Gå til innhold

Naboen slår ungen sin


Glitter

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Lillemus skrev:

Skjønner godt at du synes det er ekkelt, men du gjorde det helt riktige!

Ja, jeg gjorde nok det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv
3 timer siden, Glitter skrev:

Ja, jeg gjorde nok det. 

Ja du gjorde det riktige, det er jo mishandling det der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja du gjorde det riktige, det er jo mishandling det der. 

Ja, både verbalt og fysisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 timer siden, Glitter skrev:

Takk. :)

Jeg ringte nå. Til tross for telefonskrekk. Det var en ubehagelig telefon å ta, men nå har jeg gjort det. Jeg valgte å ikke være anonym siden hun nok vil skjønne at det er meg, som nærmeste nabo uansett. 

Håper de kan få hjelp da, for gutten sin del. 

Takk for at du ringte!❤️ Jeg var i samme situasjon som den gutten, men det var ingen som gjorde noe. Naboene mine viste at jeg ble utsatt for vold. De var bare ikke modig nok til å ringe og nå sliter jeg enda med ettervirkning av volden 6 år etterpå. Tenker ofte på naboene mine som lot meg bli mishandlet. Er fortsatt sint den dagen i dag. 

Anonymkode: 9d8a3...c5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for at du ringte!❤️ Jeg var i samme situasjon som den gutten, men det var ingen som gjorde noe. Naboene mine viste at jeg ble utsatt for vold. De var bare ikke modig nok til å ringe og nå sliter jeg enda med ettervirkning av volden 6 år etterpå. Tenker ofte på naboene mine som lot meg bli mishandlet. Er fortsatt sint den dagen i dag. 

Anonymkode: 9d8a3...c5b

Du har gjort det rette! 

Anonymkode: 9d8a3...c5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for at du ringte!❤️ Jeg var i samme situasjon som den gutten, men det var ingen som gjorde noe. Naboene mine viste at jeg ble utsatt for vold. De var bare ikke modig nok til å ringe og nå sliter jeg enda med ettervirkning av volden 6 år etterpå. Tenker ofte på naboene mine som lot meg bli mishandlet. Er fortsatt sint den dagen i dag. 

Anonymkode: 9d8a3...c5b

Uff, så leit å høre. Ingen skal måtte gå gjennom noe slikt. Foreldre skal jo være barns klippe og trygghet. Kan ikke forstå at det går an å bruke vold mot egne barn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
På 30.6.2020 den 17.22, AnonymBruker skrev:

Takk for at du ringte!❤️ Jeg var i samme situasjon som den gutten, men det var ingen som gjorde noe. Naboene mine viste at jeg ble utsatt for vold. De var bare ikke modig nok til å ringe og nå sliter jeg enda med ettervirkning av volden 6 år etterpå. Tenker ofte på naboene mine som lot meg bli mishandlet. Er fortsatt sint den dagen i dag. 

Anonymkode: 9d8a3...c5b

Ja, er også så glad for at du ringte. Jeg var ikke i samme situasjon, men levde med mye rus og vold rundt meg. Jeg trodde at bare noen visste så ville de redde meg. Da noen i nærmeste familie fikk vite det, så reddet de seg selv unna, men lot meg være igjen. Det er nesten det verste, at de ikke gjorde noe selv om de visste. 

Anonymkode: c41d6...5c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faen i helvete nå er det i gang igjen. Ungen hyler og roper "æo", og hun kjefter. :( Jeg ringte rett til barnevernvakten slik hun sa i går jeg skulle gjøre hvis jeg hørte mer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, er også så glad for at du ringte. Jeg var ikke i samme situasjon, men levde med mye rus og vold rundt meg. Jeg trodde at bare noen visste så ville de redde meg. Da noen i nærmeste familie fikk vite det, så reddet de seg selv unna, men lot meg være igjen. Det er nesten det verste, at de ikke gjorde noe selv om de visste. 

Anonymkode: c41d6...5c3

Huff. Så utrolig leit. ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ringt tilbake av politiet. De sender en patrulje hit. Så jeg skulle sitte oppe for de ville nok snakke med meg. 

Blir rart å møte politiet hvor JEG ikke er den de er ute etter. Jaja...Jeg er glad de tar dette sånn på alvor. Dette er jo helt forferdelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Shira! skrev:

Så bra at du ringte! Fikk vondt av å lese. Stakkars lille.

Ja det er fælt. :( Håper de gjør noe nå da. De kan jo ikke bare dra og la han være der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva faen. Nå kjørte politiet uten å snakke med meg. Hørte bare "hadetbra" også dro de. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Glitter skrev:

Hva faen. Nå kjørte politiet uten å snakke med meg. Hørte bare "hadetbra" også dro de. 

