Gå til innhold

Min sønn har fått lærlingplass :-)


Gjest dolmio

Anbefalte innlegg

Gjest dolmio

Sønnen min har fått lærlingplass til høsten. Jeg ble så glad at jeg ville skrike det ut til hele veden - men det kan jeg ikke, så jeg roper det ut her :) 

Det er også svært bra fordi han da får egen inntekt (og til slutt en fullendt utdanning) slik at han kan få råd til å flytte for seg selv og starte sitt eget liv.

Dette gjorde mor (og sønn) svært lettet og glad :) 

Endret av dolmio
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nicklusheletida
20 minutter siden, dolmio skrev:

Sønnen min har fått lærlingplass til høsten. Jeg ble så glad at jeg ville skrike det ut til hele veden - men det kan jeg ikke, så jeg roper det ut her :) 

Det er også svært bra fordi han da får egen inntekt (og til slutt en fullendt utdanning) slik at han kan få råd til å flytte for seg selv og starte sitt eget liv.

Dette gjorde mor (og sønn) svært lettet og glad :) 

Gratulerer 🙂

Det er så deilig når det går bra med ungene. 

Er så utrolig glad for at sønnen min fikk seg sommerjobb . Og stesønnen også foressten. 

Jeg vet ikke hva det er med gutter, men er det bare min erfaring at de er ufattelig mye tregere enn jenter sånn generelt sett eller på gruppenivå som det heter her ?

Både sønn og stesønn måtte mates med stillingsannonser, mases på og sparkes i gang. Ingenting haster. - Skal gjøre det i morgen osv . Med jentene glir ting av seg selv. 

Er det sånn eller er det bare hos oss ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Gratulerer 🙂

Det er så deilig når det går bra med ungene. 

Er så utrolig glad for at sønnen min fikk seg sommerjobb . Og stesønnen også foressten. 

Jeg vet ikke hva det er med gutter, men er det bare min erfaring at de er ufattelig mye tregere enn jenter sånn generelt sett eller på gruppenivå som det heter her ?

Både sønn og stesønn måtte mates med stillingsannonser, mases på og sparkes i gang. Ingenting haster. - Skal gjøre det i morgen osv . Med jentene glir ting av seg selv. 

Er det sånn eller er det bare hos oss ?

Stemmer her i hvertfall. Det er til å bli gal av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
27 minutter siden, Ekstra skrev:

Stemmer her i hvertfall. Det er til å bli gal av.

Ja, det er absolutt til å bli gal av 😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dolmio
55 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Gratulerer 🙂

Det er så deilig når det går bra med ungene. 

Er så utrolig glad for at sønnen min fikk seg sommerjobb . Og stesønnen også foressten. 

Jeg vet ikke hva det er med gutter, men er det bare min erfaring at de er ufattelig mye tregere enn jenter sånn generelt sett eller på gruppenivå som det heter her ?

Både sønn og stesønn måtte mates med stillingsannonser, mases på og sparkes i gang. Ingenting haster. - Skal gjøre det i morgen osv . Med jentene glir ting av seg selv. 

Er det sånn eller er det bare hos oss ?

Opplever det ikke sånn, nei. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 time siden, Nicklusheletida skrev:

Er det sånn eller er det bare hos oss ?

Til forsvar for guttene skal det i hvert fall sies at det ofte er vanskeligere for dem enn for jenter å få seg sommer-/ekstrajobb utenfor eget nettverk (på gruppenivå). Mange vil helst ansette jenter, da de gjerne blir ansett som mer ansvarsbevisste og pliktoppfyllende enn gutter. Samme med utleie. Jenter trumfer ofte gutter ovenfor huseier. Har ingen dokumentasjon på dette, men har både observert det selv og fått bekreftet antakelser fra andre  

Så kan man spør om det er berettiget, og at jenter er mer ansvarsfulle etc., slik du opplever. Uansett skjer det mye skjult diskriminering her, som er uheldig for gutter, som både vil og kan, men taper i konkurransen med jentene basert på kjønn og fordommer. 

Anonymkode: 6025a...ede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Til forsvar for guttene skal det i hvert fall sies at det ofte er vanskeligere for dem enn for jenter å få seg sommer-/ekstrajobb utenfor eget nettverk (på gruppenivå). Mange vil helst ansette jenter, da de gjerne blir ansett som mer ansvarsbevisste og pliktoppfyllende enn gutter. Samme med utleie. Jenter trumfer ofte gutter ovenfor huseier. Har ingen dokumentasjon på dette, men har både observert det selv og fått bekreftet antakelser fra andre  

Så kan man spør om det er berettiget, og at jenter er mer ansvarsfulle etc., slik du opplever. Uansett skjer det mye skjult diskriminering her, som er uheldig for gutter, som både vil og kan, men taper i konkurransen med jentene basert på kjønn og fordommer. 

Anonymkode: 6025a...ede

Så dette går på dine observasjoner. Har  observert det motsatte i min familie og omgangskrets. Men, men. Det spørs hvilke briller man ser med og hva man ønsker å finne. 

