Gå til innhold

Hva er det dyreste du eier?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Som ikke er bolig eller bil. Vi snakker rent materielt, så ikke noen klisjeer om kjæledyr eller sånne ting. Er du materialist? Eller er lykken en godt brukt bukse fra fretex? Bare å skrive anonymt, ellers kan det fort virke skrytete.

Anonymkode: 1b7a0...8ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som ikke er bolig eller bil. Vi snakker rent materielt, så ikke noen klisjeer om kjæledyr eller sånne ting. Er du materialist? Eller er lykken en godt brukt bukse fra fretex? Bare å skrive anonymt, ellers kan det fort virke skrytete.

Anonymkode: 1b7a0...8ef

Hvis jeg ser bort fra bilen er det vel bunaden komplett. Den gjør meg ikke lykkeligere enn jeg ville vært uten den, men jeg er glad i den og liker å ha den. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

Bilen min, en rød el-bil, gir meg faktisk litt lykkefølelse hver eneste gang jeg kjører den 😊

Men vi skulle ikke regne med bilen. Da er vel bunaden (med sølv og alt tilbehør) det mest kostbare jeg eier. Fikk den da jeg var 23 år, og brukte den da 3 ganger på 1 uke; først 17.mai, deretter som forlover i bryllup, og dagen etter i konfirmasjon 😊

Nå brukes den stort sett kun på 17.mai, men vi skal i konfirmasjon i september, og da skal jeg bruke den igjen. Liker den godt!

Har slalåmutstyr som koster noen tusen, men ikke på langt nær så mye som bunaden. Har ingen spesielt dyre klær, sko, vesker eller møbler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som @påskelilje skriver, så kjenner jeg også på en lykkefølelse når jeg kjører bilen min. Den gjør hverdagen min betydelig bedre.

Utenom bilen, så har jeg arvet et bilde av en kjent kunstner som visstnok er verdt en del. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Som ikke er bolig eller bil. Vi snakker rent materielt, så ikke noen klisjeer om kjæledyr eller sånne ting. Er du materialist? Eller er lykken en godt brukt bukse fra fretex? Bare å skrive anonymt, ellers kan det fort virke skrytete.

Anonymkode: 1b7a0...8ef

et dyrt teppe :) 

Anonymkode: e9a89...bd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

En sofa til 60.000, to retro stoler til 43.000 kroner pr stk, en seng til 35.000 og en del kostbar kunst. Lykkeligere med disse tingene? Ja, ellers hadde jeg ikke kjøpt dem. Livsnødvendige? Nei selvfølgelig ikke. 

Anonymkode: cd085...ad0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FjellOgDalar

Av saker jeg selv har skaffet meg, er det pianoet mitt som jeg for ti år siden ga 30.000 for brukt. Mer lykkelig med enn uten? Ja, men da handler det mer om hva jeg får igjen for å buke det enn om hva andre tenker om at det står et piano i stua mi. 

Jeg vil ikke si at jeg er spesielt materealistisk. Om det er noe jeg trenger, kan jeg fint legge en del penger i det om jeg har. Men da handler det om at jeg vil ha kvalitet som varer. Bruk og kast er ikke bare slitsomt, men uheldig for vårt hardt pressede miljø. Ellers er jeg mer opptatt av slikt som gode relasjoner, og å ha noe meningsfylt å gjøre i hverdagen. Skal innrømme at jeg setter pris på at jeg klarer meg greit økonomisk, har mat på bordet og tak over hodet. Så kan man jo igjen stille spørsmål rundt hvor vidt det er materialistisk eller ei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ingen veldig dyre ting (klokker, etc.). Det dyreste jeg har er vel egentlig mobilen min (iPhone 11) og et belte som kostet noen tusen. Førstnevnte fikk jeg av jobben og sistnevnte fikk jeg i julegave. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte tenke en stund på den, men tror den dyreste enkeltgjenstanden et konkurransevåpen til ca 25 000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utenom bolig, hytte og bil er det enten det digitale pianoet (gulv-keyboard) eller et stort maleri av en kjent, nålevende norsk kunstner. Men begge ligger nok godt under 10 000 i eventuell salgsverdi. 

På 30.6.2020 den 9.04, AnonymBruker skrev:

Er du materialist?

Jeg har aldri hatt noe høyt personlig forbruk og mener jeg ikke er særlig materialistisk. Jeg bytter sjelden ut noe før jeg er nødt, men vil gjerne at ting (bil, elektronikk, hvitevarer...) er bra nok / nye nok til at de fungerer.   

Det jeg er villig til å bruke mye penger på, er nødvendig oppgradering av bolig, hytte og innbo - altså ikke fordi noe er "umoderne", det blåser jeg i - men slik at det holder seg i verdi og ikke ser altfor ille ut. Jeg svir også av mye på opplevelser (stort sett ferier). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dolmio
1 time siden, Grendel skrev:

Jeg måtte tenke en stund på den, men tror den dyreste enkeltgjenstanden et konkurransevåpen til ca 25 000.

Driver du også med skyting? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
På 30.6.2020 den 20.29, FjellOgDalar skrev:

Av saker jeg selv har skaffet meg, er det pianoet mitt som jeg for ti år siden ga 30.000 for brukt. Mer lykkelig med enn uten? Ja, men da handler det mer om hva jeg får igjen for å buke det enn om hva andre tenker om at det står et piano i stua mi. 

Jeg vil ikke si at jeg er spesielt materealistisk. Om det er noe jeg trenger, kan jeg fint legge en del penger i det om jeg har. Men da handler det om at jeg vil ha kvalitet som varer. Bruk og kast er ikke bare slitsomt, men uheldig for vårt hardt pressede miljø. Ellers er jeg mer opptatt av slikt som gode relasjoner, og å ha noe meningsfylt å gjøre i hverdagen. Skal innrømme at jeg setter pris på at jeg klarer meg greit økonomisk, har mat på bordet og tak over hodet. Så kan man jo igjen stille spørsmål rundt hvor vidt det er materialistisk eller ei. 

Jeg glemte pianoet mitt 😮 Betalte 10.000 for det i 1998. Nå gis jo pianoer bort  gratis, men det er verdifullt for meg likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...