Gå til innhold

jeg føler meg så flau. jeg tror jeg skal la vær å gå til legevakt mer..


Blomsterfluen

Anbefalte innlegg

Blomsterfluen

jeg fikk rød stripe fra et sår, som bevegde seg litt oppover foten. da jeg kom til legevakten var det en gebrokken asiatisk (inder/pakistanerish) mann som ikke forstod en dritt av hva jeg mente, og han fant ut at såret var helt fint og han dreit låddrett i den rlde stripa. men heldigvis traff jeg fastlegen min som jobbet ekstravakt på legevakten. hun forstod meg men hun sa også at den streken bare var en reaksjon og ikke blodforgifting. da fikk jeg føleksen av å bli stemplet som heksesnylter og jeg måtte også betale 350 fuckins kroner for ingenting... bør jeg da la være å gå til legevakt om jeg får røde streker fra sår, og hovne øyne som skjedde en annen gang jeg var innom, (som bare var normal allergi) siden det hver gang (to ganger på 3 år) jeg er innom legevakta, er helt ufarlige tilstander? da snylter jeg vel staten om jeg går til legevakta og tar opp deres tid? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv
2 minutter siden, Blomsterfluen skrev:

jeg fikk rød stripe fra et sår, som bevegde seg litt oppover foten. da jeg kom til legevakten var det en gebrokken asiatisk (inder/pakistanerish) mann som ikke forstod en dritt av hva jeg mente, og han fant ut at såret var helt fint og han dreit låddrett i den rlde stripa. men heldigvis traff jeg fastlegen min som jobbet ekstravakt på legevakten. hun forstod meg men hun sa også at den streken bare var en reaksjon og ikke blodforgifting. da fikk jeg føleksen av å bli stemplet som heksesnylter og jeg måtte også betale 350 fuckins kroner for ingenting... bør jeg da la være å gå til legevakt om jeg får røde streker fra sår, og hovne øyne som skjedde en annen gang jeg var innom, (som bare var normal allergi) siden det hver gang (to ganger på 3 år) jeg er innom legevakta, er helt ufarlige tilstander? da snylter jeg vel staten om jeg går til legevakta og tar opp deres tid? 

Jeg vet ikke jeg, men jeg hadde ikke gått til legevakten med noe sånt. Men forstår jo at du gjør det fordi du er usikker og kanskje litt redd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
14 minutter siden, Blomsterfluen skrev:

jeg fikk rød stripe fra et sår, som bevegde seg litt oppover foten. da jeg kom til legevakten var det en gebrokken asiatisk (inder/pakistanerish) mann som ikke forstod en dritt av hva jeg mente, og han fant ut at såret var helt fint og han dreit låddrett i den rlde stripa. men heldigvis traff jeg fastlegen min som jobbet ekstravakt på legevakten. hun forstod meg men hun sa også at den streken bare var en reaksjon og ikke blodforgifting. da fikk jeg føleksen av å bli stemplet som heksesnylter og jeg måtte også betale 350 fuckins kroner for ingenting... bør jeg da la være å gå til legevakt om jeg får røde streker fra sår, og hovne øyne som skjedde en annen gang jeg var innom, (som bare var normal allergi) siden det hver gang (to ganger på 3 år) jeg er innom legevakta, er helt ufarlige tilstander? da snylter jeg vel staten om jeg går til legevakta og tar opp deres tid? 

Så lenge du ikke får feber og dårlig allmenntilstad er det ikke nødvendig å gå til legen med sår. Og legevakten skal man bare bruke hvis det er akutt. 

