Gå til innhold

Naboen slår ungen sin


Glitter

Anbefalte innlegg

Jeg har hørt kranglingen gjennom soveromsveggen noen ganger, men nå nettopp hørte jeg at hun slo han og han begynte å gråte og sa at hun trengte ikke slå han. Hun bantes og ba han holde kjeft. Sa at hun gadd ikke dette helvete hans og at hun skulle sende han til oldeforeldrene. Han gråt og sa han ikke skulle gjøre noe galt. Til slutt gikk han nok over i angrepsmodus for han begynte å brøle "hold kjeft jævla neger". Det var grusomt å høre på. 

Burde jeg sende inn bekymringsmelding eller? Fikk vondt i meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå hører jeg at han snufser. Vinduene våre er åpne så hører det lett. 

Og jeg hører henne vagt i bakgrunnen. Hun kjefter enda. Mulig hun er i tlf med oldeforeldrene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

Du kan jo sende inn en bekymringsmelding. Jeg har aldri gjort det så jeg vet ikke hvordan du går fram.

 

Ellers kan du ringe politiet om det fremdeles pågår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
18 minutter siden, Glitter skrev:

Burde jeg sende inn bekymringsmelding eller? Fikk vondt i meg. 

Jeg er vanligvis konfliktsky i rl, men jeg trigges veldig av vold og overgrep. Jeg tror faktisk at jeg hadde kledd på meg og gått bort og snakket med moren. 

Anonymkode: 6d4b3...fe5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
20 minutter siden, Glitter skrev:

Jeg har hørt kranglingen gjennom soveromsveggen noen ganger, men nå nettopp hørte jeg at hun slo han og han begynte å gråte og sa at hun trengte ikke slå han. Hun bantes og ba han holde kjeft. Sa at hun gadd ikke dette helvete hans og at hun skulle sende han til oldeforeldrene. Han gråt og sa han ikke skulle gjøre noe galt. Til slutt gikk han nok over i angrepsmodus for han begynte å brøle "hold kjeft jævla neger". Det var grusomt å høre på. 

Burde jeg sende inn bekymringsmelding eller? Fikk vondt i meg. 

Ja du bør sende en bekymringsmelding.  Da blir det undersøkt.

Anonymkode: 5e2fe...636

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, Worrisome Plenty skrev:

Du kan jo sende inn en bekymringsmelding. Jeg har aldri gjort det så jeg vet ikke hvordan du går fram.

 

Ellers kan du ringe politiet om det fremdeles pågår.

Du må ringe politiet.  Det er dit man ringer med bekymringsmeldinger utenom vanlig kontortid.  Da går det an å ringe til barnevernet.  Jeg ville ringt i kveld hvis dette er voldsomt så bestemmer politiet og barnevernsvakten hva de gjør.

Anonymkode: 5e2fe...636

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg er vanligvis konfliktsky i rl, men jeg trigges veldig av vold og overgrep. Jeg tror faktisk at jeg hadde kledd på meg og gått bort og snakket med moren. 

Anonymkode: 6d4b3...fe5

Det tørr jeg ikke...Jeg vurderte å ringe politiet, men det er rolig nå, så tenker vel jeg kan vente til i morgen med å gjøre noe. 

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja du bør sende en bekymringsmelding.  Da blir det undersøkt.

Anonymkode: 5e2fe...636

Ja. Jeg får gjøre det. Håper ikke hun klikker og kommer på døra mi da. Men det får hun i så fall bare gjøre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du må ringe politiet.  Det er dit man ringer med bekymringsmeldinger utenom vanlig kontortid.  Da går det an å ringe til barnevernet.  Jeg ville ringt i kveld hvis dette er voldsomt så bestemmer politiet og barnevernsvakten hva de gjør.

Anonymkode: 5e2fe...636

Men nå er det stille, så da er det vel lurest å bare vente til i morgen. Eller? Jeg har ikke tenkt å vende kinnet til med dette, men er bare usikker på hvor drastisk jeg skal være. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Worrisome Plenty skrev:

Du kan jo sende inn en bekymringsmelding. Jeg har aldri gjort det så jeg vet ikke hvordan du går fram.

 

Ellers kan du ringe politiet om det fremdeles pågår.

Nei nå er det stille, men jeg skal ringe barnevernet i morgen. Fikk en klump i halsen av dette og føler et behov for å trøste den stakkars gutten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, Glitter skrev:

Men nå er det stille, så da er det vel lurest å bare vente til i morgen. Eller? Jeg har ikke tenkt å vende kinnet til med dette, men er bare usikker på hvor drastisk jeg skal være. 

Du kan ringe politiet og få råd.  Moren får ikke vite hvem sender bekymringsmelding.

Anonymkode: 5e2fe...636

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan ringe politiet og få råd.  Moren får ikke vite hvem sender bekymringsmelding.

