Gå til innhold

"Jeg skammer meg over å være norsk" Dagbladet


Worrisome Plenty

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det er et faktum at andre religiøse grupper og folkeslag enn muslimer blir dårlig behandlet i muslimske land. Den gruppen som roper høyest ang rettigheter og diskriminering i Norge er muslimer. Uansett er rasisme galt og det vil vi ikke stå for. Nordmenn er for det meste mye mer tolerante mot andre grupper enn hva disse gruppen selv er mot andre i de landene de kommer fra. Og fengselsvesenet, rettssystemet og politiet kan ikke sammenlignes med det i USA. Føler ikke at Norge har mer grunn til å skamme seg enn andre. Dessuten kjenner jeg  godt en del fra andre kulturer som bor i Norge. De kan være ganske kritisk og ha diskriminerende holdninger til oss nordmenn også. 

Anonymkode: db4df...c4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er du seriøs? Har du opplevd å ikke bli innkalt til intervju fordi du har "feil navn"? 

Anonymkode: fdcee...458

Jeg svarte på dette " Blir du spytta på når du går på bussen? Blir du kalt ape? Får du hatkommentarer på nett på grunn av hudfargen din? ". Og jeg lurer, er det bedre å bli kalt jævla potet eller hore? Forøvrig har jeg opplevd mange ganger å ikke bli innkalt til intervju. Årsaken vet jeg ikke. Jeg var vel ikke det de ville ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, Trine skrev:

Jeg svarte på dette " Blir du spytta på når du går på bussen? Blir du kalt ape? Får du hatkommentarer på nett på grunn av hudfargen din? ". Og jeg lurer, er det bedre å bli kalt jævla potet eller hore? Forøvrig har jeg opplevd mange ganger å ikke bli innkalt til intervju. Årsaken vet jeg ikke. Jeg var vel ikke det de ville ha.

men du har ikke blitt diskriminert på grunn av hudfargen din. 

Anonymkode: fdcee...458

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

men du har ikke blitt diskriminert på grunn av hudfargen din. 

Anonymkode: fdcee...458

Det vet jeg ikke, og det vet ihvertfall ikke du. Jeg har blitt diskriminert på grunn av kjønn, det vet jeg. Det er helt utrolig at du ikke klarer svare på et simpellt ja/nei spørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

men du har ikke blitt diskriminert på grunn av hudfargen din. 

Anonymkode: fdcee...458

Folkegruppen som nok opplever mest mobbing og rasisme i Norge har hvit hud. Det er samene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 time siden, Admin skrev:

Tråden er ryddet for innlegg med opphavsrett.

Admin

Hei Adm. Takk for at dere følger med. Jeg visste ikke at det ikke var lov. Beklager det. 

Anonymkode: db4df...c4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...