Gå til innhold

Har du en fin sommer, kupton?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg har i hvertfall ikke vært i Sverige for å kjøpe flesk og sprit. Det skulle tatt seg ut.

Anonymkode: 47c3a...f73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og dere andre, hva har dere gjort i sommer?

Anonymkode: b38bf...a23

Har vært på en norgestur i år. Veldig koselig. 

Anonymkode: 3ceeb...b79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Som kvinne har jeg ryddet, vasket, laget mat, servert mine « feriegjester» som stort sett har sitter inne i regnet. Jeg er utslitt av ferie. 

Anonymkode: adcaa...dc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som kvinne har jeg ryddet, vasket, laget mat, servert mine « feriegjester» som stort sett har sitter inne i regnet. Jeg er utslitt av ferie. 

Anonymkode: adcaa...dc6

Så får du piske mannen da så også han gjør noe.

Anonymkode: 47c3a...f73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, meget fin sommer. Eneste unntaket er alt for kald juli. Men i den store sammenhengen er det en minibagatell. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, kupton skrev:

Ja, meget fin sommer. Eneste unntaket er alt for kald juli. Men i den store sammenhengen er det en minibagatell. 

En bagatell, men for mange av oss som jobber hardt 11 måneder i året er det akkurat da vi har fri 😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Ekstra skrev:

En bagatell, men for mange av oss som jobber hardt 11 måneder i året er det akkurat da vi har fri 😬

Det er korrekt. Men jeg antar at du har mat på bordet, barna dine går på skole, de går ikke på landminer når de leker ute, du sover uten frykt for kanoner eller raketter, ingen av dine ligger i respirator med covid eller blir lagt i en massegrav tilkjørt med hjullaster, og om du blir syk fra der du jobber hardt, må du ikke selge boligen din. 
God sommer 😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, kupton skrev:

Det er korrekt. Men jeg antar at du har mat på bordet, barna dine går på skole, de går ikke på landminer når de leker ute, du sover uten frykt for kanoner eller raketter, ingen av dine ligger i respirator med covid eller blir lagt i en massegrav tilkjørt med hjullaster, og om du blir syk fra der du jobber hardt, må du ikke selge boligen din. 
God sommer 😎

Ja, «man måste jamföra», som lille Ingemar sa (i «Mitt liv som hund«) 😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, kupton skrev:

Ja, meget fin sommer. Eneste unntaket er alt for kald juli. Men i den store sammenhengen er det en minibagatell. 

Du er så god til å se ting i den store sammenhengen at det er helt psykt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
21 minutter siden, kupton skrev:

Det er korrekt. Men jeg antar at du har mat på bordet, barna dine går på skole, de går ikke på landminer når de leker ute, du sover uten frykt for kanoner eller raketter, ingen av dine ligger i respirator med covid eller blir lagt i en massegrav tilkjørt med hjullaster, og om du blir syk fra der du jobber hardt, må du ikke selge boligen din. 
God sommer 😎

Bravo! 

Anonymkode: ebb84...c8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
23 timer siden, kupton skrev:

Det er korrekt. Men jeg antar at du har mat på bordet, barna dine går på skole, de går ikke på landminer når de leker ute, du sover uten frykt for kanoner eller raketter, ingen av dine ligger i respirator med covid eller blir lagt i en massegrav tilkjørt med hjullaster, og om du blir syk fra der du jobber hardt, må du ikke selge boligen din. 
God sommer 😎

Det er ikke mange år siden jeg var på grensen til å selge boligen min i verdens beste land.  Det selv om jeg hadde jobbet hardt i åresvis og så blitt syk.  Det provoserer å se innlegget ditt.  Hvis jeg ikke hadde vært heldig og fått jobb hadde leiligheten blitt solgt pga. at jeg var syk.

Anonymkode: 86f5e...911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke mange år siden jeg var på grensen til å selge boligen min i verdens beste land.  Det selv om jeg hadde jobbet hardt i åresvis og så blitt syk.  Det provoserer å se innlegget ditt.  Hvis jeg ikke hadde vært heldig og fått jobb hadde leiligheten blitt solgt pga. at jeg var syk.

Anonymkode: 86f5e...911

Ja, du var på grensen. Og jeg sier ikke at det ikke kan skje om en blir varig syk over svært lang tid. Men ikke pga noen måneders sykdom eller nedstenging. I mange land, bl.a. USA, er de nødt til å åpne opp etter bare et par måneder fordi folk ikke har penger til mat eller bolig. I Brasil er det enda verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har en drittsommer, og det er delvis den hersens koronaens skyld. Sover dårlig. Går mye i skogen. Og aner ikke hvordan dette skal ta slutt og jeg skal komme videre. 

