Gå til innhold

Var Emily besatt eller psykotisk?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

stjernestøv
Akkurat nå, RamonaK skrev:

Er jo litt moro å bli skremt da.😆

Hehe kanskje det :D 

Det er filmer jeg merker jeg ikke tåler å se, det er om seksuelle overgrep på barn. Da blir jeg dårlig, har også blitt dårlig av å se på filmer om trafficking. Det er jo høyst virkelig og skjer hver dag, helt tragisk. Det går dypt inn på meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Hehe kanskje det :D 

Det er filmer jeg merker jeg ikke tåler å se, det er om seksuelle overgrep på barn. Da blir jeg dårlig, har også blitt dårlig av å se på filmer om trafficking. Det er jo høyst virkelig og skjer hver dag, helt tragisk. Det går dypt inn på meg. 

Ja, sånne filmer må jeg holde meg langt unna. Det er så fryktelig. Jeg kan ikke se på nyhetene engang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

AP hjelper nok mot sånt ja. Det er vel ikke lov med exorsisme her til lands?

Anonymkode: d71ad...d6a

Å er det ikke lov nei? Bare vet at de på visjon Norge snakker mye om Djevelen, alt vondt som skjer er jo av det onde og Djevelen sin skyld. Angrepet av Djevelen liksom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Akkurat nå, RamonaK skrev:

Ja, sånne filmer må jeg holde meg langt unna. Det er så fryktelig. Jeg kan ikke se på nyhetene engang. 

Ja det er jo det beste å holde seg unna sånne filmer, det blir så sårt og vondt og man får så masse tanker og bilder i hodet. Ja mye følt på nyhetene også, jeg prøver å se minst mulig på det. Men så sier alltid mannen min "Følger du ikke med"?. Jeg trenger vel ikke å følge med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Ja det er jo det beste å holde seg unna sånne filmer, det blir så sårt og vondt og man får så masse tanker og bilder i hodet. Ja mye følt på nyhetene også, jeg prøver å se minst mulig på det. Men så sier alltid mannen min "Følger du ikke med"?. Jeg trenger vel ikke å følge med. 

Nei, enig i det, er ikke alt man trenger følge med på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Akkurat nå, RamonaK skrev:

Nei, enig i det, er ikke alt man trenger følge med på. 

En gang jeg var innlagt fikk jeg ikke se visse serier jeg fulgte med på, ja det omhandlet det overnaturlige. Da tok mannen min det opp og jeg så det når jeg var på perm, det var provoserende. Jeg er da et voksent menneske. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, stjernestøv skrev:

En gang jeg var innlagt fikk jeg ikke se visse serier jeg fulgte med på, ja det omhandlet det overnaturlige. Da tok mannen min det opp og jeg så det når jeg var på perm, det var provoserende. Jeg er da et voksent menneske. 

Ja, det hørtes ganske provoserende ut 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
47 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja det er jo det da vil jeg tro, og AP hjelper på demonbesettelse?

Demonbesettelse finnes ikke. AP hjelper dog mot psykose.

Anonymkode: e6af4...4ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
37 minutter siden, stjernestøv skrev:

En gang jeg var innlagt fikk jeg ikke se visse serier jeg fulgte med på, ja det omhandlet det overnaturlige. 

Det var nok fordi du ble dårligere av slikt.

Anonymkode: e6af4...4ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det var nok fordi du ble dårligere av slikt.

Anonymkode: e6af4...4ee

Vil ikke påstå det. Til og med da vi så nyheter var det ei som sa "Å nei dette må ikke du se". Kan ikke skjermes mot alt heller, og hjemme kunne jeg jo se alt jeg ville. Tåpelig spør du meg, men det er meg da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Demonbesettelse finnes ikke. AP hjelper dog mot psykose.

Anonymkode: e6af4...4ee

Var noen medisiner hun i filmen fikk også men det hjalp ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun var besatt. Mange "kloke hoder" i psykiatrien benekter at djevelen og demoner finnes. Men de gjør det og de kan besette fikk, ingen tvil om det hvis man har litt kjennskap til sånt. 

Anonymkode: d71ad...d6a

Djevler og demoner er like virkelige som Dodraugen, Supermann og Langbein. 

Anonymkode: 320f1...838

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett hvem som var demoner og hvem som var engler og hadde jesuslys i seg når jeg har vært innlagt. Men innså det ikke var opp til meg og dømme. Da jeg ble bedre ble alle vanlige folk igjen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
3 timer siden, stjernestøv skrev:

Var noen medisiner hun i filmen fikk også men det hjalp ikke. 

Altså, dette var en underholdningnsfilm, ingen dokumentar!

Anonymkode: e6af4...4ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Altså, dette var en underholdningnsfilm, ingen dokumentar!

Anonymkode: e6af4...4ee

Den er basert på en sann historie sto det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, stjernestøv skrev:

Den er basert på en sann historie sto det. 

Nå er du naiv. Det er ingen dokumentar. De har nok tatt seg ganske mange kunstneriske friheter.

Anonymkode: e6af4...4ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg så en dokumentar om demonbesettelse, og ingen av de i filmen, var i nærheten av å ligne på en karakter i en skrekkfilm. Eksorsisme er ikke forbudt, og den katolske kirken driver med det enda. Det er sprøyt fra ende til annen. Jan Åge Torp i Oslo kirken kan sikkert tilby å "drive ut demoner" han også. Det er mange lettlurte folk blant pastorer og prester.

 

Å tro en Hollywood film på noen helst måte reflekterer en sann historie om demonbesettelse, er så naivt att man kan lure på hvor lettlurt det er mulig å bli.....

 

Jeg husker jeg var redd for djevelen og demoner da jeg var syk, men nå er jeg mer skremt over kristne og muslimske forsamlinger, de er seriøst gale de folka der. "besatt av gud" 

Anonymkode: 8a997...d29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De har tatt seg ganske kunstneriske friheter i filmen, ingen tvil om det :)

https://en.wikipedia.org/wiki/Anneliese_Michel

Anonymkode: e80f8...189

Jeg synes det er veldig smakløst å lage en overnaturlig skrekkfilm basert på en så grusom historie. Særlig når filmen støtter opp under overtroen som endte i at hun døde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...