Anonymkode: e6209...728

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, dolmio skrev:

Dette gjorde mor (og sønn) svært lettet og glad :) 

Forståelig - gratulerer👍🏽Vil du fortelle hvilket fag?

1 time siden, Nicklusheletida skrev:

Jeg vet ikke hva det er med gutter, men er det bare min erfaring at de er ufattelig mye tregere enn jenter sånn generelt sett eller på gruppenivå som det heter her?

Med min lille gruppe på én av hvert kjønn stemmer det bra. Men nå trives sønnen med utdannelsen (som mor foreslo) som han er halvveis i, og det er en lettelse.

1 time siden, Ekstra skrev:

Stemmer her i hvertfall. Det er til å bli gal av.

* signerer * ("Liker" passer dårlig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dolmio
1 minutt siden, laban skrev:

Forståelig - gratulerer👍🏽Vil du fortelle hvilket fag?

Med min lille gruppe på én av hvert kjønn stemmer det bra. Men nå trives sønnen med utdannelsen (som mor foreslo) som han er halvveis i, og det er en lettelse.

* signerer * ("Liker" passer dårlig)

Takk til deg og dere andre for at dere ville dele denne gleden med meg :) 

Barne og ungdomsarbeider. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dolmio
17 minutter siden, laban skrev:

Et fag som ikke kan robotiseres vekk 😊

Nei, og det var et klokt valg for han. Han passer veldig bra til denne type jobb, han liker svært godt å jobbe med barn, og barna liker han. Jeg er skikkelig stolt ;) 

Gode karakter på skolen har han også (4-5 i snitt).

Endret av dolmio
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Til forsvar for guttene skal det i hvert fall sies at det ofte er vanskeligere for dem enn for jenter å få seg sommer-/ekstrajobb utenfor eget nettverk (på gruppenivå). Mange vil helst ansette jenter, da de gjerne blir ansett som mer ansvarsbevisste og pliktoppfyllende enn gutter. Samme med utleie. Jenter trumfer ofte gutter ovenfor huseier. Har ingen dokumentasjon på dette, men har både observert det selv og fått bekreftet antakelser fra andre  

Så kan man spør om det er berettiget, og at jenter er mer ansvarsfulle etc., slik du opplever. Uansett skjer det mye skjult diskriminering her, som er uheldig for gutter, som både vil og kan, men taper i konkurransen med jentene basert på kjønn og fordommer. 

Anonymkode: 6025a...ede

Det er mulig det er slik du sier. Det har jeg ikke tenkt på. Hos oss er i hvert fall jentene mer '' på '' og guttene mer tilbakelent. 

Veldig snille og gode gutter begge to ❤ , men de har så god tid. Men det kommer seg vel forhåpentligvis med mer livserfaring på baken. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
2 timer siden, laban skrev:

Forståelig - gratulerer👍🏽Vil du fortelle hvilket fag?

Med min lille gruppe på én av hvert kjønn stemmer det bra. Men nå trives sønnen med utdannelsen (som mor foreslo) som han er halvveis i, og det er en lettelse.

* signerer * ("Liker" passer dårlig)

Det er deilig og skjønner at det er en lettelse.

Er glad for at datanerden min også ser til å ha valgt riktig utdannelse :) Han har valgt selv og han på en måte går videre med hobbyen sin som jeg ofte var så fortvilet over i barne og ungdomsårene. Nå har han vist blitt den som hjelper hele hybelhuset med dataproblemer, rutere osv, så det ser ut til at datainteressen begynner å komme til nytte og ikke bare til spilling 😊

 

Endret av Nicklusheletida
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, dolmio said:

Sønnen min har fått lærlingplass til høsten. Jeg ble så glad at jeg ville skrike det ut til hele veden - men det kan jeg ikke, så jeg roper det ut her :) 

Det er også svært bra fordi han da får egen inntekt (og til slutt en fullendt utdanning) slik at han kan få råd til å flytte for seg selv og starte sitt eget liv.

Dette gjorde mor (og sønn) svært lettet og glad :) 

Så bra, gratulerer. Vi trenger de med den bakgrunnen i dette landet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Gratulerer 🙂

Det er så deilig når det går bra med ungene. 

Er så utrolig glad for at sønnen min fikk seg sommerjobb . Og stesønnen også foressten. 

Jeg vet ikke hva det er med gutter, men er det bare min erfaring at de er ufattelig mye tregere enn jenter sånn generelt sett eller på gruppenivå som det heter her ?

Både sønn og stesønn måtte mates med stillingsannonser, mases på og sparkes i gang. Ingenting haster. - Skal gjøre det i morgen osv . Med jentene glir ting av seg selv. 

Er det sånn eller er det bare hos oss ?

Begge mine gutter har vært sånn, eldste var verst.  Yngste har skjønt poenget.  Dattera mi gled inn som du sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

Så bra! Det er så flott når det ordner seg for ungene!

Eldstedattera vår skal på folkehøgskole i august. Det tror jeg blir veldig bra 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...