Gå til innhold

Hvor høyt/lavt funksjonsnivå har du?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ganske bra. I full og krevende jobb, venner og familie, osv. Men merker at jeg kanskje blir mer sliten enn andre. 
 

Diagnosene mine er vel i remisjon, diverse angstplager/stressplager. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funksjonsnivået mitt er veldig lavt. Fokus nå er å skifte klær og spise mat.

Jeg har blandet personlighetsforstyrrelse, PTSD og spiseforstyrrelse knyttet til annen psykisk lidelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes selv jeg har lavt funksjonsnivå og blir fort sliten. Greier litt, men skulle så gjerne ha greid mer.

Jeg har bipolar med psykose, k-ptsd og spiseforstyrrelse. Har også noen fysiske diagnoser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, Fru2020 skrev:

Funksjonsnivået mitt er veldig lavt. Fokus nå er å skifte klær og spise mat.

Jeg har blandet personlighetsforstyrrelse, PTSD og spiseforstyrrelse knyttet til annen psykisk lidelse.

Du har ikke venner eller kjæreste?

Anonymkode: 463d4...000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har ikke venner eller kjæreste?

Anonymkode: 463d4...000

Hvorfor tenker du det?

Jeg har et godt nettverk rundt meg. Er separert fra et langvarig ekteskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Akkurat nå, Fru2020 skrev:

Hvorfor tenker du det?

Jeg har et godt nettverk rundt meg. Er separert fra et langvarig ekteskap.

Bare tenkte at siden du nesten ikke klarer å kle på deg klær eller spise så kan du jo umulig klare å ta vare på vennskap eller ha en kjæreste heller. Det sier jo noe om funksjonsnivået ditt ☺

Anonymkode: 463d4...000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Bare tenkte at siden du nesten ikke klarer å kle på deg klær eller spise så kan du jo umulig klare å ta vare på vennskap eller ha en kjæreste heller. Det sier jo noe om funksjonsnivået ditt ☺

Anonymkode: 463d4...000

Jeg har ikke alltid vært syk. Gode vennskap tåler (lange) perioder med sykdom. Heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, Fru2020 skrev:

Jeg har ikke alltid vært syk. Gode vennskap tåler (lange) perioder med sykdom. Heldigvis.

Ok, jeg har vært alvorlig psyk hele livet så har ikke klart å ha noe vennskap. Er alt for syk til det nå også.

Anonymkode: 463d4...000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ok, jeg har vært alvorlig psyk hele livet så har ikke klart å ha noe vennskap. Er alt for syk til det nå også.

Anonymkode: 463d4...000

Trist å høre. Jeg kan ikke sette meg inn i hvordan det er å ha vært syk hele livet. Men skjønner at det da kan være vanskelig å bygge seg et nettverk. Jeg hadde ikke klart å bygge nye vennskap nå som jeg er syk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så høyt. Klarer ikke jobbe, sliter med å holde huset i orden, lite nettverk, regelmessig innlagt etc. 

Emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse med sterke avhengig og unnvikende trekk, tilbakevendende depressiv lidelse, Asperger syndrom, spiseforstyrrelse og lett grad av PTSD. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, Fru2020 skrev:

Trist å høre. Jeg kan ikke sette meg inn i hvordan det er å ha vært syk hele livet. Men skjønner at det da kan være vanskelig å bygge seg et nettverk. Jeg hadde ikke klart å bygge nye vennskap nå som jeg er syk.

Nei jeg har liksom nok med meg selv og ta vare på meg selv. Kommer meg jo nesten ikke ut for å handle mat en gang. Kan ikke dra noen andre inn i min dårlige psyke.

Anonymkode: 463d4...000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei jeg har liksom nok med meg selv og ta vare på meg selv. Kommer meg jo nesten ikke ut for å handle mat en gang. Kan ikke dra noen andre inn i min dårlige psyke.

Anonymkode: 463d4...000

Ja en får nok med å ta vare på seg selv ;-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg mener selv jeg har et høyt funksjonsnivå på tross av at jeg nå har vært sykemeldt i et halvt år. Dissosiativ lidelse og PTSD samt spiseforstyrrelse og tilbakevendende depressiv lidelse. Har samboer og noen få venner jeg tar godt vare på. Psykologen min kaller meg en "overlever", noe jeg føler stemmer godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg vil si at jeg for det aller meste har et vanlig og normalt funksjonsnivå, men at noen perioder innimellom er vanskelige. 

Bipolar type 1 og unnvikende pf. Ja, jeg vet det er en merkelig kombinasjon. Skulle ikke tro at det gikk an. Tenk bare den kontrasten mellom å tro du er noe stort og viktig, at du er smartere og mer høyt fungerende enn de fleste, at livet ditt er veldig mye viktigere enn andres fordi du er født til et hellig oppdrag (i maniske episoder), OG i depressive perioder tro det er stikk motsatt, i tillegg til at de engstelige/unnvikende trekkene kommer  fram. Full av angst og en tro på at du ikke er verdt en dritt, at livet ditt er totalt meningsløst og bortkastet, at absolutt alle er mye bedre enn deg, at alle tenker stygt om deg, at du ikke tør å gå ut fordi du mener at folk vil le av deg eller bli fysisk dårlige av å se deg, at verden burde bli spart for sånne som deg. Innadvendt og sjenert. 

Ofte er jeg en mix av alt sammen, og kommer da lett inn i blandet episode,  men med medisiner og samtaler fungerer jeg for det meste helt normalt og vanlig, -det er i alle fall det jeg liker å tro! 😅😁

Anonymkode: 8ea05...cfd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

K-ptsd, alvorlig depresjon, div angst

 

Er ikke i jobb, har ikke kontakt med familie, noen få kjente. Er stort sett hjemme. Husarbeid er ikke eksisterende, dusjer en gang i uken, orker sjeldent å lage mat og går fort et par dager uten å spise. Sover svært lite.

Anonymkode: 7786c...890

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Blir ofte dårlig så fungerer ikke så godt, må ligge en del. Det kommer bare over meg, har schizoaffektiv men det tror jeg er feil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 minutter siden, stjernestøv skrev:

Blir ofte dårlig så fungerer ikke så godt, må ligge en del. Det kommer bare over meg, har schizoaffektiv men det tror jeg er feil. 

Hva tror du du har da? 

Anonymkode: 463d4...000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva tror du du har da? 

Anonymkode: 463d4...000

Som sagt tusen ganger sikkert så tror jeg det er noen evner jeg har, det å ta inn energi osv. Vet jeg blir dårlig av det, men det er ikke sykdom fordi. Får ofte angst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg fungerer tilsynelatende i full og krevende jobb, men merker at det røyner på nå, men det er også p.g.a. somatiske plager. Jeg har vært psyk mesteparten av livet og har ikke klart å bygge noe særlig sosialt nettverk. Har ikke familie, men har kjæreste.

Schizoaffektiv lidelse, manisk type

Anonymkode: 9c230...2a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...