppfører man seg dårlig mot andre så må man tåle en støyt tilbake, også da uavhengig av hudfarge. Til og med en del mennesker med mørkere hud er lei av dette tullet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg verken skammer meg eller er stolt av noe jeg er født til. En kan skamme seg eller være stolt av noe en selv har gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 timer siden, Worrisome Plenty skrev:

Så det er greit å generalisere om hvite folk, men hvis man gjør det om mørkhudede er man rasist? Jeg mener du er en rasist selv, som generaliserer og sier vi burde skamme oss. Jeg har ikke kalt en mørkhudet ape eller noe. Jeg har ikke vært unfair heller. Jeg behandler alle i følge kardemommeloven. Så jeg ser ikke hvorfor du mener "vi" skal sitte i en slags kollektiv skammekrok.... Du er rasist mot hvite kunne jeg si da. Eller selvhater om du selv er hvit. Nordmenn er de eneste som ikke skal få lov til å være individ, men bare en del av en gruppe som burde skamme seg. Sjerpings!

https://www.dagbladet.no/kultur/nei-omvendt-rasisme-er-ikke-en-greie/71668846

Anonymkode: fdcee...458

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
12 timer siden, Trine skrev:

Er det bedre å bli kalt jævla potet, eller hore fordi man har på shorts og t-skjorte på sommeren? Det er minst like mye rasisme andre veien, men av en eller annen grunn, får de holde på som de vil. 

Er du seriøs? Har du opplevd å ikke bli innkalt til intervju fordi du har "feil navn"? 

Anonymkode: fdcee...458

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er du seriøs? Har du opplevd å ikke bli innkalt til intervju fordi du har "feil navn"? 

Anonymkode: fdcee...458

You drank the PC koolaid.

Anonymkode: a1493...992

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan selvsagt omdefinere ord, til å bety hva som helst, hva er det du mener dette viser ?

Det er helt meningsløst å omdefinerer ordet rasisme slik at det kun kan ramme svarte, også bruker du det omdefinerte ordet på rasisme, som nå kun kan ramme svarte, til å bevise at rasisme kun rammer svarte. Wow.😅

Mulig dette oppfattes som imponerende gjennombrytende forskning og vitenskap delt på raddis / anarkist / kommunist / tjen folket / antifa møter, men for oss utenfra som ikke har falt for denne ekstremistiske propaganaen er det rett og slett flaut å høre slik

 

Jeg er bekymret for at det virker som at dere vinner kampen, særlig ungdommen klarer ikke å se gjennom dette, og jeg frykter derfor for fremtiden til riket. 

Jeg tror dere vinner, men det betyr ikke at dere har rett, og etter at dere har vunnet slik dere har vunnet i andre land, vil ting virkelig kollapse i rekordfart. Kanskje ta en studietur til Cuba f.eks, hva gjorde de/gjør de der, hvordan gikk/går det. Og nei, holder ikke å bare skylde på USA... Selv om det sikkert er instinktet.

 

Lykke til Norge

Anonymkode: 8def5...275

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...