Gå til innhold

Min sønn har fått lærlingplass :-)


Gjest dolmio

Anbefalte innlegg

påskelilje
7 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Jeg vet ikke hva det er med gutter, men er det bare min erfaring at de er ufattelig mye tregere enn jenter sånn generelt sett eller på gruppenivå som det heter her ?

Både sønn og stesønn måtte mates med stillingsannonser, mases på og sparkes i gang. Ingenting haster. - Skal gjøre det i morgen osv . Med jentene glir ting av seg selv. 

Er det sånn eller er det bare hos oss ?

Tror det er individuelt. Sønnen vår har ordnet sommerjobber helt på egenhånd fra han var 16. Hun yngste fikset det sjøl da hun var 15, i år maler hun for morfar. Hun mellomste har søkt enormt mange jobber de siste årene, men har kun fått jobb gjennom meg og faren. Men de klarer seg bra, alle tre 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg har fem jenter. Derfor er min erfaring at det er veldig store variasjoner innfor samme kjønn. To klarte seg fint på skolen både sosialt og faglig og kom seg ut i arbeidslivet. En brukte litt lengre tid og strevde mer men etter hvert ordnet det seg. To av de har strevd både med skole og sosialt. Kommer seg liksom ikke videre og bor hjemme selv om de er over 20 år. Jenter kan faktisk ha utfordringer også. 

Anonymkode: e6209...728

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Det er deilig og skjønner at det er en lettelse.

Er glad for at datanerden min også ser til å ha valgt riktig utdannelse :) Han har valgt selv og han på en måte går videre med hobbyen sin som jeg ofte var så fortvilet over i barne og ungdomsårene. Nå har han vist blitt den som hjelper hele hybelhuset med dataproblemer, rutere osv, så det ser ut til at datainteressen begynner å komme til nytte og ikke bare til spilling 😊

 

Jeg trodde også at min kom til å gå den veien, men så snur han om på helen og velger noe helt annet og ender med å gå 2 år til på vgs. Han stortrives, de ser ut til å elske ham der han i første omgang fikk praksisplass fra nav, det er nå 2 år siden og i dag har han gått førsteåret med de beste karakterer, kommer forhåpentligvis inn til høsten (det ordner vi, sier veileder på skolen!), har fått fast deltidsstilling der og de vil gjerne ha ham der i lærlingetiden. Mor er helt overveldet og utrolig stolt av ham! 💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...