Anonymkode: 3572c...f40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Blomsterfluen skrev:

jeg fikk rød stripe fra et sår, som bevegde seg litt oppover foten. da jeg kom til legevakten var det en gebrokken asiatisk (inder/pakistanerish) mann som ikke forstod en dritt av hva jeg mente, og han fant ut at såret var helt fint og han dreit låddrett i den rlde stripa. men heldigvis traff jeg fastlegen min som jobbet ekstravakt på legevakten. hun forstod meg men hun sa også at den streken bare var en reaksjon og ikke blodforgifting. da fikk jeg føleksen av å bli stemplet som heksesnylter og jeg måtte også betale 350 fuckins kroner for ingenting... bør jeg da la være å gå til legevakt om jeg får røde streker fra sår, og hovne øyne som skjedde en annen gang jeg var innom, (som bare var normal allergi) siden det hver gang (to ganger på 3 år) jeg er innom legevakta, er helt ufarlige tilstander? da snylter jeg vel staten om jeg går til legevakta og tar opp deres tid? 

Legevakten er for akutte ting som MÅ tas der og da, ikke ting som kan vente til legekontoret ditt åpner. Det koster å dra på legevakten, det spiller ingen rolle om det viste seg ikke å være noe eller om du var kjempesyk - legene der er på vakt uansett. Og det koster da å gå til fastlegen også? 

Jeg sier ikke at du er en helsesnylter, men du burde kanskje vurdere bedre om det kunne vente til neste dag / over helgen når legen din hadde åpent?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen
9 minutter siden, Lillemus skrev:

Legevakten er for akutte ting som MÅ tas der og da, ikke ting som kan vente til legekontoret ditt åpner. Det koster å dra på legevakten, det spiller ingen rolle om det viste seg ikke å være noe eller om du var kjempesyk - legene der er på vakt uansett. Og det koster da å gå til fastlegen også? 

Jeg sier ikke at du er en helsesnylter, men du burde kanskje vurdere bedre om det kunne vente til neste dag / over helgen når legen din hadde åpent?

ok men det stod på nhi at om manseren rød strek skal man kontakte lege snarest. legekontor er jo stengte om natta.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen
24 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jeg vet ikke jeg, men jeg hadde ikke gått til legevakten med noe sånt. Men forstår jo at du gjør det fordi du er usikker og kanskje litt redd?

jeg kontakta legevakten fordi det kunne være blodforgiftning og da det var rød strek så står det på nhi at man må kontakte lege snarest for om det ikke bl7r behandlet så kan det komme sepsis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blomsterfluen
12 minutter siden, Lillemus skrev:

Legevakten er for akutte ting som MÅ tas der og da, ikke ting som kan vente til legekontoret ditt åpner. Det koster å dra på legevakten, det spiller ingen rolle om det viste seg ikke å være noe eller om du var kjempesyk - legene der er på vakt uansett. Og det koster da å gå til fastlegen også? 

Jeg sier ikke at du er en helsesnylter, men du burde kanskje vurdere bedre om det kunne vente til neste dag / over helgen når legen din hadde åpent?

jeg vet man måbetale uansett, men at jeg må betale for å gå bomtur til legevakt for så å få vite at det bare var en reaksjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Blomsterfluen skrev:

jeg vet man måbetale uansett, men at jeg må betale for å gå bomtur til legevakt for så å få vite at det bare var en reaksjon. 

I stedet for å sutre om det så kan du vel være glad for at det ikke var noe alvorlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen
Akkurat nå, Lillemus skrev:

I stedet for å sutre om det så kan du vel være glad for at det ikke var noe alvorlig?

jeg sutrer ikke, slutt å hån meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så lenge du ikke får feber og dårlig allmenntilstad er det ikke nødvendig å gå til legen med sår. Og legevakten skal man bare bruke hvis det er akutt. 

Anonymkode: 3572c...f40

sitat fra abcnyheter:

 

"

Oppsøk lege eller legevakt!

Hvis det blir behandlet raskt og korrekt, forsvinner lymfangitt som regel uten varige men. Hvis lymfangitt ikke behandles raskt eller korrekt, kan det være livstruende.

Behandling

Behandling av lymfangitt avhenger av den underliggende årsaken. Antibiotika eller andre medisiner mot den underliggende organismen er den vanligste behandlingen. Av og til må man også ha en operasjon, men dette er veldig sjelden."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De er nok vant med att folk kommer for ting som viser seg å være ufarlig. De fleste faktisk. Tviler på att over 50% av de som kommer har noe som haster. Men de kommer for de de er redde, og det var jo du, så ikke tenk på det.

