Gå til innhold

Døden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg tenker så mye på døden for tiden. Skulle ønske jeg klarte tro på reinkarnasjon, synes det er en fin tanke. Men egentlig tror jeg bare det er en uendelig lang drømmeløs søvn. Det høres så utrolig deilig ut, tenk å kunne bare slippe taket , gli ned i mørke, også er det bare hvile og fred. Bare tanken på det får meg til å smile. Om kvelden når jeg prøver å sove flir tankene alltid over på planen min, hvordan jeg skal gjøre det og hvordan det kommer til å kjennes. Når jeg tanker på planene min og døden er de eneste gangene jeg smiler. 

Anonymkode: 2b4b4...f90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Akkurat nå, dolmio skrev:

Hvorfor skriver du dette innlegget?

Jeg er ikke sikker. Jeg lurer vel kanskje på om andre har det sånn? 

Anonymkode: 2b4b4...f90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke sikker. Jeg lurer vel kanskje på om andre har det sånn? 

Anonymkode: 2b4b4...f90

Ja, jeg kjenner flere som har det slik   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, kupton skrev:

Ja, jeg kjenner flere som har det slik   

Det er jo bra og vite at man ikke er alene, men samtidig trist at andre også har det sånn. 

Anonymkode: 2b4b4...f90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest dolmio
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke sikker. Jeg lurer vel kanskje på om andre har det sånn? 

Anonymkode: 2b4b4...f90

Har du bestemt deg for å ta ditt eget liv? Du skriver jo at du har en plan, hvordan den skal gjennomføres og  hvordan det vil kjennes.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, dolmio skrev:

Har du bestemt deg for å ta ditt eget liv? Du skriver jo at du har en plan, hvordan den skal gjennomføres og  hvordan det vil kjennes.. 

Har ikke bestemt noe tidspunkt. Kun det andre. Så da har jeg vel kanskje ikke bestemt meg. Jeg er ikke sikker jeg. 

Anonymkode: 2b4b4...f90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke bestemt noe tidspunkt. Kun det andre. Så da har jeg vel kanskje ikke bestemt meg. Jeg er ikke sikker jeg. 

Anonymkode: 2b4b4...f90

Det du smiler over vil dine nærmeste oppleve som en ufattelig traumatisk smerte som kan vare i åresvis. En ting er sikkert , livet er veldig skiftene og kan forandre seg til det bedre. Gi livet en sjanse!! 

Anonymkode: 3c862...816

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det du smiler over vil dine nærmeste oppleve som en ufattelig traumatisk smerte som kan vare i åresvis. En ting er sikkert , livet er veldig skiftene og kan forandre seg til det bedre. Gi livet en sjanse!! 

Anonymkode: 3c862...816

Jeg er kun en byrde for de rundt. Jeg ødelegger bare for andre. Ja livet kan jo være skiftende , men har vært sånn noen år nå. Ser liksom ingen vei ut.

Anonymkode: 2b4b4...f90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har det også sånn. Jeg er roligst inni meg når jeg fantaserer om å dø, og roer meg ofte ved å tenke på det når jeg er for stresset til å få sove. Kanskje litt forstyrret, men så lenge det fungerer og det bare er tanker gjør det vel ikke så mye. 

Anonymkode: 6e27d...fe0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er kun en byrde for de rundt. Jeg ødelegger bare for andre. Ja livet kan jo være skiftende , men har vært sånn noen år nå. Ser liksom ingen vei ut.

Anonymkode: 2b4b4...f90

Uansett er du og ditt liv verdifullt. 

Anonymkode: 3c862...816

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har det også sånn. Jeg er roligst inni meg når jeg fantaserer om å dø, og roer meg ofte ved å tenke på det når jeg er for stresset til å få sove. Kanskje litt forstyrret, men så lenge det fungerer og det bare er tanker gjør det vel ikke så mye. 

Anonymkode: 6e27d...fe0

Nei tenker  litt sånn jeg også. Det er som en veldig god dagdrøm.

