Gå til innhold

Å ta selvmord


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skjønner hvordan du føler det. Har dessverre ingen gode råd (tror ikke noen her vil gi deg råd om mest behagelige måte å dø på), men jeg håper du finner noe du kan klamre deg fast til. Hvis du dør så er det helt garantert at du aldri kan få det bedre. Hvis du lever er det en sjanse for det. Det er i hvert fall det jeg prøver å fortelle meg selv, etter at min behandler fortalte det til meg. Selv om jeg ikke ser noe håp jeg heller og er fryktelig sliten av alt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Var hos legen i dag å fikk skrevet ut masse medisiner, litt sjokkert over hvor enkelt det var😱 men skal prøve å holde ut så lenge som mulig , prøve å fokusere på de gode stundene jeg har. Hi

Anonymkode: 5f7b5...03d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var hos legen i dag å fikk skrevet ut masse medisiner, litt sjokkert over hvor enkelt det var😱 men skal prøve å holde ut så lenge som mulig , prøve å fokusere på de gode stundene jeg har. Hi

Anonymkode: 5f7b5...03d

Hva slags medisiner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
19 minutter siden, Glitter skrev:

Hva slags medisiner?

Sovemedisiner å antipsykotiske medisiner å slikt, skal ikke ta noe av de som overdose nå, men føles godt å ha de liggende der. Hi 

Anonymkode: 5f7b5...03d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Sovemedisiner å antipsykotiske medisiner å slikt, skal ikke ta noe av de som overdose nå, men føles godt å ha de liggende der. Hi 

Anonymkode: 5f7b5...03d

Okei. Det skjønner jeg for har samme tankegang selv. Eller, det har blitt en tvangstanke. Jeg jobber for å leve, men bakdøren min MÅ jeg ha. Hvis ikke blir jeg bare enda mer opphengt i det med å ta livet mitt. Håper du klarer å la det være. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
19 timer siden, dolmio skrev:

Jeg har hatt mange tanker de siste 15 årene om at jeg vil dø. Men jeg er ikke i stand til å utføre det, så jeg prøver i stedet å komme meg gjennom dagene på best mulige måte. 

Jeg vet om noen personer som tok livet sitt, og ingen av disse skal ha sagt noe om det til noen.

Men de var vel i kontakt med helsevesenet? 

Anonymkode: 1b8fe...84c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men de var vel i kontakt med helsevesenet? 

Anonymkode: 1b8fe...84c

Man kan fint ta livet sitt uten å si ifra selv om en er pasient i psykiatrien og har ytret ønske om selvmord i en årrekke. Plutselig en dag kan det skje. Ikke noen forskjell på pasienter og vanlige folk der. 

Anonymkode: 9fa80...999

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FjellOgDalar
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg har for det meste hadd vonde periode i de siste årene. Hva har holdt deg her på jorden? Hi

Anonymkode: 5f7b5...03d

Delvis flaks, og dyrkjøpt erfaring med hvor galt et mislykket forsøk kan slå ut. Både for egen helse, og de som står meg nær sin del. Etter hvert har jeg fått behandling som har funket veldig bra - etter å ha slitt i 20+ år. Jeg føler livet faktisk er verdt å leve, selv om det har tatt mange år å komme dit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Jeg har også hatt mye tanker, ikke konkrete dato/planer. Men lest om metoder. Utifra det er det veldig store fysiske smerter ved å ta selvmord. Store sjanser for at det ikke lykkes, og det blir verre etterpå. Disse to grunnene nok for meg å vente på naturlig død og ikke legge noen planer. 

Dersom det hadde vært en enkel, sikker og smertefri metode, så hadde det kanskje vært annerledes. 

Ikke vært i kontakt med helsevesenet. Helsevesenet hjelper mange, men for meg er det mer konkrete forhold, som presser. Det tror jeg helsevesenet ikke kan løse. 

Anonymkode: 642ac...d8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.7.2020 den 20.19, AnonymBruker skrev:

Jeg er bare redd for hvordan det er å dø, jeg er ikke redd for å være død. Hi

Anonymkode: 5f7b5...03d

Gjenkjennelig. Vært der. Er der ikke nå, og det trenger ikke du heller være om noe tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.7.2020 den 20.18, AnonymBruker skrev:

hele livet har handlet om å overleve å jeg gidder ikke å overleve lengere. Hi

Ja. Tenker mye de samme tankene. Te

Anonymkode: 642ac...d8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...