Gå til innhold

Kunstige blomster


påskelilje

Anbefalte innlegg

påskelilje

Kan ikke fatte at folk synes kunstige plæstik-blomster er fine! Vi holder på å pusse opp et gammelt hus der noen gamle slektninger har bodd, og det er jo sånne grufulle fryktelige grelle blomsteretterlikninger i hvert eneste rom 😮😮😮 Fysj av meg - i søpla med dem!

Er det noen av dere som synes det er fint? Jeg liker jo levende planter, det er jo noe helt annet....!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
15 minutter siden, påskelilje skrev:

Kan ikke fatte at folk synes kunstige plæstik-blomster er fine! Vi holder på å pusse opp et gammelt hus der noen gamle slektninger har bodd, og det er jo sånne grufulle fryktelige grelle blomsteretterlikninger i hvert eneste rom 😮😮😮 Fysj av meg - i søpla med dem!

Er det noen av dere som synes det er fint? Jeg liker jo levende planter, det er jo noe helt annet....!

Ja faktisk, har en fantastisk 3 grenet orkide i loftsetasjen, det er så lite lys der at det er lite som gror. Jeg synes den er kjempefin og når folk passer huset er det ikke få ganger den har blitt vannet :) Jeg har også en stor vase med mange nydelige fargerike blomster i på verandaen. De er fra ikea og de er jeg skikkelig fornøyd med. Er så lekkert inntil fargen på den ene veggsiden :)  Hadde også 2 orkide i vinduet i min gamle leilighet, det var da jeg var elev og stresset gjennom skoletid og hadde knapt tid til å sove. De ble byttet ut når jeg fikk jobb. Så ja, jeg synes det kan være kjempe flott, men de må være fine. Orker ikke ha en falsk på spisebord/kjøkkenbord og sånn :)  Jeg elsker friske planter så det har jeg masse av.

Anonymkode: e6ded...0d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, påskelilje skrev:

Kan ikke fatte at folk synes kunstige plæstik-blomster er fine! Vi holder på å pusse opp et gammelt hus der noen gamle slektninger har bodd, og det er jo sånne grufulle fryktelige grelle blomsteretterlikninger i hvert eneste rom 😮😮😮 Fysj av meg - i søpla med dem!

Er det noen av dere som synes det er fint? Jeg liker jo levende planter, det er jo noe helt annet....!

Jeg kjøpe faktisk noe i går 😬😅 Liker også friske, men i noen vaser osv funker det ikke. Jeg tror kanskje noen moderne fake fra feks interiørbutikker er finere enn gammeldagse? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

påskelilje
1 time siden, cilie skrev:

Jeg kjøpe faktisk noe i går 😬😅 Liker også friske, men i noen vaser osv funker det ikke. Jeg tror kanskje noen moderne fake fra feks interiørbutikker er finere enn gammeldagse? 

Nei,  er det sant?!? 😅😅

Hva mener du at ikke blomster funker i enkelte vaser? 

Finnes sikkert noen som er finere enn de vi har i det huset, ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
43 minutter siden, Fionys skrev:

Nå får man jo tak i kunstige blomster som nesten er like fine som ekte blomster. 

Ja, men hva er vitsen? Blomster skal være levende, eller så kan jeg heller ha lysestaker på bordet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja faktisk, har en fantastisk 3 grenet orkide i loftsetasjen, det er så lite lys der at det er lite som gror. Jeg synes den er kjempefin og når folk passer huset er det ikke få ganger den har blitt vannet :) Jeg har også en stor vase med mange nydelige fargerike blomster i på verandaen. De er fra ikea og de er jeg skikkelig fornøyd med. Er så lekkert inntil fargen på den ene veggsiden :)  Hadde også 2 orkide i vinduet i min gamle leilighet, det var da jeg var elev og stresset gjennom skoletid og hadde knapt tid til å sove. De ble byttet ut når jeg fikk jobb. Så ja, jeg synes det kan være kjempe flott, men de må være fine. Orker ikke ha en falsk på spisebord/kjøkkenbord og sånn :)  Jeg elsker friske planter så det har jeg masse av.

Anonymkode: e6ded...0d0

Hm - så du liker begge deler altså? Jeg har en veldig flott grønn plante på kontoret som mange tror er kunstig. Ville aldri hatt kunstig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
1 time siden, kupton skrev:

Jeg foretrekker et klorofyllfritt hjem 😀

Tja - skulle jeg hatt det, måtte det være fullstendig fritt for alt av planteliknende ting også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, påskelilje skrev:

Nei,  er det sant?!? 😅😅

Hva mener du at ikke blomster funker i enkelte vaser? 

Finnes sikkert noen som er finere enn de vi har i det huset, ja!

Jeg snakker ikke om en fake rosebukett på bordet liksom, men feks noe som stikker opp fra en vase på gulvet el i en krok etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

påskelilje
7 timer siden, cilie skrev:

Jeg snakker ikke om en fake rosebukett på bordet liksom, men feks noe som stikker opp fra en vase på gulvet el i en krok etc.

Hm... Jeg har ingen vaser som står på golvet... 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
32 minutter siden, cilie skrev:

Slik feks.

F192FD3B-93D7-4F5F-A8E7-E7EDBCE2CD38.jpeg

I en sånn vase ville jeg hatt forsythia eller kirsebærblomster om våren, liljer eller prestegrager om sommeren, og greiner med rognebær eller lønn i høstfarger om høsten 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, påskelilje skrev:

I en sånn vase ville jeg hatt forsythia eller kirsebærblomster om våren, liljer eller prestegrager om sommeren, og greiner med rognebær eller lønn i høstfarger om høsten 😊

Høres fint ut! Men her blir det i så fall for mye å ordne med til mange vaser gitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to orkideer og en palmesak som er ekte. Også har jeg et par falske som er helt fine de. Falske planter lages mer ektelignende nå enn før. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Jeg har tre falske blomster og noen har sagt "Å så fin den var" om den ene. Ser ekte ut! I dag var jeg og kjøpte meg ekte blomster, fint det og :) Plantet de stygge ute i hagen, kanskje de kommer seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker heller ikke falske blomster og har aldri hatt det hjemme. Det gir meg assosiasjoner til dårlige kafeer eller veikroer, evt offentlig institusjon som sykehjem.

 

Enig både med de som sier plast kan være like fint som ektep blomster ved første øyekast, men vissheten om at det er død plast ødelegger fullstendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...