Gå til innhold

Skurk eller purk?


 cilie

Anbefalte innlegg

Worrisome Plenty
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uansett er 21 år alt for my.

Anonymkode: 8f3d8...995

Det er mye ja. Men han er en politimann. Det teller i skjerpende retning. For min del kunne han sluppet ut etter det halve. Men det er ikke jeg som bestemmer det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
11 timer siden, Grendel skrev:

Jeg synes straffen ikke står i forhold til noen ting. Det skal veldig mye til for å få så mye som to års fengsel for vold for eksempel.

Hvor lang er straffen for voldtekt? Skal han som ikke har gjort "noe sånt" sitte 21 år i fengsel liksom - det er en forbanna vits! Hele greiene!

Anonymkode: 899b7...5bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
20 minutter siden, Worrisome Plenty skrev:

Det er mye ja. Men han er en politimann. Det teller i skjerpende retning. For min del kunne han sluppet ut etter det halve. Men det er ikke jeg som bestemmer det.

Så du mener at en som er uføretrygdet, og voldtar noen, skal få mildere straff enn en advokat som voldtar noen? Wow...

Anonymkode: 899b7...5bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du mener at en som er uføretrygdet, og voldtar noen, skal få mildere straff enn en advokat som voldtar noen? Wow...

Anonymkode: 899b7...5bd

Korrupsjon i tjenesten er alvorlig.

Anonymkode: 8f3d8...995

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du mener at en som er uføretrygdet, og voldtar noen, skal få mildere straff enn en advokat som voldtar noen? Wow...

Anonymkode: 899b7...5bd

Det var da ett utrolig dustete svar. Hvordan kan du ha så løse assosiasjoner, att du får sammenlignet en korrupt politimann med en advokat som voldtar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

en mer saklig sammenligning ville være om en ansatt på krisesenter for voldtatte/voldsutsatte kvinner voldtok og banket opp kvinner.

Han har bistått i innføringen av tonnevis med hasj, det er ikke noen strengere dom enn det mange andre storsmuglere av narkotika har fått, og han har vært i politiet i tillegg. Så noen ekstra år er bare fair.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor lang er straffen for voldtekt? Skal han som ikke har gjort "noe sånt" sitte 21 år i fengsel liksom - det er en forbanna vits! Hele greiene!

Anonymkode: 899b7...5bd

Straffenivå i tilfeldige saker jeg har lest om

Trygdesvindel: 1 år

Gjeng som begikk blind vold og flere knivran: 3 år

Sovevoldtekt: 3 år. 

Nachspielvoldtekt: 4 år

Typisk straff for forsettlig drap (f.eks kvele kona i sinne pga sjalusi) : 12 år:

Forsettelig dobbeltdrap: Mann som skjøt og drepte samboeren og hennes datter, fordi datteren terget ham: 15 år

Overlagt, rasistisk motivert drap på søster pluss forsøk på terrorangrep. Ansett som stor trussel mot samfunnet:  21 år.

11 timer siden, Worrisome Plenty skrev:

en mer saklig sammenligning ville være om en ansatt på krisesenter for voldtatte/voldsutsatte kvinner voldtok og banket opp kvinner.

 

Ja, bortsett fra at vold og voldtekt ikke er det samme som å smugle hasj. 

11 timer siden, Worrisome Plenty skrev:

Han har bistått i innføringen av tonnevis med hasj, det er ikke noen strengere dom enn det mange andre storsmuglere av narkotika har fått, og han har vært i politiet i tillegg. Så noen ekstra år er bare fair.

Det har du rett i. Jeg tror straffen mot Jensen er korrekt, men jeg er uenig i at narkotikaforbrytelser skal straffes strengere enn drap. Nå lønner deg seg å drepe for å ikke bli avslørt.

Jeg synes 6 år ville vært passe. Det er  strengere enn gjengvold og voldtekt, men ikke fullt så strengt som å drepe noen. Altså mener jeg at 6 år tar fullt ut høyde for at han har misbrukt stillingen sin på det groveste. 

21 år er bare koko. Dette er ikke Utøya eller Baneheia. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...