Gå til innhold

Å legge noen til på fb ufrivillig - flaaaaauuuut!!!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

stjernestøv
1 time siden, Lillemus skrev:

Det har jeg også og stort sett er de på en eller annen felles interessegruppe, noen legger jeg til, andre ikke. Men i perioder får jeg haugevis med venneforespørsler fra hunker i det amerikanske forsvaret - de har sikkert veeeeldig mye til felles med meg og stor interesse av en stutt-tjukk trønderkvinne i 50-årene... På insta også forresten.

Jeg og får venneforespørsel fra amerikanske soldater, sikkert fake profil hehe :D La de til før og det var bare helt sprøtt det de kom med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Lillemus skrev:

Det har jeg også og stort sett er de på en eller annen felles interessegruppe, noen legger jeg til, andre ikke. Men i perioder får jeg haugevis med venneforespørsler fra hunker i det amerikanske forsvaret - de har sikkert veeeeldig mye til felles med meg og stor interesse av en stutt-tjukk trønderkvinne i 50-årene... På insta også forresten.

Ikke se så mørkt på det. Det er gutter med topp hormon-nivå som tilbringer måneder i strekk på et krigsskip eller i Afghanistan. Jeg tror ikke de bryr seg så mye om alder, vekt, høyde og andre detaljer.

Dessverre er det nok falske profiler uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Stikkelsbær skrev:

Veldig enkel løsning: slutt å snoke i unge jenters (og andres) venneliste. 

Men her klarte Ts å komme nær legg til venn da hn sjekket «folk du kanskje kjenner». Det er på din egen side og jeg også sjekker der for å se om det kan dukke opp noen jeg kjenner. Har lagt til folk på den måten før selv uten å ha snoket på dem😊

Endret av Chris1981
Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva

Dette er som sagt ingenting å være flau over. Det er mye verre dersom du driver innpå folk som har grunn til å føle seg stalket av deg 😛 f.eks eksen til kjæresten eller en du er interessert i.... 

mange år siden nå, men jeg var sjalu på ei som hadde rotet med en jeg likte. Jeg avslørte selvfølgelig at jeg snoket, fikk melding av henne og 😅😅😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men personer som dukker opp på personer du kanskje kjenner, er vel mer tilfeldig? Noen av dem har man ingen felles venner med, mens andre har man felles venner med. Er noen som mener det er folk som har snoket på din konto, men det høres ikke helt riktig ut det heller. Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Grendel skrev:

Ikke se så mørkt på det. Det er gutter med topp hormon-nivå som tilbringer måneder i strekk på et krigsskip eller i Afghanistan. Jeg tror ikke de bryr seg så mye om alder, vekt, høyde og andre detaljer.

Dessverre er det nok falske profiler uansett.

Nå lurer jeg på om noen her inne vet hvem jeg er for det dukket sannelig opp en lignende venneforespørsel nå. ;) Ikke en amerikansk hunk riktignok, men en norsk "kjekkas" som etter bildene å dømme liker å virke barsk, men som er helt venneløs på fb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, 90tallsbarn skrev:

Dette er som sagt ingenting å være flau over. Det er mye verre dersom du driver innpå folk som har grunn til å føle seg stalket av deg 😛 f.eks eksen til kjæresten eller en du er interessert i.... 

mange år siden nå, men jeg var sjalu på ei som hadde rotet med en jeg likte. Jeg avslørte selvfølgelig at jeg snoket, fikk melding av henne og 😅😅😅

Her forstår jeg ikke helt hva du mener. Det som ligger åpent ute på Facebook er da for alle å se, det er ikke snakk om snoking om man kikker på åpne profiler. Ønsker man ikke at ukjente skal se profilen eller veggen gjør man den privat.

 

Jeg skjønner ikke hvordan man evt. skal bli avslørt i snoking på Facebook. På LinkedIn kan man få vite hvem som har sett på profilen din, men ikke på Facebook, så vidt jeg vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 timer siden, kupton skrev:

Du må få kontroll på musa og pekefingeren.

LOL

Anonymkode: 4670a...128

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg får noen ganger dessverre ufrivillig trykket på "Legg til venn" når jeg feks scroller på andres vennelister for å snoke på hva slags venner de har. 

Plutselig kan jeg få beskjed om at Arne har nå godtatt venneforespørselen din. Hæ? Arne? Hvem er det, liksom? Jeg har da ikke bedt om å få bli venn med noen Arne! 

Det flaueste er å ha kommet borti den "Legg til venn" når jeg har tittet på niesen min sine venner. Siden jeg er en godt voksen mann så blir det meget pinlig å liksom ha spurt ungjenter tidlig i 20 årene om å bli venn. 

Noen flere?

Anonymkode: 4670a...128

Det er da minst like flaut at du som godt voksen mann sitter og snoker på andre på Facebook?

Anonymkode: 30f44...db3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er da minst like flaut at du som godt voksen mann sitter og snoker på andre på Facebook?

Anonymkode: 30f44...db3

Og du som kanskje er en godt voksen kvinne har aldri gjort det? Da trur jeg at det er mer rart. 

Anonymkode: 4670a...128

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Og du som kanskje er en godt voksen kvinne har aldri gjort det? Da trur jeg at det er mer rart. 

Anonymkode: 4670a...128

Jeg som godt voksen kvinne? Hvor tar du dét fra? 😂

Anonymkode: 30f44...db3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Ekstra skrev:

Her forstår jeg ikke helt hva du mener. Det som ligger åpent ute på Facebook er da for alle å se, det er ikke snakk om snoking om man kikker på åpne profiler. Ønsker man ikke at ukjente skal se profilen eller veggen gjør man den privat.

 

Jeg skjønner ikke hvordan man evt. skal bli avslørt i snoking på Facebook. På LinkedIn kan man få vite hvem som har sett på profilen din, men ikke på Facebook, så vidt jeg vet.

Facebook sier at det er umulig å se hvem som har sett profilen din. De sier også alle som hevder noe annet (leverandører av apper etc, tips og triks) bløffer.

Jeg synes ikke man kan klage på "snoking" på FB. Når man legger ut noe som "offentlig" på Facebook så har man aktivt valgt at alle i verden skal kunne se det. Det inkluderer ekskjærester, hemmelige beundrere, sjefer og potensielle arbeidsgivere.

Alle disse VIL se på profilen din. I alle fall er det tryggest å gå ut i fra det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Grendel skrev:

Facebook sier at det er umulig å se hvem som har sett profilen din. De sier også alle som hevder noe annet (leverandører av apper etc, tips og triks) bløffer.

Jeg synes ikke man kan klage på "snoking" på FB. Når man legger ut noe som "offentlig" på Facebook så har man aktivt valgt at alle i verden skal kunne se det. Det inkluderer ekskjærester, hemmelige beundrere, sjefer og potensielle arbeidsgivere.

Alle disse VIL se på profilen din. I alle fall er det tryggest å gå ut i fra det.

Da er vi rørende enige ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...