De syntes vel de fikk et tilfredsstillende svar fra mora da. Men ring igjen dersom det gjentar seg! Stakkar liten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Lillemus skrev:

De syntes vel de fikk et tilfredsstillende svar fra mora da. Men ring igjen dersom det gjentar seg! Stakkar liten!

Tenkte jeg skulle ringe barnevernet og fortalt mer detaljert hva jeg hørte i går. 

Ja, det er hjerteskjærende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke nøl med å varsle om det skjer igjen.

Mange vegrer seg for å varsle, du har gjort det rette. 
Prøver å formulere at jeg blir glad for at du varsler, men glad blir jo feil siden det er en grusom situasjon. Jeg finner ikke helt formuleringen, men håper du skjønner at jeg vil gi deg «skryt» for at du reagerer og handler rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Shira! skrev:

Ikke nøl med å varsle om det skjer igjen.

Mange vegrer seg for å varsle, du har gjort det rette. 
Prøver å formulere at jeg blir glad for at du varsler, men glad blir jo feil siden det er en grusom situasjon. Jeg finner ikke helt formuleringen, men håper du skjønner at jeg vil gi deg «skryt» for at du reagerer og handler rett.

Takk. Ja det er grusomt. Og en ubehagelig situasjon for meg siden naboen nok nå hater meg. Men det får hun bare gjøre. 

I går før politiet ringte meg opp og sa de skulle sende patrulje så bygde sinnet mitt seg opp så fryktelig at det var like før jeg dro på døra til naboen for å gi en verbal overhaling og slå henne rett i ansiktet. Glad det ikke skjedde da jeg har nok med den voldsdommen jeg fikk mot politiet i 2017 (var et uhell, men det trodde ikke de på, men dumt å motsette seg å bli holdt fast og kledd av i panikk, av politiet, eskalerer situasjonen og plutselig kommer man borti med neglene så det blir kloremerke. Ble 56 dager samfunnsstraff det).

Så nå må jeg bare roe meg med at barnevernet gjør det de kan for å hjelpe familien. Mor trenger nok veiledning, sønnen virker til å ha adferdsproblemer og trenger kanskje hjelp av bup, og kanskje mor kan få hjelp i avlastningshjem en gang eller to mnd så hun får hentet seg inn så hun ikke mister kontroll over sinne sitt når gutten er krevende. Så slipper de å plassere barnet i fosterhjem. Men jeg er bekymret for at de bare henlegger. 

Kanskje de til og med tror jeg finner det på for å være jævlig eller få oppmerksomhet. Jeg er jo tross alt en velkjent kjenning for politiet og har hatt kontakt med barnevernet selv. IKKE på grunn av at jeg har gjort noe mot mine, men at jeg er syk og begynte slite med rus etter at jeg plasserte de hos far fordi jeg ikke klarte følge de godt nok opp. 

I går da jeg hørte han gråte, si au mange ganger og "slipp meg, slipp meg", så begynte jeg også og gråte og ville bare ta han inntil meg, holde rundt han og si at uansett hva han gjorde så vil han aldri fortjene at mamma gjør sånn. Og at han kan komme til meg hvis han trenger å snakke litt. Kanskje bli kjent med min eldste. Men er 4 år ca mellom de da. 

Nei nå babler jeg, men det har vært opprørende å høre på. Men jeg er veldig stolt over å ha tatt ansvar og ringt. Jeg er ekstremt konfliktsky, men dette her det får fram løven i meg. Ingen barn skal måtte oppleve det der. Jeg har ei venninne som ble regelmessig banket av sin mor. Ingen oppdaget det eller sa noe, og hun fikk en massiv følelsesmessig reaksjon da hun ble voksen. Vi har snakket mye sammen om det, og jeg klarer knapt å holde maska og prate hyggelig til moren når vi treffes. Huff..

Tenker på Christoffer-saken, Angelica og alle barn som opplever mishandling og aldri får hjelp. Verden er grusom. 

Får nesten lyst til å finne jobb innen barnevernsinstitusjon eller lignende dersom jeg blir frisk. Dette rører noe veldig sterkt i meg og jeg har lyst til å hjelpe. Men jeg egner meg kanskje ikke til slikt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, Glitter skrev:

Får nesten lyst til å finne jobb innen barnevernsinstitusjon eller lignende dersom jeg blir frisk. Dette rører noe veldig sterkt i meg og jeg har lyst til å hjelpe. Men jeg egner meg kanskje ikke til slikt. 

Tror så absolutt du egner deg. Du må bare få det bedre selv, først. 

Anonymkode: 6ca61...666

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror så absolutt du egner deg. Du må bare få det bedre selv, først. 

Anonymkode: 6ca61...666

Sant nok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...