Gå til innhold

Lørdag


påskelilje

Anbefalte innlegg

påskelilje

I dag våknet jeg først tidlig (bråvåkner og svetter veldig for tida 😅), og tenkte at jeg snart måtte opp på jobb. Men - så var det jo lørdag, og jeg sov videre til 9.15. Deilig! Hadde en lang rolig morgen og frokost med mannen. Det regnet,  så vi kunne ikke male som vi pleier,  så da ble det andre ting: brette tøy, holde på i hagen innimellom bygene, og så fikk jeg rengjort bilen innvendig. Det trengtes!

Dattera skulle på kjøpesenter m ei venninne, så jeg kjørte dem dit. Fikk pantet 2 sekker med flasker og bokser 😮 og surret lenge rundt på obs. Skulle ha kjøpt flere sommerblomster til de nye blomsterkassene, men orket ikke 😁 

Vel hjemme igjen fikk jeg klippet plenen (besøkte en kollega denne uka med DEN fløyelsplenen, så vår trengte litt pleie 😁)

Nå er det snart middag, jeg er ursulten! Ene dattera skulle plutselig på besøk til noen, så vi tre andre skal ha kylling, salat, ris og foccaciabrød. Satser på en Wallander-episode på TV'en (så en i går kveld og 😍) og et glass vin til, så blir det en fin kveld 😁

Andre som har hatt en fin lørdag?

I morgen skal jeg synge med koret- det blir fint! Første opptreden etter corona ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Både óg. Det fine: Fikk gjort noen ærend på senteret. Bada med barna. Barna har greid å leke sammen uten å krangle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, påskelilje skrev:

I morgen skal jeg synge med koret- det blir fint! Første opptreden etter corona

Vi hadde første opptreden (minikonsert i friluft) på onsdag, alt annet er utsatt til høsten. Nydelig vær og god stemning.

Vi holder på å totalrenovere badet - dvs. vi betaler et seriøst firma for å gjøre det, nå skal det ikke "flikkes" noe mer der, men gjøres ordentlig.  (Vi pusset det opp før vi flyttet inn i 1989 og måtte fikse litt på det i 1997 pga. en lekkasje). Så i går dro vi først for å se på noen hyller - det er irriterende vanskelig å få se slike produkter i virkeligheten, det virker som om baderom er heldigitalisert, men jeg misliker å bruke store summer på ting jeg ikke har sett. Vi er dessuten eksperter på å velge varer som ingen andre liker, slik at de må bestilles... Nåja. Etterpå dro jeg til sentrum og kjøpte badematte som passer til de nye gulvflisene. Så møtte jeg sønnen som bor i byen og spanderte kaféfrokost på ham og kaffe på meg selv.

Hjemme igjen ble det etter hvert reker, hvitvin og film. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min lørdag var ikke så spennende. Var å handlet, så en film med barna og gikk en lang tur når det endelig ble oppholdsvær. Slet veldig med å få sove så endte opp med å se altfor mange episoder av modern family. Hadde egentlig planer om å gjøre hage arbeid men det har regnet så mye. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, påskelilje skrev:

Andre som har hatt en fin lørdag?

Håper det går bra med koret i dag! :)

Vi har vært på hytta, første turen etter at snøen gikk - kjempevarmt! Vi hadde selvfølgelig bestemt oss for å gå en laaaang tur i går og selv om det var 25 grader så tuslet vi i vei. Nesten 7 timer og 23,5 km senere kom vi hjem igjen, fullstendig utslitte! Det glade vanvidd å gå på så lang tur i solsteiken, selv om det er skygge langs veien en del steder så ble det for langt og for varmt. Hadde med mat og spiste underveis, satt mer eller mindre ute i en liten elv! Tok av meg sko og strømper og fikk avkjølt føttene i vannet,deiiiiiilig!

