Gå til innhold

Hvorfor trenger folk sex?


Folablakken

Anbefalte innlegg

Sexlyst styres av instinkter. Alle dyr har sex. Det er sånn en art kan formere seg og instinktene sier at man skal formere seg. Men hos noen har evolusjonen kommet et skritt lenger. Vi kan ikke fortsette å formere oss i all evig tid. Så noen smartinger stiller uten sexlyst. Her handler det ikke om å "finne den rette", jeg syns bare det er totalt bortkastet bruk av tid og energi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 timer siden, dolmio skrev:

Jeg håper du får hjelp til å få den tilbake, for det er mulig.. 

Jeg fikk ikke lyst før jeg var over 40 år... jeg har bearbeidet incest og jobbet med skadene den ga meg, i terapien.

For meg var sex noe veldig skittent, og jeg følte t o m at alle andre som hadde sex var skitne - kun de som ikke hadde hatt sex var rene, som feks barn. 

Først da jeg fikk hjelp med alt dette fikk jeg lyst, og jeg har det veldig fint nå :) Men jeg sliter fortsatt med å bruke ordene, så det at jeg bruker dem (og deltar) i denne tråden er positivt for min del. 

Så bra at du har kommet deg videre. Når du skriver om dine grunner til at det har vært vanskelig så virker mine ganske små, men. Kan jo ikke styre hvordan jeg føler det. 

Håper det ikke varer for alltid da. :) Ønsker meg jo en kjæreste, og de må man jo ha sex med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dolmio
1 minutt siden, Glitter skrev:

Så bra at du har kommet deg videre. Når du skriver om dine grunner til at det har vært vanskelig så virker mine ganske små, men. Kan jo ikke styre hvordan jeg føler det. 

Håper det ikke varer for alltid da. :) Ønsker meg jo en kjæreste, og de må man jo ha sex med. 

Dine grunner er jkke mindre enn mine. Vi skal ikke rangere noen/hverandre. 
Jeg håper også det beste for deg. Jeg er sikker på at du kommer dit en dag du også at du vil ha glede av det fordi du jobber så bra med deg selv :) jeg håper du tar det opp med behandler når du er klar for det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, dolmio skrev:

Dine grunner er jkke mindre enn mine. Vi skal ikke rangere noen/hverandre. 
Jeg håper også det beste for deg. Jeg er sikker på at du kommer dit en dag du også at du vil ha glede av det fordi du jobber så bra med deg selv :) jeg håper du tar det opp med behandler når du er klar for det. 

Nei det er jo sant. 

Takk. Det håper jeg også. Behandler vet at jeg føler det sånn rundt sex, men det er liksom ikke noe vi har jobbet med bortsett fra at jeg har sagt det og at hun har sagt at finner jeg den rette personen kan det være at det vil føles naturlig av seg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Folablakken skrev:

Vet ikke hvor lenge du har vært her, men kanskje du husker en som fortalte at hun var blitt gjengvoldtatt av noen innvandrere? 

Jeg husker det var ei som ble voldtatt av to innvandrere. Saken ble henlagt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nåja, de som kjøper sex tenker nok ikke slik.

Anonymkode: f9ad7...0cf

Nei, det skjønner jeg ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Personlig synes sex med noen jeg ikke kjenner så godt er best. Det er nytt og spennende , og man kan slippe alle hemninger for man trenger ikke se personen igjen.

Anonymkode: 28b2f...5ca

Ok. Ja det er vel sånn for noen da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, dolmio skrev:

For meg var sex noe veldig skittent, og jeg følte t o m at alle andre som hadde sex var skitne - kun de som ikke hadde hatt sex var rene, som feks barn. 

Først da jeg fikk hjelp med alt dette fikk jeg lyst, og jeg har det veldig fint nå :) Men jeg sliter fortsatt med å bruke ordene, så det at jeg bruker dem (og deltar) i denne tråden er positivt for min del. 

Jeg og du har nok en del felles tanker rundt dette temaet som også hos meg skyldes overgrep i oppvekst. Jeg har en del tanker jeg gjerne skulle ha svart på og delt i denne tråden, men det går ikke fordi ordene hindrer meg. Jeg pleier å snakke om "forbudte ord" i terapitimene som for meg er umulig å bruke. De føles skamfulle for egen del og jeg føler at jeg vekker en skam hos andre ved å få de til å tenke på samme ord eller på aktuelt tema. Dette er noe som er et tema som med ujevne mellomrom blir tatt opp i terapi, og psykologen min sier at det er ikke andres skam jeg føler på, men min egen. Det høres rett ut det, men det er vanskelig å gjøre noe med "forbudte ord" som gradvis begynte å bli forbudt fra jeg var allerede 6 år og utviklet seg i galloperende fart særlig på videregående. Nå jobber jeg med å ta ett og ett ord tilbake, men det er sannelig tøft, skamfullt og oppleves skittent. Som psykologen min flere ganger har sagt: "Det er mye skam i denne kvinnen."