 

Anonymkode: 585ab...3b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De er nok vant med att folk kommer for ting som viser seg å være ufarlig. De fleste faktisk. Tviler på att over 50% av de som kommer har noe som haster. Men de kommer for de de er redde, og det var jo du, så ikke tenk på det.

 

Anonymkode: 585ab...3b3

ok. godt å vite :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 minutter siden, Blomsterfluen skrev:

jeg sutrer ikke, slutt å hån meg. 

Du må roe deg ned, hun håner deg ikke.

Anonymkode: 3572c...f40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blomsterfluen
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må roe deg ned, hun håner deg ikke.

Anonymkode: 3572c...f40

jeg roer meg ikke ned når noen forteller meg om at jeg sutrer. det er hån så hun håner meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Blomsterfluen skrev:

jeg kontakta legevakten fordi det kunne være blodforgiftning og da det var rød strek så står det på nhi at man må kontakte lege snarest for om det ikke bl7r behandlet så kan det komme sepsis. 

Du kan jo neste gang ringe til legevakten på tlf. 116 117 og forklare de symptomene dine og høre hva de tror du bør gjøre. Da kan de si om det er nødvendig å komme, kontakte lege neste dag eller om det til og med er helt ufarlig i så tilfelle. Jeg ringer gjerne legevakten på forhånd for å få en vurdering av situasjonen eller hvis jeg mistenker det  trengs henvisning til akuttmottak.

Endret av Eva Sofie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Blomsterfluen skrev:

jeg roer meg ikke ned når noen forteller meg om at jeg sutrer. det er hån så hun håner meg. 

Jeg mente ikke å håne deg, men ja jeg synes det er på grensen til sutring når man klager over at man må betale på legevakten. Det er ikke gratis å holde den åpen om natten og i helgene akkurat og de kan ikke ta seg betalt etter alvorlighetsgrad på pasientene som kommer inn. Vær glad du bor i Norge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 minutter siden, Blomsterfluen skrev:

jeg roer meg ikke ned når noen forteller meg om at jeg sutrer. det er hån så hun håner meg. 

Nei, det gjør hun ikke.

Anonymkode: 3572c...f40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen
5 minutter siden, Lillemus skrev:

Jeg mente ikke å håne deg, men ja jeg synes det er på grensen til sutring når man klager over at man må betale på legevakten. Det er ikke gratis å holde den åpen om natten og i helgene akkurat og de kan ikke ta seg betalt etter alvorlighetsgrad på pasientene som kommer inn. Vær glad du bor i Norge!

det er ikke klaging på betalingen, det jeg mente var at jeg syns at det var dumt av meg p gå til legevakten å betale for undersøkelsen, når jeg ikke feilte blidforguftning likevel. slutt å si at jeg klager, jeg må få skrive noe her i det heletatt om ting jeg syns er dumt som jeg oppmever, uten at jeg heletiden skal få ekle benerkninger fra deg om at jeg sutrer og klager. er det faen ikke lov å klage mer i Norge, bare fordi de jævvla legevaktene er på jobb?? 

 

har je sakt at jeg ikke er gladd i å bo i norge?? nei, sp shut up. 

Endret av Blomsterfluen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei, det gjør hun ikke.

Anonymkode: 3572c...f40

jo det gjør hun, så slutt å gå mot meg. 

Endret av Blomsterfluen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen
11 minutter siden, Eva Sofie skrev:

Du kan jo neste gang ringe til legevakten på tlf. 116 117 og forklare de symptomene dine og høre hva de tror du bør gjøre. Da kan de si om det er nødvendig å komme, kontakte lege neste dag eller om det til og med er helt ufarlig i så tilfelle. Jeg ringer gjerne legevakten på forhånd for å få en vurdering av situasjonen eller hvis jeg mistenker det  trengs henvisning til akuttmottak.

vi ringte legevakta. de sa jeg kunne komme inno. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...