Gå til innhold

Sinne utbrudd


RamonaK

Anbefalte innlegg

Hva jeg mener med dette er sinne utbrudd over de dummeste ting, som et lite barn som ikke får viljen sin.

Feks Her blir Playstation kontroller knust i biter hvis spillet går dårlig. Hvis fotballaget taper blir det hull i hva enn som er nærmest. Noen andre som har opplevd dette? Og hvorfor har noen så vanskelig med å kontrollere sinnet, og overreagerer på denne måten? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, kupton skrev:

Umodenhet - vanligvis pf.

Ok. Men er det ikke litt voldsomt å reagere så mye på en så liten ting? Ikke en gang sønnen min blir sånn. Hvorfor klarer ikke noen kontrollere sinnet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er som jeg skriver - umodenhet. Impulskontroll er noe som vanligvis kommer gradvis når en blir eldre. Selv normale, små barn har vanligvis impulskontroll betydelig bedre enn dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, kupton skrev:

Det er som jeg skriver - umodenhet. Impulskontroll er noe som vanligvis kommer gradvis når en blir eldre. Selv normale, små barn har vanligvis impulskontroll betydelig bedre enn dette.

Ja, det er jo ganske umodent. Jeg studerte et utbrudd i stad, og var egentlig ganske fascinert, for jeg skjønner det liksom ikke. Hvorfor ødelegge den eneste kontrollen man har, og man ikke har råd til å kjøpe ny. Også blir han sint og sier verden er imot han, men han ødela den jo. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest dolmio

Min mann er sånn. Han har ødelagt mye i sinne. Det siste han ødela var en PC. 
Jeg tror det er pga meg, at det er min skyld. Min far var også sånn. 

Endret av dolmio
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, dolmio skrev:

Min mann er sånn. Han har ødelagt mye i sinne. Det siste han ødela var en PC. 
Jeg tror det er pga meg, at det er min skyld. 

Sånn tenkte jeg før også. Men det er ikke vår skyld, de er ansvarlige for sine egne handlinger. Det blir som når en kone som blir slått sier det er hennes skyld, men det er det ikke. Det er aldri noen unnskyldning for sånn oppførsel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dolmio
Akkurat nå, RamonaK skrev:

Sånn tenkte jeg før også. Men det er ikke vår skyld, de er ansvarlige for sine egne handlinger. Det blir som når en kone som blir slått sier det er hennes skyld, men det er det ikke. Det er aldri noen unnskyldning for sånn oppførsel. 

Jeg tenkte også det før. Men nå vet jeg at noen andre også reagerer negativt på meg, derfor har jeg sånne tanker. Jeg tror jeg ubevisst utstråler mye negativt og at det fører til slike handlinger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Fionys skrev:

Når skal du forstå at dette er skadelig for barna dine.  Dette har pågått i lengere tid og det har ennå ikke skjedd noe i forhold til det. https://www.krisesenter.com/finn-ditt-senter/

Jeg har hatt sinneutbrudd men ikke så ekstreme som du forteller om. For min del hjalp det å avslutte et forhold og å få psykologhjelp. 

Barna sover og hverken så eller hørte noe.  Hmm, kanskje jeg burde foreslå psykolog til han. For han sin del mener jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, dolmio skrev:

Jeg tenkte også det før. Men nå vet jeg at noen andre også reagerer negativt på meg, derfor har jeg sånne tanker. Jeg tror jeg ubevisst utstråler mye negativt og at det fører til slike handlinger. 

Er du sikker på at noen andre reagerer negativt? Kanskje det er bare noe du innbiller deg eller noe? Jeg tror uansett om du utstråler negativitet eller ikke så fører det ikke til sånne handlinger 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Glitter skrev:

Det er jo noe som heter materiell vold. Ikke okei. 

Nei. Det er jo rett og slett tåpelig

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dolmio
14 minutter siden, RamonaK skrev:

Er du sikker på at noen andre reagerer negativt? Kanskje det er bare noe du innbiller deg eller noe? Jeg tror uansett om du utstråler negativitet eller ikke så fører det ikke til sånne handlinger 😀

Ja, jeg er sikker. Og jeg har begynt å tenke at min negative utstråling trigger min mann slik at han reagerer som han gjør. Jeg tror mange av hans reaksjoner er min skyld fordi jeg er som jeg er. Men nå er dette din tråd, og jeg mente ikke å kuppe den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, dolmio skrev:

Ja, jeg er sikker. Og jeg har begynt å tenke at min negative utstråling trigger min mann slik at han reagerer som han gjør. Jeg tror mange av hans reaksjoner er min skyld fordi jeg er som jeg er. Men nå er dette din tråd, og jeg mente ikke å kuppe den. 

Nei det gjør da ingen ting. 

Men hvordan kan din utstråling trigge mannen din ? Og hvorfor tror du du har negativ utstråling? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis du er deprimert eller noe sånt kan det jo hende du sender ut negative vibber. Noen folk plukker jo opp sånt, men jeg tror ikke det får noen til å ødelegge PCer.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dolmio
12 minutter siden, RamonaK skrev:

Nei det gjør da ingen ting. 

Men hvordan kan din utstråling trigge mannen din ? Og hvorfor tror du du har negativ utstråling? 

Jeg tror min væremåte eller utstråling gjør han i dårlig humør osv. 
Jeg har tenkt det stadig mer i det siste at jeg har vært årsaken til at hans reaksjoner hele tiden fordi jeg trigger han. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, dolmio skrev:

Jeg tror min væremåte eller utstråling gjør han i dårlig humør osv. 
Jeg har tenkt det stadig mer i det siste at jeg har vært årsaken til at hans reaksjoner hele tiden fordi jeg trigger han. 

Ikke for å være slem, men det er bare tullball, du må ikke ta på deg ansvaret for det. Jeg skjønner at du føler det er sånn, men jeg snakker fra egen erfaring når jeg sier tullball.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, dolmio skrev:

Jeg tror min væremåte eller utstråling gjør han i dårlig humør osv. 
Jeg har tenkt det stadig mer i det siste at jeg har vært årsaken til at hans reaksjoner hele tiden fordi jeg trigger han. 

Sånn følte det jeg med min eks, men det var fordi han alltid sa at alt var min feil og at det var min feil at han behandlet meg som han gjorde. Men så gikk vi i samlivsterapi og der fikk jeg hjelp. Og enda mer hjelp til å innse hvor mye han skadet meg da jeg var innlagt første gangen.

Psykiateren jeg hadde under den lange innleggelsen mente han var direkte årsak (i tillegg til noen andre ting, men mest han) til at jeg utviklet EUPF da jeg var ung tenåring da vi ble sammen. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...