Gå til innhold

Hovent og vondt tannkjøtt etter tannlegebesøk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei! 

Jeg har vært tre ganger hos tannlegen den siste måneden hvor jeg har fjernet tannstein som jeg ikke hadde fjernet på flere år. Hadde derfor betent tannkjøtt og muligens periodontitt (tidligere røyker). På den siste tannlegetimen skulle vi sjekke lommedybde/sjekke hvor det eventuelt var periodontitt, og etter den timen som "bare" besto av en tynn pinne som stikkes ned mellom tannkjøtt og tann (Skulle bare være ubehagelig, men var veldig vondt), så har et tidligere uproblematisk område i munnen blitt veldig betent og hovent. Gjør vondt å tygge og svelge. Skal det være sånn, eller kan det være at tannlegen har stukket for dypt og hardt? Det er nå to, snart tre, dager siden den siste tannlegetimen, og det gjør fortsatt ikke mindre vondt eller er mindre hovent. Heller litt mer. Pusser tenner i tre minutter morgen og kveld, tanntråd hver kveld (og av og til morgen) og bruker Corsodyl. Har hatt abscess på den siden før hvor det endte med sykehus, så er ganske bekymret. 

Anonymkode: 06f5a...bb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! 

Jeg har vært tre ganger hos tannlegen den siste måneden hvor jeg har fjernet tannstein som jeg ikke hadde fjernet på flere år. Hadde derfor betent tannkjøtt og muligens periodontitt (tidligere røyker). På den siste tannlegetimen skulle vi sjekke lommedybde/sjekke hvor det eventuelt var periodontitt, og etter den timen som "bare" besto av en tynn pinne som stikkes ned mellom tannkjøtt og tann (Skulle bare være ubehagelig, men var veldig vondt), så har et tidligere uproblematisk område i munnen blitt veldig betent og hovent. Gjør vondt å tygge og svelge. Skal det være sånn, eller kan det være at tannlegen har stukket for dypt og hardt? Det er nå to, snart tre, dager siden den siste tannlegetimen, og det gjør fortsatt ikke mindre vondt eller er mindre hovent. Heller litt mer. Pusser tenner i tre minutter morgen og kveld, tanntråd hver kveld (og av og til morgen) og bruker Corsodyl. Har hatt abscess på den siden før hvor det endte med sykehus, så er ganske bekymret. 

Anonymkode: 06f5a...bb7

Nei, sånn skal det ikke bli! Jeg har også lett for å få tannkjøttbetennelse på ett bestemt punkt i munnen og er ekstra nøye med å rense akkurat der, men erfarer at vanlig tanntråd ikke holder. Bruker disse små børstene som ser ut som bittesmå flaskekoster, fås på apoteket (og Normal og sikkert andre plasser også) i flere ulike tykkelser.

Men ta kontakt med tannlegen i dag - sånn skal det ikke være!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...