Gå til innhold

Skurk eller purk?


 cilie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jurie av likemenn: Vi tror ikke vi kan kalle det medvirkning til import av narkotika, å gi FALSK/oppdiktet informasjon til smuglere.

Eliten: Hey emenn dere er idioter dere forstår ikke norsk lov vekk med dere

Eliten: Du får (i praksis) livstidsdom, for å ha gitt falsk informasjon og latet som at du bidro til å smugle inn et stoff som er mindre skadelig enn stoff som selges på vinmonopolet. 

 

Trist at dette er Norge i 2020. Men, om dette er landet folket vil ha, er det det folket får. 

Dra en tur på vinmonopolet idag, se om du får livstid i fengsel som straff for å handle der. Hvis ikke, forstår du hvorfor en jurie vil slite med å holde på slik som "dommere" er komfortable med.

Anonymkode: 20aca...02d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes straffen ikke står i forhold til noen ting. Det skal veldig mye til for å få så mye som to års fengsel for vold for eksempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Grendel skrev:

Jeg synes straffen ikke står i forhold til noen ting. Det skal veldig mye til for å få så mye som to års fengsel for vold for eksempel.

Det handler vel om at han var i en særdeles betrodd stilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Ekstra skrev:

Det handler vel om at han var i en særdeles betrodd stilling.

Ja, men jeg synes det er alt for strengt allikevel. Helt hinsides egentlig, når man sammenligner med straffene for ran og mishandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, Grendel skrev:

Ja, men jeg synes det er alt for strengt allikevel. Helt hinsides egentlig, når man sammenligner med straffene for ran og mishandling.

Det handler om at tilliten til politiet blir svekket. Det er alvorlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Grendel skrev:

Jeg synes straffen ikke står i forhold til noen ting. Det skal veldig mye til for å få så mye som to års fengsel for vold for eksempel.

Det var min umiddelbare reaksjon også. Skjønner ikke straffeutmålingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat

Cappelen fikk jo 15 år, så straffen mot ham er egentlig enda mer opprørende. Jensen gjorde seg tross alt skyldig i grov korrupsjon i tillegg, i en meget betrodd stilling. Det er virkelig trist og en skam for Norge at man kan ende opp med slike straffer for å innføre noe som er mindre farlig enn maten og drikken folk putter i seg daglig.

Min spekulasjon er at Jensen var en politimann som strakk strikken litt. Sannsynligvis med ledelsens stilltiende samtykke. Og jeg tror også de med vilje ga Cappelen litt informasjon for å kunne ta andre, som de anså som større. Til slutt ble grensene litt utviska for Jensen, og han begynte å ta imot mindre bestikkelser fra Cappelen. Hvis man ser på verdiene av det han fikk virker det jo fullstendig idiotisk i forhold til risikoen han tok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Grendel skrev:

Ja, men jeg synes det er alt for strengt allikevel. Helt hinsides egentlig, når man sammenligner med straffene for ran og mishandling.

Helt enig. Jeg tror i tillegg tankene til @Drømmeautomat ikke er helt borte i natta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.dagbladet.no/studio/jensen-saken/7?post=35836

BI-professor: - Justismord:

Korrupsjonsekspert og professor i IT-strategi ved BI, Petter Gottschalk, har følgende å si om Jensen-dommen:

- Jeg tror dette er et justismord. Jeg tror at hvis politiets fellesforbund får gjennomslag for en granskning, vil det vise seg at dette var satt i system, sier han til Dagbladet.

Gottschalk mener at det var en praksis i møte med politiinformanter i gruppa Spesielle operasjoner at man måtte gi noe tilbake for informasjonen man fikk.

Han mener Eirik Jensen bare er en av mange som har fulgt denne praksisen i en periode på 2000-tallet.

Endret av XbellaX
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

Jeg tipper han er en skurk. Gratis bad i luksusutførelse. Penger gjemt i veggen, varslinger om kontroller. Nei, det er mye som tyder på han er en skurk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
17 minutter siden, stjernestøv skrev:

Syns han fikk lang tid i fengsel, pedofile burde fått 21 år. 

Enig med du. Pedofile burde råtne i fengsel i forvaring i 21 ++++++ år og aldri få muligheten igjen til å kaste seg over små barn 

Anonymkode: 4f495...cec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
19 minutes ago, AnonymBruker said:

Enig med du. Pedofile burde råtne i fengsel i forvaring i 21 ++++++ år og aldri få muligheten igjen til å kaste seg over små barn 

Anonymkode: 4f495...cec

Herregud så tragiske dere er! Pedofile burde ikke få 21 års fengsel kun pga. deres seksuelle legning. De som forgriper seg på barn derimot, om de er pedofile eller ikke, bør få en passende straff i henhold til den forbrytelsen de begikk. 

Anonymkode: ddccb...e5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Herregud så tragiske dere er! Pedofile burde ikke få 21 års fengsel kun pga. deres seksuelle legning. De som forgriper seg på barn derimot, om de er pedofile eller ikke, bør få en passende straff i henhold til den forbrytelsen de begikk. 

Anonymkode: ddccb...e5e

Les innlegget på nytt du så kan vi snakkas etterpå!

Anonymkode: 4f495...cec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minute ago, AnonymBruker said:

Les innlegget på nytt du så kan vi snakkas etterpå!

Anonymkode: 4f495...cec

Du skrev at pedofile bør få 21 års fengsel, hva mer bør jeg lese?

Anonymkode: ddccb...e5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud så tragiske dere er! Pedofile burde ikke få 21 års fengsel kun pga. deres seksuelle legning. De som forgriper seg på barn derimot, om de er pedofile eller ikke, bør få en passende straff i henhold til den forbrytelsen de begikk. 

Anonymkode: ddccb...e5e

Jeg mener pedofile som misbruker og har misbrukt barn, de burde få 21 års fengsel. Mente ikke de som ikke gjør noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, Worrisome Plenty skrev:

Jeg tipper han er en skurk. Gratis bad i luksusutførelse. Penger gjemt i veggen, varslinger om kontroller. Nei, det er mye som tyder på han er en skurk.

Uansett er 21 år alt for my.

Anonymkode: 8f3d8...995

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du skrev at pedofile bør få 21 års fengsel, hva mer bør jeg lese?

Anonymkode: ddccb...e5e

Du bør legge merke til ordet "igjen". Det forutsetter at den pedofile tidligere har begått overgrep mot uskyldige små. 

Anonymkode: 4f495...cec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...