Gå til innhold

Å legge noen til på fb ufrivillig - flaaaaauuuut!!!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg får noen ganger dessverre ufrivillig trykket på "Legg til venn" når jeg feks scroller på andres vennelister for å snoke på hva slags venner de har. 

Plutselig kan jeg få beskjed om at Arne har nå godtatt venneforespørselen din. Hæ? Arne? Hvem er det, liksom? Jeg har da ikke bedt om å få bli venn med noen Arne! 

Det flaueste er å ha kommet borti den "Legg til venn" når jeg har tittet på niesen min sine venner. Siden jeg er en godt voksen mann så blir det meget pinlig å liksom ha spurt ungjenter tidlig i 20 årene om å bli venn. 

Noen flere?

Anonymkode: 4670a...128

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Madelenemie

Hei 

😀jeg bare ler jeg når jeg leser om « nye venner» på fb. Blåser i hvem jeg ved feil eller ikke har « invitert», fb er bare useriøst, så hvorfor bry seg?

de fleste bryr seg om seg og sitt, ingen grunn til å være flau, ingen bryr seg om deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Om du rekker å oppdage før skaden er skjedd kan du bare trekke invitasjonen. De vil likevel få varsel, men da har du i hvertfall mulighet til å unngå at andre legger deg til.

Anonymkode: 7e297...2f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
38 minutter siden, Madelenemie skrev:

Hei 

😀jeg bare ler jeg når jeg leser om « nye venner» på fb. Blåser i hvem jeg ved feil eller ikke har « invitert», fb er bare useriøst, så hvorfor bry seg?

de fleste bryr seg om seg og sitt, ingen grunn til å være flau, ingen bryr seg om deg.

Eh.. jo. Ei jente på 20 bryr seg om at onkelen til venninnen hennes har prøvd å legge seg selv til venn hos henne. Sånt er intet mindre enn creepy! 

Anonymkode: 4670a...128

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror ikke jeg har gjort den tabben, men jeg har fått venneforespørsler fra folk jeg ikke vet hvem er (og som har reelle profiler.)

Sist en kvinnelig prest en helt annen plass i landet. Aner ikke hvem det er, men er redd for at jeg burde visst det, så jeg aksepterte. Først etter at jeg har akseptert ser jeg at vi ikke har noen felles venner. Mystisk at hun forvillet seg inn på min profil.

Det kan være hun kjenner meg fra en eller annen FB gruppe og har blitt helt betatt.😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

Den feilen har jeg ikke gjort. Kan tenke meg det blir flaut ja. Det hender jeg får venneforespørsel fra folk jeg ikke kjenner. De legger jeg som regel ikke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
24 minutter siden, Grendel skrev:

Jeg tror ikke jeg har gjort den tabben, men jeg har fått venneforespørsler fra folk jeg ikke vet hvem er (og som har reelle profiler.)

Sist en kvinnelig prest en helt annen plass i landet. Aner ikke hvem det er, men er redd for at jeg burde visst det, så jeg aksepterte. Først etter at jeg har akseptert ser jeg at vi ikke har noen felles venner. Mystisk at hun forvillet seg inn på min profil.

Det kan være hun kjenner meg fra en eller annen FB gruppe og har blitt helt betatt.😛

Ja, hun har nok snoket på deg gjennom felles kjente, og blitt betatt ja! Det finnes mange pene, flotte prester, av begge kjønn 😍😁, en skal ikke undervurdere dem 😊

Jeg får også innimellom venneforespørsler fra fremmede. Har en syrisk kamerat, og når jeg får venneforespørsler fra menn med arabiskklingende navn, så regnet jeg med at de har sett meg via ham. Men jeg godtar aldri folk jeg ikke kjenner. 

Kan ikke huske at jeg har gjort tabben som ts forteller om. Men skjønner godt at det kan bli kleint.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjønner jeg blir litt flaut ja, hehe. Kan ikke si det samme har skjedd meg, men jeg har ikke interesse i å snoke i andres venneliste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Grendel skrev:

Jeg tror ikke jeg har gjort den tabben, men jeg har fått venneforespørsler fra folk jeg ikke vet hvem er (og som har reelle profiler.)

Sist en kvinnelig prest en helt annen plass i landet. Aner ikke hvem det er, men er redd for at jeg burde visst det, så jeg aksepterte. Først etter at jeg har akseptert ser jeg at vi ikke har noen felles venner. Mystisk at hun forvillet seg inn på min profil.