Anonymkode: 2b4b4...f90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Uansett er du og ditt liv verdifullt. 

Anonymkode: 3c862...816

Takk. Men jeg føler at jeg har kommet til enden av veien. Og uten noen bedring er ikke dette et liv jeg mener er verdt å leve.

Anonymkode: 2b4b4...f90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pragmatikeren

Noen ganger kan tanken om selvmord være det som gjør at en overlever. Å ha "bakdøra åpen" kan gjøre at en lettere holder ut vanskelige tider. En dag om gangen, så kan tanken om selvmord ligge i bakhodet som en reserveløsning som ikke egentlig trenger å gjennomføres. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, Pragmatikeren skrev:

Noen ganger kan tanken om selvmord være det som gjør at en overlever. Å ha "bakdøra åpen" kan gjøre at en lettere holder ut vanskelige tider. En dag om gangen, så kan tanken om selvmord ligge i bakhodet som en reserveløsning som ikke egentlig trenger å gjennomføres. 

Det er sant. Jeg har alltid funnet. trøst i det å ha en plan. Planene har jo forandret seg litt med tiden, eller så finner man en feil som må rettes opp. 

Anonymkode: 2b4b4...f90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk. Men jeg føler at jeg har kommet til enden av veien. Og uten noen bedring er ikke dette et liv jeg mener er verdt å leve.

Anonymkode: 2b4b4...f90

Hva ville du ha sagt til meg hvis jeg sa det samme som du? Eller en du er glad i sa det samme? En bror, venn, mor?. Jeg personlig har trøstet meg mye med dødstanker i mange år. Likevel ser jeg at det ikke er en løsning. Ting er bedre nå og det kan bli bedre for deg også. Du er verdifull uansett hva du føler. 

Anonymkode: 3c862...816

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke sikker. Jeg lurer vel kanskje på om andre har det sånn? 

Anonymkode: 2b4b4...f90

Jeg hadde det slik du beskriver, med fantaseringer, planer og ønsker om døden, sammenhengende i et par år. Det er slitsomt å ha det slik, å aldri få fred. Det var på et vis en trøst i mange situasjoner og kanskje en virkelighetsflukt? I dag er jeg glad for at jeg lever og innser hvor stor skade og smerte jeg ville påført mine omgivelser ved å ta mitt eget liv. Jeg tror dessverre ikke det hjelper at du hører det fra andre, for ofte er man avvisende i tankene når folk sier at "du er verdifull, du betyr noe, du påfører de stor smerte" osv. Dette er noe du gradvis selv må finne ut av og innse ved å finne ut av at du selv har verdi i andres øyne og betyr noe for andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, Eva Sofie skrev:

Jeg hadde det slik du beskriver, med fantaseringer, planer og ønsker om døden, sammenhengende i et par år. Det er slitsomt å ha det slik, å aldri få fred. Det var på et vis en trøst i mange situasjoner og kanskje en virkelighetsflukt? I dag er jeg glad for at jeg lever og innser hvor stor skade og smerte jeg ville påført mine omgivelser ved å ta mitt eget liv. Jeg tror dessverre ikke det hjelper at du hører det fra andre, for ofte er man avvisende i tankene når folk sier at "du er verdifull, du betyr noe, du påfører de stor smerte" osv. Dette er noe du gradvis selv må finne ut av og innse ved å finne ut av at du selv har verdi i andres øyne og betyr noe for andre.

Da beklager jeg hvis det jeg skriver gjorde saken verre. Ser må at jeg burde holde meg borte fra en slik tråd. Takk for at du gjorde meg oppmerksom på det. 

Anonymkode: 3c862...816

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da beklager jeg hvis det jeg skriver gjorde saken verre. Ser må at jeg burde holde meg borte fra en slik tråd. Takk for at du gjorde meg oppmerksom på det. 

Anonymkode: 3c862...816

Du gjorde det ikke verre for meg, nei - hvis det var det du mente. Jeg håper du en dag finner ut av at livet også har plass til deg og at du finner gode grunner til å leve. Som sagt er det vondt å ha det slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...