Gå til innhold

Venner når man sliter psykisk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Alle vennene jeg en gang hadde har forsvunnet en etter en ettersom jeg har blitt mer og mer psykisk syk. Syns det er trist. Da jeg var mue friskere enn det jeg er nå så kunne jeg dra ut i helgene med venner, men det kan jeg ikke nå når jeg er så syk. Har ikke vært sosial på noen år nå og nå har jeg uansett ingen å være sosial med heller siden jeg er for syk til det. 

Anonymkode: 8c2e7...823

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle vennene jeg en gang hadde har forsvunnet en etter en ettersom jeg har blitt mer og mer psykisk syk. Syns det er trist. Da jeg var mue friskere enn det jeg er nå så kunne jeg dra ut i helgene med venner, men det kan jeg ikke nå når jeg er så syk. Har ikke vært sosial på noen år nå og nå har jeg uansett ingen å være sosial med heller siden jeg er for syk til det. 

Anonymkode: 8c2e7...823

Klarer du å være ærlig med dem om at du er psyk? Det er enklere for venner å forstå at du har tøffe perioder om du sier i fra om det :) 

Anonymkode: e4d65...549

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Klarer du å være ærlig med dem om at du er psyk? Det er enklere for venner å forstå at du har tøffe perioder om du sier i fra om det :) 

Anonymkode: e4d65...549

Jeg har mistet alle vennene jeg hadde da jeg ble psyk. 

Anonymkode: 8c2e7...823

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har mistet alle vennene jeg hadde da jeg ble psyk. 

Anonymkode: 8c2e7...823

Hva var det som gjorde at du mistet dem? 

Anonymkode: e4d65...549

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde stort nettverk med venner før jeg ble psykisk dårlig. Har mindre venner nå og tenkte at jeg kanskje kunne føle et slags felleskap med folk her på forumet. Det jeg har oppdaget er at jeg er ganske ulik de fleste her. Selv de med samme diagnose. Tror kanskje fordi jeg ikke har vært i psykiatrien så lenge. Man blir lett utsatt for generalisering i kommentarer og svar her. Jeg tror for min del at det er sunnere å ha venner som ikke sliter psykisk. Det støtter mer det friske i meg og får fokuset over på andre ting. 

Anonymkode: e7342...004

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva var det som gjorde at du mistet dem? 

Anonymkode: e4d65...549

Jeg ble som sagt svært psykisk syk. Gikk lenge med psykose, psykosesymptomer og depresjon, symptomene var at jeg isolerte meg, spiste nesten ingenting, klarte ikke ta vare på egen helse og ja alt det som hører til psykiske lidelser egentlig. 

Anonymkode: 8c2e7...823

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke så mange venner, men har ikke mistet de jeg har. Men jeg tok selv avstand fra de da jeg ruset meg og jeg har passet på å ikke snakke for mye om problemene mine. Så bor de heller ikke i byen så er bare noen ganger i året at jeg må stå på for å pleie vennskapene. Den eneste vennen jeg har i byen møter jeg ca en gang i måneden og at ikke han har forlatt meg kan jeg ikke fatte og begripe. For i motsetning til de vennene som ikke bor i byen så vet han det meste om meg og han har sett meg når jeg har hatt "utbrudd" i forbindelse med alkohol. Så akkurat det forstår jeg ikke. Men han er veldig veldig snill. 

Men jeg har aldri vært dårlig mot han og vi har en sånn greie med å le av meg og ha galgenhumor rundt hva jeg gjør. Han nekter å dra på byen sammen med meg da. Og det skjønner jeg. Vi kan drikke hjemme hos meg, men han vet det fort går galt ute på byen hvor jeg har ubegrenset tilgang på øl. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Glitter skrev:

Vi kan drikke hjemme hos meg, men han vet det fort går galt ute på byen hvor jeg har ubegrenset tilgang på øl. 

Høres utvilsomt farligere ut å drikke hjemme? Byen har jo et fenomen som kalles dørvakter som passer på at du oppfører deg og ikke drikker for mye? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, ISW skrev:

Høres utvilsomt farligere ut å drikke hjemme? Byen har jo et fenomen som kalles dørvakter som passer på at du oppfører deg og ikke drikker for mye? 

Hehe, ja. Men jeg er flink til å framstå edru fram til det klikker for meg. Hjemmr har jeg jo bare den ene six-packen. Da stopper det seg av seg selv. På byen drikker jeg til jeg besvimer. Pleier ikke bli nektet servering, så akkurat når jeg kjøper så er jeg god på å skjerpe meg og framstå mindre beruset enn jeg er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Glitter skrev:

Hehe, ja. Men jeg er flink til å framstå edru fram til det klikker for meg. Hjemmr har jeg jo bare den ene six-packen. Da stopper det seg av seg selv. På byen drikker jeg til jeg besvimer. Pleier ikke bli nektet servering, så akkurat når jeg kjøper så er jeg god på å skjerpe meg og framstå mindre beruset enn jeg er. 

Den egenskapen har ikke jeg. Har blitt kastet ut etter tre øl 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, ISW skrev:

Den egenskapen har ikke jeg. Har blitt kastet ut etter tre øl 😊

Haha. Ja vi har jo ulike talenter! Vet ikke om mitt talent er så hensiktsmessig. 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, ISW skrev:

Den egenskapen har ikke jeg. Har blitt kastet ut etter tre øl 😊

Da må du ha vært utagerende... Rart.

Anonymkode: 19130...b69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alle vennene jeg en gang hadde har forsvunnet en etter en ettersom jeg har blitt mer og mer psykisk syk. Syns det er trist. Da jeg var mue friskere enn det jeg er nå så kunne jeg dra ut i helgene med venner, men det kan jeg ikke nå når jeg er så syk. Har ikke vært sosial på noen år nå og nå har jeg uansett ingen å være sosial med heller siden jeg er for syk til det. 

Anonymkode: 8c2e7...823

Er du sikker på at du har mistet dem? I mange vennskap kan man ha kortere eller lengre pauser uten at vennskapet er over. Kanskje de er klar for mer kontakt når du er det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Fru2020 skrev:

Er du sikker på at du har mistet dem? I mange vennskap kan man ha kortere eller lengre pauser uten at vennskapet er over. Kanskje de er klar for mer kontakt når du er det?

Jeg er FOR SYK til å være en god venn eller en venn i det hele tatt nå. Når jeg er syk klarer jeg ikke å være en venn, og jeg har vært syk i årevis. 

Anonymkode: 8c2e7...823

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ingen venner.

Anonymkode: 71a77...2a0

Er det fordi du også er for dårlig? 

Anonymkode: 8c2e7...823

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...