Gå til innhold

Kunstige blomster


påskelilje

Anbefalte innlegg

På 10.7.2020 den 22.13, påskelilje skrev:

Kan ikke fatte at folk synes kunstige plæstik-blomster er fine! Vi holder på å pusse opp et gammelt hus der noen gamle slektninger har bodd, og det er jo sånne grufulle fryktelige grelle blomsteretterlikninger i hvert eneste rom 😮😮😮 Fysj av meg - i søpla med dem!

Er det noen av dere som synes det er fint? Jeg liker jo levende planter, det er jo noe helt annet....!

Jeg liker ikke kunstige planter, for meg forsvinner hele poenget dersom de ikke er levende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

En kamerat av meg har hagen full av kunstige blomster...altså både ute og inne😝

Anonymkode: 3a87e...eaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

Jeg kan ikke fordra kunstige blomster. Jeg vil heller la være å ha blomster inne enn å ha noe kunstig. Men jeg elsker blomster! :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
17 timer siden, Ekstra skrev:

...men vissheten om at det er død plast ødelegger fullstendig.

Just presis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

En kamerat av meg har hagen full av kunstige blomster...altså både ute og inne😝

Anonymkode: 3a87e...eaf

Hva??? I all verden 😮

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
3 minutter siden, mariaflyfly skrev:

Jeg kan ikke fordra kunstige blomster. Jeg vil heller la være å ha blomster inne enn å ha noe kunstig. Men jeg elsker blomster! :)

 

Helt enig! Jeg pynter heller med noe helt annet da, hvis jeg ikke har blomster ellet greiner eller blader.

Jeg elsker også blomster 🌸🌼🌻🌺🥀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Madelenemie
På 11.7.2020 den 10.30, påskelilje skrev:

I en sånn vase ville jeg hatt forsythia eller kirsebærblomster om våren, liljer eller prestegrager om sommeren, og greiner med rognebær eller lønn i høstfarger om høsten 😊

Glad for å lese det.

det er akkurat slik det er, man tar litt av naturens skjønnhet inn til seg i hver årstid, enten det er grener med blomster, eller bare blad, eller nåletrær.

det eutenstiske, det vakre, det naturen gir, det gir en kjærlighet som ikke lar seg kopiere eller etterligne, for dette har med mer enn det synlige å gjøre...

det har med opplevelsen av årstidene, med gleden av å se treet der det står, kanskje i full blomst, eller klar for vinterdvalen, strekke seg etter den skjønnheten i øyeblikket, akkurat i den tid det passer inn. Så gir treet eller busken oss lov til å ta en gren, for å ta med oss inn, og ikke glemme skjønnheten som er der, så nær oss.

ingen kan kopiere i plast eller andre materialer, det slike grener eller kvister er, de er øyeblikket, de er årstiden, de er lukter, følelser, og mer enn det gir de oss muligheten til å være ekte og ærlig tilstedet.

de minner oss om det vi er så heldige å ha av glede og inspirasjon.

og de står utenfor allés hjem, disse grenene, av or, eller av kirsebær, av bjørk eller av gullregn eller forsynthia,  av syrin eller rogn.

det spiller ingen rolle hvilket tre,  vi har alle noen trær som naboer, og de bør vi få øynene opp for.

🙂

 

Endret av Madelenemie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie
På 10.7.2020 den 22.17, kupton skrev:

Jeg foretrekker et klorofyllfritt hjem 😀

😔

vanskelig å forstå.

jeg tar gleden fra Hagen og skogen med meg inn, jeg trenger det og liker det, så lenge det er sånn at jeg bor i er isolert hus uten en åpen himmel over meg, så er jeg glad for å kunne ta med meg granbar, kongler, roser, peoner, liljer, liljekonvall M.m inn, 

lage bonsai av trær i skogen, lage skogen i miniatyr, pleie den, fordype seg i den, et liv uten klorofyll i huset eller Hagen min  , syns jeg blir et liv uten en mening og påminnelse jeg trenger,

om at lykken er rett utenfor døren, for sånn er det jo for de fleste av oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, Madelenemie skrev:

😔

vanskelig å forstå.

jeg tar gleden fra Hagen og skogen med meg inn, jeg trenger det og liker det, så lenge det er sånn at jeg bor i er isolert hus uten en åpen himmel over meg, så er jeg glad for å kunne ta med meg granbar, kongler, roser, peoner, liljer, liljekonvall M.m inn, 

lage bonsai av trær i skogen, lage skogen i miniatyr, pleie den, fordype seg i den, et liv uten klorofyll i huset eller Hagen min  , syns jeg blir et liv uten en mening og påminnelse jeg trenger,

om at lykken er rett utenfor døren, for sånn er det jo for de fleste av oss.

Jeg tenker at det er mest kvinnfolk som er opptatt av å pynte inne med blomster, og annet. Menn er ikke så opptatt av sånt.

Anonymkode: 3123a...112

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
9 timer siden, Madelenemie skrev:

Glad for å lese det.

det er akkurat slik det er, man tar litt av naturens skjønnhet inn til seg i hver årstid, enten det er grener med blomster, eller bare blad, eller nåletrær.

det eutenstiske, det vakre, det naturen gir, det gir en kjærlighet som ikke lar seg kopiere eller etterligne, for dette har med mer enn det synlige å gjøre...

det har med opplevelsen av årstidene, med gleden av å se treet der det står, kanskje i full blomst, eller klar for vinterdvalen, strekke seg etter den skjønnheten i øyeblikket, akkurat i den tid det passer inn. Så gir treet eller busken oss lov til å ta en gren, for å ta med oss inn, og ikke glemme skjønnheten som er der, så nær oss.

ingen kan kopiere i plast eller andre materialer, det slike grener eller kvister er, de er øyeblikket, de er årstiden, de er lukter, følelser, og mer enn det gir de oss muligheten til å være ekte og ærlig tilstedet.

de minner oss om det vi er så heldige å ha av glede og inspirasjon.

og de står utenfor allés hjem, disse grenene, av or, eller av kirsebær, av bjørk eller av gullregn eller forsynthia,  av syrin eller rogn.

det spiller ingen rolle hvilket tre,  vi har alle noen trær som naboer, og de bør vi få øynene opp for.

🙂

 

Så vakkert skrevet 💚💚💚

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...