Tilbake på hytta badet vi i det utendørs badekaret før vi grillet. Kvelden ble ellers tilbrakt i solveggen, temperaturen hadde da sunket til levelig nivå og det var riktig fint. Kroppen var dog så mørbanket som jeg aldri har kjent den tidligere, mannens også. Da jeg tok av meg skoene da vi kom tilbake var tærne som små, stappede sosisser! Trodde nesten ikke jeg noen gang skulle få av meg ringene igjen, men etter et kjølig bad så vendte kroppen sakte, men sikkert tilbake til sitt vante jeg igjen. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint! 💛 Jeg har også hatt en nydelig helg. Har vært på hytta vår ved sjøen med jr, mamma og søsteren min, og kost oss skikkelig! 💛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest dolmio

Jeg har ikke gjort noe spesielt egentlig. Spanderte på meg fotbad og håndstøvsuger fra Jula i går :) ellers har jeg bare slappet av, for det meste. 

Jeg var så gjennomsliten at jeg har brukt helga på å sove ut. Er litt bedre nå, men kunne tenkt meg å sove ut i morgen også ;) 

Hørtes ut som fine lørdager i denne tråden :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgen startet bra, da jeg hadde barna fra fredag til lørdag. Fikk litt pause fra det som er veldig vondt. Vi var mye ute i sola både fredag og lørdag fram til stefaren min hentet dem. De skulle overnatte der også. Så dro jeg på løpetur + styrketrening. Det var varmt så prestasjonen var ikke optimal. Etter det sank jeg sammen igjen og har hatt det ganske vondt siden. Vært sammen med pappa et par timer, men ut over det så klarer jeg ikke stort i dag. 

Nå håper jeg at jeg klarer meg bedre i neste uke enn hva jeg har gjort denne uken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
3 timer siden, Glitter skrev:

Helgen startet bra, da jeg hadde barna fra fredag til lørdag. Fikk litt pause fra det som er veldig vondt. Vi var mye ute i sola både fredag og lørdag fram til stefaren min hentet dem. De skulle overnatte der også. Så dro jeg på løpetur + styrketrening. Det var varmt så prestasjonen var ikke optimal. Etter det sank jeg sammen igjen og har hatt det ganske vondt siden. Vært sammen med pappa et par timer, men ut over det så klarer jeg ikke stort i dag. 

Nå håper jeg at jeg klarer meg bedre i neste uke enn hva jeg har gjort denne uken. 

Godt å høre at du fikk et fint døgn sammen med barna dine ❤ Ønsker deg en god uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
8 timer siden, Lillemus skrev:

Håper det går bra med koret i dag! :)

Vi har vært på hytta, første turen etter at snøen gikk - kjempevarmt! Vi hadde selvfølgelig bestemt oss for å gå en laaaang tur i går og selv om det var 25 grader så tuslet vi i vei. Nesten 7 timer og 23,5 km senere kom vi hjem igjen, fullstendig utslitte! Det glade vanvidd å gå på så lang tur i solsteiken, selv om det er skygge langs veien en del steder så ble det for langt og for varmt. Hadde med mat og spiste underveis, satt mer eller mindre ute i en liten elv! Tok av meg sko og strømper og fikk avkjølt føttene i vannet,deiiiiiilig!

Tilbake på hytta badet vi i det utendørs badekaret før vi grillet. Kvelden ble ellers tilbrakt i solveggen, temperaturen hadde da sunket til levelig nivå og det var riktig fint. Kroppen var dog så mørbanket som jeg aldri har kjent den tidligere, mannens også. Da jeg tok av meg skoene da vi kom tilbake var tærne som små, stappede sosisser! Trodde nesten ikke jeg noen gang skulle få av meg ringene igjen, men etter et kjølig bad så vendte kroppen sakte, men sikkert tilbake til sitt vante jeg igjen. :) 

Så langt i den varmen??!!! Gale folk 😅

Det var vidunderlig å synge i dag! Himmelsk faktisk 😍

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

Så siste episode av Wallander i går... gjorde sterkt inntrykk, om den sykdommen han fikk... 

