Gå til innhold

Er det egoistisk av psykisk syke å få barn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Anonymkode: d25e3...cb9

Nei, men såkalte Flat Earthere og folk som tror på fjernhealing og annen snake oil kan godt avstå fra å formere seg. 

Anonymkode: 28c48...f84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg er selv oppvokst med en mor med EUPF og det har mildt sagt vært en jævlig oppvekst. En oppvekst full av ukontrollerbare sinneutbrudd, hyppige innleggelser, rus og generelt ustabil. 

Anonymkode: d25e3...cb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg vokste opp med en mor med EUPF, og det var ikke noen dans på roser. Det var mye sinne, og psykisk mishandling, og ved ett par tilfeller psykisk. Vi er gode venner nå, men da jeg leste om folk med impulsiv type EUPF, var det som å lese om min mor. Hun ble sint for alt, og var sur i dagesvis. Frøs meg ut, og kjeftet på meg fordi jeg ikke likte maten og tvang meg til å spise selv om jeg brakk meg. Og klaget jeg så var det "jeg er vel så fæl jeg da" sagt på en spydig måte. Ett par ganger gikk hun løs på meg med en linjal. Nå var jeg en sterk unge, så det gikk ikke å slå meg så mye. Nå som hun er eldre er disse trekkene mildnet. Det hjalp ikke att andre var der heller. Den nye mannen hennes var sjalu på meg, av alle ting, så han var utrivelig han også. Ikke var jeg populær på skolen heller. Det var en kjip eksistens. Etterhvert flyttet jeg til min far, som hadde normale omsorgsevner, og det ble litt mer fred i sinnet.

Anonymkode: b0701...158

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er selv oppvokst med en mor med EUPF og det har mildt sagt vært en jævlig oppvekst. En oppvekst full av ukontrollerbare sinneutbrudd, hyppige innleggelser, rus og generelt ustabil. 

Anonymkode: d25e3...cb9

 

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vokste opp med en mor med EUPF, og det var ikke noen dans på roser. Det var mye sinne, og psykisk mishandling, og ved ett par tilfeller psykisk. Vi er gode venner nå, men da jeg leste om folk med impulsiv type EUPF, var det som å lese om min mor. Hun ble sint for alt, og var sur i dagesvis. Frøs meg ut, og kjeftet på meg fordi jeg ikke likte maten og tvang meg til å spise selv om jeg brakk meg. Og klaget jeg så var det "jeg er vel så fæl jeg da" sagt på en spydig måte. Ett par ganger gikk hun løs på meg med en linjal. Nå var jeg en sterk unge, så det gikk ikke å slå meg så mye. Nå som hun er eldre er disse trekkene mildnet. Det hjalp ikke att andre var der heller. Den nye mannen hennes var sjalu på meg, av alle ting, så han var utrivelig han også. Ikke var jeg populær på skolen heller. Det var en kjip eksistens. Etterhvert flyttet jeg til min far, som hadde normale omsorgsevner, og det ble litt mer fred i sinnet.

Anonymkode: b0701...158

Det er det jeg også mener. Tror ikke at borderlinere har så mye selvinnsikt. Alle sier de ikke er sånn eller slik, og ikke gjør ting som skremmer og sårer andre. Erfaringen min tilsier noe helt annet. 

Anonymkode: 0bd47...476

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

 

Det er det jeg også mener. Tror ikke at borderlinere har så mye selvinnsikt. Alle sier de ikke er sånn eller slik, og ikke gjør ting som skremmer og sårer andre. Erfaringen min tilsier noe helt annet. 

Anonymkode: 0bd47...476

Men det er din erfaring. Det kommer jo også an på hva slags type eupf det er snakk om den impulsive eller borderline typen. Jeg har borderline typen og har aldri sinne utbrudd, blir nesten aldri sint. Og er veldig var for andres følelser, det er akkurat som om jeg kan lese og ta til meg andres følelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, RamonaK skrev:

Men det er din erfaring. Det kommer jo også an på hva slags type eupf det er snakk om den impulsive eller borderline typen. Jeg har borderline typen og har aldri sinne utbrudd, blir nesten aldri sint. Og er veldig var for andres følelser, det er akkurat som om jeg kan lese og ta til meg andres følelser.

Samme her. Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor disse to er samme diagnose. Jada, begge deler handler om å slite med veldig masse følelser, men de to undertypene er så ulike at jeg synes det skulle vært to separerte diagnoser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
5 timer siden, kupton skrev:

To diagnoser er helt klare: Antisosial pf og psykisk utviklingshemming.

Er asperger psykisk utviklingshemming? 

Anonymkode: 1f2ab...dc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, kupton skrev:

I denne sammenheng er pu definert som IQ < 70.

OK, takk for svar

Anonymkode: 1f2ab...dc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...