Beklager litt off topic, men slik kan det også føles rundt dette emnet. Man ønsker å delta, men har indre sperrer som gjør det vanskelig eller umulig selv om man inni seg har mange meninger om emnet som aldri deles med noen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Trine skrev:

Sexlyst styres av instinkter. Alle dyr har sex. Det er sånn en art kan formere seg og instinktene sier at man skal formere seg. Men hos noen har evolusjonen kommet et skritt lenger. Vi kan ikke fortsette å formere oss i all evig tid. Så noen smartinger stiller uten sexlyst. Her handler det ikke om å "finne den rette", jeg syns bare det er totalt bortkastet bruk av tid og energi.

Enig, og synes det er greit å slå seg til ro med at verken partner eller sex er noe man er opptatt av. Det er flere måter å leve livet på.

Evolusjonen vil nok fortsatt favorisere de som ønsker partner, sex og barn. Vi er såpass avanserte at kan se litt forbi hva evolusjonen mener. Vi kan nok også gjøre ting vanskelig for oss selv med å tenke masse komplisert rundt sex, mat, makt, relasjoner og alt mulig. Vi lager masse problemer av ting som er veldig enkelt for en hund f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dolmio
2 timer siden, Eva Sofie skrev:

Jeg og du har nok en del felles tanker rundt dette temaet som også hos meg skyldes overgrep i oppvekst. Jeg har en del tanker jeg gjerne skulle ha svart på og delt i denne tråden, men det går ikke fordi ordene hindrer meg. Jeg pleier å snakke om "forbudte ord" i terapitimene som for meg er umulig å bruke. De føles skamfulle for egen del og jeg føler at jeg vekker en skam hos andre ved å få de til å tenke på samme ord eller på aktuelt tema. Dette er noe som er et tema som med ujevne mellomrom blir tatt opp i terapi, og psykologen min sier at det er ikke andres skam jeg føler på, men min egen. Det høres rett ut det, men det er vanskelig å gjøre noe med "forbudte ord" som gradvis begynte å bli forbudt fra jeg var allerede 6 år og utviklet seg i galloperende fart særlig på videregående. Nå jobber jeg med å ta ett og ett ord tilbake, men det er sannelig tøft, skamfullt og oppleves skittent. Som psykologen min flere ganger har sagt: "Det er mye skam i denne kvinnen."

Beklager litt off topic, men slik kan det også føles rundt dette emnet. Man ønsker å delta, men har indre sperrer som gjør det vanskelig eller umulig selv om man inni seg har mange meninger om emnet som aldri deles med noen...

Jeg skjønner veldig godt hva du mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Grendel skrev:

Enig, og synes det er greit å slå seg til ro med at verken partner eller sex er noe man er opptatt av. Det er flere måter å leve livet på.

Evolusjonen vil nok fortsatt favorisere de som ønsker partner, sex og barn. Vi er såpass avanserte at kan se litt forbi hva evolusjonen mener. Vi kan nok også gjøre ting vanskelig for oss selv med å tenke masse komplisert rundt sex, mat, makt, relasjoner og alt mulig. Vi lager masse problemer av ting som er veldig enkelt for en hund f.eks.

Jeg mistenker at mennesker liker å gjøre ting vanskelig. Som om vi livnærer oss på kriser og elendighet. Vi er for kompliserte for vårt eget beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Føler at samfunnet blir preget av media på dette området som på mange områder. Sexologer som lever av å snakke om sex uttaler seg stadig vekk i dagsaviser. Som om sex er det viktigste i verden og alle MÅ ha sex for å ha er fullverdig liv. Hollywood er også preget av voksne menn som bestemmer seksualmoral gjennom sine filmer. Det vil si at vi alle får tredd ned over hodet noens meninger om sex og disse er preget av sitt eget behov for sex. Man kan ha et helt greit liv uten sex og INGEN har rett til å forlange at andre skal tilfredsstille ens behov for sex. Det er nok av mennesker i sexindustrien  som blir brukt pga noens behov for sex. En sexolog sa nylig at folk er mye mer uvitende om hvordan leve i et parforhold enn kunnskap om ulike sexstillinger. Selvfølgelig er sex viktig i et parforhold men det er helt vanlig at sexlysten varierer i løpet av livet. (Spesiellt hos kvinner , uansett hva kvinnesakskvinner påstår). Da må man kunne ha et avslappet forhold til det også og ikke tro at man ikke lenger er viktig eller normal. 

Anonymkode: efef3...9fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...