Trist når en er helt ferdig med en serie 😥

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, påskelilje skrev:

Så siste episode av Wallander i går... gjorde sterkt inntrykk, om den sykdommen han fikk... 

Trist når en er helt ferdig med en serie 😥

Ja, ble utrolig lei meg av den slutten jeg også 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
9 timer siden, RamonaK skrev:

Ja, ble utrolig lei meg av den slutten jeg også 

Jeg vet jo om folk som har eller har hatt den sykdommen, men de har, med ett unntak, vært mye eldre enn ham. Det er så usigelig trist når det inntreffer mens en er yrkesaktiv 😥 De siste episodene satte seg virkelig fast i hjertet mitt ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

55 minutter siden, påskelilje skrev:

Jeg vet jo om folk som har eller har hatt den sykdommen, men de har, med ett unntak, vært mye eldre enn ham. Det er så usigelig trist når det inntreffer mens en er yrkesaktiv 😥 De siste episodene satte seg virkelig fast i hjertet mitt ❤

Ja, og se en mann gå fra å være sterk med et skarpt intellekt til sånn han ble vær usigelig trist. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, så mye du rekker å gjøre på en dag 😮 På lørdag sto jeg opp rundt 7.30, tror jeg det var. Spiste frokost, redigerte noen bilder, gikk tur med hundene, stoppet ved et tjern og badet med han ene, han andre sto igjen på land og kjefta, dro hjem, dusja, dro for å hente en bursdagsgave, dro i bursdag, var hjemme i fornuftig tid, la meg ikke i fornuftig tid. Og det var det jeg rakk den dagen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
1 time siden, Trine skrev:

Herregud, så mye du rekker å gjøre på en dag 😮 På lørdag sto jeg opp rundt 7.30, tror jeg det var. Spiste frokost, redigerte noen bilder, gikk tur med hundene, stoppet ved et tjern og badet med han ene, han andre sto igjen på land og kjefta, dro hjem, dusja, dro for å hente en bursdagsgave, dro i bursdag, var hjemme i fornuftig tid, la meg ikke i fornuftig tid. Og det var det jeg rakk den dagen. 

Du fikk jo gjort mye du også! Skulle gjerne ha gått mer tur, det har blitt lite av det i vår/sommer.

I går var jeg tidlig opp og møtte tidlig i kirka for øving med koret før vi skulle synge. Fint å treffe mange kjente igjen etter coronastenging!

Etter det måtte jeg legge meg et par timer, var ikke helt i form. Kom meg heldigvis igjen, og var så på middag hos foreldrene mine. Ble deilig sol etterhvert.

Kvelden ble slapp i sofaen med 3 gamle episoder av Neste sommer 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, påskelilje skrev:

Du fikk jo gjort mye du også! Skulle gjerne ha gått mer tur, det har blitt lite av det i vår/sommer.

I går var jeg tidlig opp og møtte tidlig i kirka for øving med koret før vi skulle synge. Fint å treffe mange kjente igjen etter coronastenging!

Etter det måtte jeg legge meg et par timer, var ikke helt i form. Kom meg heldigvis igjen, og var så på middag hos foreldrene mine. Ble deilig sol etterhvert.

Kvelden ble slapp i sofaen med 3 gamle episoder av Neste sommer 😁

Joa, fikk gjort litt. Jeg bor et stykke unna familien, så med en omvei for å hente pakke, gikk det jo 3,5 time bare i kjøring den dagen. I går regnet det fra morgen til kveld. Jeg tenkte noen ganger "for en uproduktiv dag". Hundene blir jo like slitne av bursdag som det jeg blir 😂 Men jeg fikk jo faktisk vasket badet, støvsugd huset og gått litt over en mil. Så det ble forsåvist ikke bare sofatid. Nå lurer jeg på hvor lenge det må være opphold før jeg kan male. Leste 3-4 dager, men det sto ikke om det var på ubehandlet treverk, eller om det også gjalt når det har blitt malt før. Hundeklubben tror jeg gikk rett fra coronaferie til sommerferie. Så jeg burde kanskje trene litt lydighet på egenhånd i dag. De må jo få brukt hodet litt, disse dyra. Men jeg sover så dårlig på sommeren, og er ganske fjern, så jeg har litt trøbbel med alt som krever at jeg bruker hodet selv 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
9 minutter siden, Trine skrev:

Joa, fikk gjort litt. Jeg bor et stykke unna familien, så med en omvei for å hente pakke, gikk det jo 3,5 time bare i kjøring den dagen. I går regnet det fra morgen til kveld. Jeg tenkte noen ganger "for en uproduktiv dag". Hundene blir jo like slitne av bursdag som det jeg blir 😂 Men jeg fikk jo faktisk vasket badet, støvsugd huset og gått litt over en mil. Så det ble forsåvist ikke bare sofatid. Nå lurer jeg på hvor lenge det må være opphold før jeg kan male. Leste 3-4 dager, men det sto ikke om det var på ubehandlet treverk, eller om det også gjalt når det har blitt malt før. Hundeklubben tror jeg gikk rett fra coronaferie til sommerferie. Så jeg burde kanskje trene litt lydighet på egenhånd i dag. De må jo få brukt hodet litt, disse dyra. Men jeg sover så dårlig på sommeren, og er ganske fjern, så jeg har litt trøbbel med alt som krever at jeg bruker hodet selv 😂

Når det er såpass varmt som det er, tror jeg ikke det er nødvendig å vente 3-4 dager. Dattera mi sov hos min far i natt, og var innstilt på å male fra tidlig morgen i dag, men så hadde det jammen meg regnt i natt,  og da blir det ikke maling i dag. Jeg hadde også tenkt å ta litt etter jobb, men får vente til onsdag nå.

Jeg måtte le da du skrev at hundene blir like slitne av bursdager som deg 😁 Godt dere er like da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.6.2020 den 20.21, påskelilje skrev:

I dag våknet jeg først tidlig (bråvåkner og svetter veldig for tida 😅), og tenkte at jeg snart måtte opp på jobb. Men - så var det jo lørdag, og jeg sov videre til 9.15. Deilig! Hadde en lang rolig morgen og frokost med mannen. Det regnet,  så vi kunne ikke male som vi pleier,  så da ble det andre ting: brette tøy, holde på i hagen innimellom bygene, og så fikk jeg rengjort bilen innvendig. Det trengtes!

Dattera skulle på kjøpesenter m ei venninne, så jeg kjørte dem dit. Fikk pantet 2 sekker med flasker og bokser 😮 og surret lenge rundt på obs. Skulle ha kjøpt flere sommerblomster til de nye blomsterkassene, men orket ikke 😁 

Vel hjemme igjen fikk jeg klippet plenen (besøkte en kollega denne uka med DEN fløyelsplenen, så vår trengte litt pleie 😁)

Nå er det snart middag, jeg er ursulten! Ene dattera skulle plutselig på besøk til noen, så vi tre andre skal ha kylling, salat, ris og foccaciabrød. Satser på en Wallander-episode på TV'en (så en i går kveld og 😍) og et glass vin til, så blir det en fin kveld 😁

Andre som har hatt en fin lørdag?

I morgen skal jeg synge med koret- det blir fint! Første opptreden etter corona ❤

Så vidt jeg husker gjorde jeg følgende på lørdag: Sykkeltrente halvannen time morgen/formiddag, handlet til familien, ryddet litt i hagen (og vurderte om jeg bør skaffe meg kvalifisert eller i det minste noe hjelp), vasket flere maskiner med klær, dro ut med båt i finvær, var forberedt på litt gråvær, men ikke på uværet som kom. Grillet hjemme (i stedet for på sjøen), slappet av med bok, aviser og TV på kvelden. Relativt typisk sommerlørdag før ferie :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...