Anonymkode: 5e2fe...636

Jeg tenker kanskje det beste er å ringe barnevernet i morgen. Tror ikke det vil være godt for gutten om politiet kommer på døra på natten, etter at det uansett har roet seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
52 minutter siden, Glitter skrev:

Jeg har hørt kranglingen gjennom soveromsveggen noen ganger, men nå nettopp hørte jeg at hun slo han og han begynte å gråte og sa at hun trengte ikke slå han. Hun bantes og ba han holde kjeft. Sa at hun gadd ikke dette helvete hans og at hun skulle sende han til oldeforeldrene. Han gråt og sa han ikke skulle gjøre noe galt. Til slutt gikk han nok over i angrepsmodus for han begynte å brøle "hold kjeft jævla neger". Det var grusomt å høre på. 

Burde jeg sende inn bekymringsmelding eller? Fikk vondt i meg. 

Ja, send inn bekymringsmelding.

Anonymkode: 18b54...282

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, XbellaX skrev:

Hvis du bestemmer deg for ringe så finner du kontaktinfo her: https://barnevernvakten.no/kommuner

Takk. :)

Jeg ringte nå. Til tross for telefonskrekk. Det var en ubehagelig telefon å ta, men nå har jeg gjort det. Jeg valgte å ikke være anonym siden hun nok vil skjønne at det er meg, som nærmeste nabo uansett. 

Håper de kan få hjelp da, for gutten sin del. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Glitter skrev:

Takk. :)

Jeg ringte nå. Til tross for telefonskrekk. Det var en ubehagelig telefon å ta, men nå har jeg gjort det. Jeg valgte å ikke være anonym siden hun nok vil skjønne at det er meg, som nærmeste nabo uansett. 

Håper de kan få hjelp da, for gutten sin del. 

Bra gjort! Jeg hadde en nabo en gang som ikke ante hvor lytt det var gjennom sjakten ved do/bad og jeg hørte en del kjefting den veien ja. "Forbainna skitunge!" f.eks... Men jeg var ikke så tøff som deg. Hun oppfylte samtlige fordommer man ofte har om de som er ufør forøvrig... Jada, jeg er klar over at det slett ikke er alle som er sånn, men hun var det. Temmelig overvektig, røykte som en svamp og kjeftet på ungene sine så det skrallet i hele oppgangen. Hun røykte så det knapt var mulig å puste når man gikk inn i oppgangen om hun hadde ytterdøra si åpen - jeg synes vanvittig synd på ungene og hunden hun hadde!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Lillemus skrev:

Bra gjort! Jeg hadde en nabo en gang som ikke ante hvor lytt det var gjennom sjakten ved do/bad og jeg hørte en del kjefting den veien ja. "Forbainna skitunge!" f.eks... Men jeg var ikke så tøff som deg. Hun oppfylte samtlige fordommer man ofte har om de som er ufør forøvrig... Jada, jeg er klar over at det slett ikke er alle som er sånn, men hun var det. Temmelig overvektig, røykte som en svamp og kjeftet på ungene sine så det skrallet i hele oppgangen. Hun røykte så det knapt var mulig å puste når man gikk inn i oppgangen om hun hadde ytterdøra si åpen - jeg synes vanvittig synd på ungene og hunden hun hadde!

Huff, ja. Det er ikke så enkelt dette, og jeg vet ikke om jeg hadde turt det hvis jeg ikke faktisk hørte at hun slo, men verbal harselering er jo ikke greit det heller. Men når jeg hørte slag så ble det liksom så tydelig at her er det noe veldig galt. 

Hun dama jeg snakket med virket til å ta det alvorlig og sa at det var bra jeg ringte. Jeg håper bare det blir gjort noe med, at det ikke bare blir henlagt. Hun trenger nok litt veiledning eller noe sånt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lillemus skrev:

Temmelig overvektig, røykte som en svamp

Avsporing: Jeg tror det vanlige er å røyke som en skorstein og / eller drikke som en svamp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff jeg synes nå dette var en uggen situasjon. Jeg vet det var rett å ringe, men så får jeg dårlig samvittighet likevel? Nå legger vel naboen meg for hat. Jeg som er så konfliktsky. 

Menmen. Jeg kunne jo ikke la være å ringe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, laban skrev:

Avsporing: Jeg tror det vanlige er å røyke som en skorstein og / eller drikke som en svamp. 

🤣🤣🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Glitter skrev:

Huff jeg synes nå dette var en uggen situasjon. Jeg vet det var rett å ringe, men så får jeg dårlig samvittighet likevel? Nå legger vel naboen meg for hat. Jeg som er så konfliktsky. 

Menmen. Jeg kunne jo ikke la være å ringe. 

Skjønner godt at du synes det er ekkelt, men du gjorde det helt riktige!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...