Det kan være hun kjenner meg fra en eller annen FB gruppe og har blitt helt betatt.😛

Har hørt rykter om at Facebook er en sjekkearena for de som er litt over tenåringsstadiet, så antakelig var hun betatt :D 

 

Jeg får mange forespørsler fra folk jeg ikke kjenner, men som jeg har mange felles kjente med. Ofte tør jeg ikke annet enn å akseptere; kan hende har jeg truffet dem og til og med pratet hyggelig med dem, uten at jeg husker. Jeg treffer mange i jobben min, også i halvsosiale/halvprivate sammenhenger. Deler uansett ikke særlig private ting, så gjør meg ikke mye å ha noen jeg ikke kjenner godt på vennelisten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Grendel skrev:

Jeg tror ikke jeg har gjort den tabben, men jeg har fått venneforespørsler fra folk jeg ikke vet hvem er (og som har reelle profiler.)

Det har jeg også og stort sett er de på en eller annen felles interessegruppe, noen legger jeg til, andre ikke. Men i perioder får jeg haugevis med venneforespørsler fra hunker i det amerikanske forsvaret - de har sikkert veeeeldig mye til felles med meg og stor interesse av en stutt-tjukk trønderkvinne i 50-årene... På insta også forresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har lagt til ei jeg snoket på en gang, uff, og har også fått venneforespørsel fra kona til en kollega - som jeg aldri har møtt. 

Jeg er ikke aktiv på noen plattformer, men bruker FB ifbm Messenger, hvor jeg prater med kolleger og venner. Her har det også kommet noen meldinger jeg bare slettet fra ukjente som liker profilbildet feks - gjerne med unorske navn. Alt jeg ikke kjenner, slettes/ legges ikke til.  
 

SNAP brukes noe mer.

Til syvende og sist synes jeg vel det er mye «skryt,» innpakket vel å merke, de fleste steder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Lillemus skrev:

Det har jeg også og stort sett er de på en eller annen felles interessegruppe, noen legger jeg til, andre ikke. Men i perioder får jeg haugevis med venneforespørsler fra hunker i det amerikanske forsvaret - de har sikkert veeeeldig mye til felles med meg og stor interesse av en stutt-tjukk trønderkvinne i 50-årene... På insta også forresten.

Haha, er ikke du masse på tur i bratte bakker osv da💪😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva

Ingen fare. Hva er problemet? Helt vanlig å komme bort på feil. De trenger ikke engang mistenke at du snoker. Du kan like gjerne ha fått dem som venneforslag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, cilie skrev:

Haha, er ikke du masse på tur i bratte bakker osv da💪😂

Jo, men jeg er alt for glad i mat... Og med alderen skal det vanvittig mye til for å gå ned i vekt! Om jeg skal gå ned i vekt har jeg prøvd meg frem og funnet ut at jeg kan spise 1 havreknekkebrød med kaviar og hvitost til frokost og det samme til lunsj + 1 ikke så veldig stor middagsporsjon. Kanskje en liten brødskive til kvelds. Og that's it. Går ikke for meg. Er alt for glad i mat til å kunne spise så lite!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Lillemus skrev:

Jo, men jeg er alt for glad i mat... Og med alderen skal det vanvittig mye til for å gå ned i vekt! Om jeg skal gå ned i vekt har jeg prøvd meg frem og funnet ut at jeg kan spise 1 havreknekkebrød med kaviar og hvitost til frokost og det samme til lunsj + 1 ikke så veldig stor middagsporsjon. Kanskje en liten brødskive til kvelds. Og that's it. Går ikke for meg. Er alt for glad i mat til å kunne spise så lite!

Du er i hvert fall trent da! Det er i følge min fastlege ikke usunt å veie litt for mye. Jeg tror alderen har innhentet meg og...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom brått på en større flause som skjedde med en bekjent for en god del år siden. Hun skulle søke opp en tidligere flamme på Facebook, etter et glass vin eller to. Hun kom til å legge navnet ut på veggen i stedet for å skrive det inn i søkefeltet. Og oppdaget ikke feilen før en venninne gjorde henne oppmerksom på det dagen etter 😲

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg får noen ganger dessverre ufrivillig trykket på "Legg til venn" når jeg feks scroller på andres vennelister for å snoke på hva slags venner de har. 

Plutselig kan jeg få beskjed om at Arne har nå godtatt venneforespørselen din. Hæ? Arne? Hvem er det, liksom? Jeg har da ikke bedt om å få bli venn med noen Arne! 

Det flaueste er å ha kommet borti den "Legg til venn" når jeg har tittet på niesen min sine venner. Siden jeg er en godt voksen mann så blir det meget pinlig å liksom ha spurt ungjenter tidlig i 20 årene om å bli venn. 

Noen flere?

Anonymkode: 4670a...128

Du må få kontroll på musa og pekefingeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...