Gå til innhold

Å ta selvmord


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvordan vet man at man ønsker å ta selvmord? Hvis ønsket om å dø er så sterkt, hva er  det som får enn til å gjennomføre det? 

Anonymkode: 5f7b5...03d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For meg har det vært når jeg når et punkt hvor jeg bare ikke orker mer. Men for meg har det vel aldri vært at jeg ville dø, jeg orket bare ikke leve lenger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, RamonaK skrev:

For meg har det vært når jeg når et punkt hvor jeg bare ikke orker mer. Men for meg har det vel aldri vært at jeg ville dø, jeg orket bare ikke leve lenger. 

Og det du sier der tror jeg er veldig viktig. Jeg har det sånn også i blant. Jeg vil ikke dø, men jeg orker ikke å leve. Så går man der da som i et limbo. 

Anonymkode: 9fa80...999

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Og det du sier der tror jeg er veldig viktig. Jeg har det sånn også i blant. Jeg vil ikke dø, men jeg orker ikke å leve. Så går man der da som i et limbo. 

Anonymkode: 9fa80...999

Ja, det er en god måte å beskrive det på synes jeg, limbo. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ok, ja det er vel sån for meg og, jeg bare prøver å finne en dag som passer, høres jo helt dumt ut, men jeg vil ikke lage noe styr for de rundt meg så jeg vil at det skal være en dag som det ikke kreves noe av meg, sån at jeg ikke skuffer noen med at jeg ikke holder det jeg lover. Hi

Anonymkode: 5f7b5...03d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ok, ja det er vel sån for meg og, jeg bare prøver å finne en dag som passer, høres jo helt dumt ut, men jeg vil ikke lage noe styr for de rundt meg så jeg vil at det skal være en dag som det ikke kreves noe av meg, sån at jeg ikke skuffer noen med at jeg ikke holder det jeg lover. Hi

Anonymkode: 5f7b5...03d

Det høres ut som om du burde prøve å få hjelp. Kanskje du burde ta kontakt med behandler eller fastlegen din? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

Det skal nok en uutholdelig depresjon til for å ta livet sitt. Eller ett akutt traume, null håp om noe.

Jeg var suicidal i tenårene og det var fælt. Men jeg klarte ikke "hoppe" ut fra bruen jeg stod på. Det var klin umulig. Det krever nok en stor viljestyrke. Tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, RamonaK skrev:

Det høres ut som om du burde prøve å få hjelp. Kanskje du burde ta kontakt med behandler eller fastlegen din? 

Nei jeg føler meg ferdig med behandlere å psykiatrien, jeg vil ha fred jeg nå. Livet er for vanskelig, hele livet har handlet om å overleve å jeg gidder ikke å overleve lengere. Hi

Anonymkode: 5f7b5...03d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Worrisome Plenty skrev:

Det skal nok en uutholdelig depresjon til for å ta livet sitt. Eller ett akutt traume, null håp om noe.

Jeg var suicidal i tenårene og det var fælt. Men jeg klarte ikke "hoppe" ut fra bruen jeg stod på. Det var klin umulig. Det krever nok en stor viljestyrke. Tror jeg.

Tror det er veldig individuelt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er bare redd for hvordan det er å dø, jeg er ikke redd for å være død. Hi

Anonymkode: 5f7b5...03d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei jeg føler meg ferdig med behandlere å psykiatrien, jeg vil ha fred jeg nå. Livet er for vanskelig, hele livet har handlet om å overleve å jeg gidder ikke å overleve lengere. Hi

Anonymkode: 5f7b5...03d

Du må ikke gi opp. Det er alltid håp. Og du kan bli bedre ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
5 minutter siden, RamonaK skrev:

Du må ikke gi opp. Det er alltid håp. Og du kan bli bedre ❤️

Jeg er så sliten, orker ikke mer, det er ikke noe håp å hente her. Hi

Anonymkode: 5f7b5...03d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er så sliten, orker ikke mer, det er ikke noe håp å hente her. Hi

Anonymkode: 5f7b5...03d

Jeg skjønner at du er sliten , og at alt kanskje virker håpløst akkurat nå. Men jeg har vært der du er , og jeg kan garantere deg at det er håp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hos meg er det et dypt og inderlig ønske, og det er fortvilende at jeg ikke kan gjøre det jeg ønsker. Jeg har ikke mulighet til det på mange år på grunn av familie. 

Anonymkode: ecd30...6ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dolmio

Jeg har hatt mange tanker de siste 15 årene om at jeg vil dø. Men jeg er ikke i stand til å utføre det, så jeg prøver i stedet å komme meg gjennom dagene på best mulige måte. 

Jeg vet om noen personer som tok livet sitt, og ingen av disse skal ha sagt noe om det til noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skjønner at mange her vil være positive å prøve å gi håp, men det er ikke håp for meg. Føler bare jeg selvpiner meg selv med å være på denne jorden. Hi

Anonymkode: 5f7b5...03d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FjellOgDalar

Jeg har, når jeg virkelig har vært suicidal, vært opptatt av hvor vidt faenskapen i livet mitt har vært verdt det. Tankene har kretset rundt hvor vidt de vonde periodene har vært verdt de gode - helt forenklet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 timer siden, FjellOgDalar skrev:

Jeg har, når jeg virkelig har vært suicidal, vært opptatt av hvor vidt faenskapen i livet mitt har vært verdt det. Tankene har kretset rundt hvor vidt de vonde periodene har vært verdt de gode - helt forenklet. 

Ja, jeg har for det meste hadd vonde periode i de siste årene. Hva har holdt deg her på jorden? Hi

Anonymkode: 5f7b5...03d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...