Anonymkode: dfb56...2c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, kupton skrev:

Ja, du var på grensen. Og jeg sier ikke at det ikke kan skje om en blir varig syk over svært lang tid. Men ikke pga noen måneders sykdom eller nedstenging. I mange land, bl.a. USA, er de nødt til å åpne opp etter bare et par måneder fordi folk ikke har penger til mat eller bolig. I Brasil er det enda verre.

Jeg fikk ingen hjelp og i ettertid så ser jeg at jeg burde ha våget mer med å betale for hjelp.  Jeg vet ikke hva du kaller svært lang tid, men den var for lang pga. psykiatrien i Norge som behandlet meg så dårlig at jeg ble sykere og sykere.  Jeg burde ha gått til privatklinikk.

1 - 2 år er ikke særlig lang tid i mine øyne.  Jeg har en venninne i USA som er arbeidsledig og hun har penger til mat og har hatt i flere måneder.  Jeg har bodd i USA og vet mer om systemet der enn mange andre i Norge.  Hvis jeg hadde blitt syk der så hadde jeg (eller forsikringen) betalt legehjelp og den hadde vært profesjonal i motsetning til Norge.

Anonymkode: 86f5e...911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har bodd i USA og vet mer om systemet der enn mange andre i Norge.  Hvis jeg hadde blitt syk der så hadde jeg (eller forsikringen) betalt legehjelp og den hadde vært profesjonal i motsetning til Norge.

Ja, hvis du hadde en ok forsikring. https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/4q533R/blir-kastet-ut-av-hjemmet-sitt-om-to-uker

Anonymkode: 0e3cd...1df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk ingen hjelp og i ettertid så ser jeg at jeg burde ha våget mer med å betale for hjelp.  Jeg vet ikke hva du kaller svært lang tid, men den var for lang pga. psykiatrien i Norge som behandlet meg så dårlig at jeg ble sykere og sykere.  Jeg burde ha gått til privatklinikk.

1 - 2 år er ikke særlig lang tid i mine øyne.  Jeg har en venninne i USA som er arbeidsledig og hun har penger til mat og har hatt i flere måneder.  Jeg har bodd i USA og vet mer om systemet der enn mange andre i Norge.  Hvis jeg hadde blitt syk der så hadde jeg (eller forsikringen) betalt legehjelp og den hadde vært profesjonal i motsetning til Norge.

Anonymkode: 86f5e...911

Helseforsikring  er det mange som har mistet i disse tider. Jeg er sjeleglad jeg bor i dette fine, lille og velfungerende landet. https://www.nrk.no/urix/5_4-millioner-amerikanere-har-mistet-helseforsikringen-pa-grunn-av-koronaviruset-1.15088960

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk ingen hjelp og i ettertid så ser jeg at jeg burde ha våget mer med å betale for hjelp.  Jeg vet ikke hva du kaller svært lang tid, men den var for lang pga. psykiatrien i Norge som behandlet meg så dårlig at jeg ble sykere og sykere.  Jeg burde ha gått til privatklinikk.

1 - 2 år er ikke særlig lang tid i mine øyne.  Jeg har en venninne i USA som er arbeidsledig og hun har penger til mat og har hatt i flere måneder.  Jeg har bodd i USA og vet mer om systemet der enn mange andre i Norge.  Hvis jeg hadde blitt syk der så hadde jeg (eller forsikringen) betalt legehjelp og den hadde vært profesjonal i motsetning til Norge.

Anonymkode: 86f5e...911

Jeg fatter ikke hvor du ønsker å bo i et drittland som Norge. Hvorfor ikke flytte til USA, eller Island?

Anonymkode: 47c3a...f73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke mange år siden jeg var på grensen til å selge boligen min i verdens beste land.  Det selv om jeg hadde jobbet hardt i åresvis og så blitt syk.  Det provoserer å se innlegget ditt.  Hvis jeg ikke hadde vært heldig og fått jobb hadde leiligheten blitt solgt pga. at jeg var syk.

Anonymkode: 86f5e...911

I hvilke andre land får man 100% sykepenger fra dag 1?

Anonymkode: 47c3a...f73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...