Gå til innhold

25. innleggelse


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Idag ble jeg innlagt til min 25. innleggelse. Det er helt vilt å tenke på. Noen innleggelser har vart et par dager, den lengste i fem måneder. Det siste halvannet året har innleggelsene var en uke om gangen, alltid, samme hvor god eller dårlig jeg er ved ukens slutt.

Behandlingen min er gjennomtenkt og diskutert frem av psykiatere og psykologer på flere nivåer og jeg er enig med dem i planen , så jeg er egentlig ikke ute etter fordømmelse.

Men det er fremdeles helt vilt.

Er det noen andre som er i nærheten eller har jeg en noe uønsket rekord?

Anonymkode: e9ce8...229

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja jeg har flere enn det. Hvor det har vært alt fra noen timer tim 7 mnd. Det siste året har det vært fra 7 dager til 21 dager, men vanligvis blir det sånn 10 dager. 

Ingen trenger fordømmelse. Vi får de tilbudene vi får om hjelp fordi vi trenger det. Og hvem som trenger det har ikke bare med diagnoser å gjøre. Det gjøres individuelle vurderinger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva er årsaken til alle disse innleggelsene dine da? 

Anonymkode: 8429c...a5c

Jeg kom ut av et langvarig voldelig ekteskap og rett inn i psykiatrien. Ligger endel grums fra barndommen og forstyrrer også.

Anonymkode: e9ce8...229

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

 

Jeg kom ut av et langvarig voldelig ekteskap og rett inn i psykiatrien. Ligger endel grums fra barndommen og forstyrrer også.

Anonymkode: e9ce8...229

Åja, så du er en sånn borderline selvskader. Tenkte meg det. 

Anonymkode: 8429c...a5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Glitter skrev:

Ja jeg har flere enn det. Hvor det har vært alt fra noen timer tim 7 mnd. Det siste året har det vært fra 7 dager til 21 dager, men vanligvis blir det sånn 10 dager. 

Ingen trenger fordømmelse. Vi får de tilbudene vi får om hjelp fordi vi trenger det. Og hvem som trenger det har ikke bare med diagnoser å gjøre. Det gjøres individuelle vurderinger. 

 

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

du er ikke i nærheten av å ha noen som helst rekord :) 

Anonymkode: 13fb1...1fc

På en måte godt å høre at jeg ikke er den eneste, men samtidig trist at andre har det like vondt.

Mine innleggelser fordeler seg på tre år da, så ikke mye pauser innimellom..

Anonymkode: e9ce8...229

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Åja, så du er en sånn borderline selvskader. Tenkte meg det. 

Anonymkode: 8429c...a5c

Utrolig mange fordommer mot borderline her inne...

Jeg har forøvrig ikke borderlinediagnose og selvskader ikke. 

Anonymkode: e9ce8...229

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Utrolig mange fordommer mot borderline her inne...

Jeg har forøvrig ikke borderlinediagnose og selvskader ikke. 

Anonymkode: e9ce8...229

Ja ikke bry deg om de kommentarene, de popper opp en gang i blant. Jeg har ikke så mange innleggelser som deg tror jeg, men noen jeg kjenner har mange fler, så du er ikke alene 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Utrolig mange fordommer mot borderline her inne...

Jeg har forøvrig ikke borderlinediagnose og selvskader ikke. 

Anonymkode: e9ce8...229

det er nok heller noen som er ute etter å trolle litt, EUPF dras inn i omtrent hver tråd for tiden. noen har sikkert bare gått tom for hobby i sommerferien ;) 

Anonymkode: 13fb1...1fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, RamonaK skrev:

Ja ikke bry deg om de kommentarene, de popper opp en gang i blant. Jeg har ikke så mange innleggelser som deg tror jeg, men noen jeg kjenner har mange fler, så du er ikke alene 😄

 

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

det er nok heller noen som er ute etter å trolle litt, EUPF dras inn i omtrent hver tråd for tiden. noen har sikkert bare gått tom for hobby i sommerferien ;) 

Anonymkode: 13fb1...1fc

Ja, jeg føler at uansett hva jeg skriver så kommer den opp. Trist at noen er med på å skambelegge en diagnose.

Anonymkode: e9ce8...229

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Utrolig mange fordommer mot borderline her inne...

Jeg har forøvrig ikke borderlinediagnose og selvskader ikke. 

Anonymkode: e9ce8...229

Tror ikke på deg 😆

Det er ingen andre som er så ofte innlagt som de med borderline. Bare se på hun jenta som sto på brua for 50ende gang og krevde å bli innlagt. 

Anonymkode: 8429c...a5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror ikke på deg 😆

Det er ingen andre som er så ofte innlagt som de med borderline. Bare se på hun jenta som sto på brua for 50ende gang og krevde å bli innlagt. 

Anonymkode: 8429c...a5c

Jeg forstår at du tenker sånn, for sånn tenker jeg også. Men vi har ingen forutsetninger for å kunne spå diagnoser eller rett til å dømme andre.  

Anonymkode: 7517a...218

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tror ikke på deg 😆

Det er ingen andre som er så ofte innlagt som de med borderline. Bare se på hun jenta som sto på brua for 50ende gang og krevde å bli innlagt. 

Anonymkode: 8429c...a5c

Åja så de med eupf som ikke vil ha innleggelser og ikke selvskader har feil diagnose de da 😝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, aa-k-j skrev:

Åja så de med eupf som ikke vil ha innleggelser og ikke selvskader har feil diagnose de da 😝

Tror de fleste med EUPF selvskader. Det er jo ikke uten grunn det er listet som ett av symptomene. 

Anonymkode: 8429c...a5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tror ikke på deg 😆

Det er ingen andre som er så ofte innlagt som de med borderline. Bare se på hun jenta som sto på brua for 50ende gang og krevde å bli innlagt. 

Anonymkode: 8429c...a5c

Hjelpes! Hvorfor skulle jeg som anonym bruker på et forum lyve om min diagnoser? 

 

 

Anonymkode: e9ce8...229

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hjelpes! Hvorfor skulle jeg som anonym bruker på et forum lyve om min diagnoser? 

 

 

Anonymkode: e9ce8...229

For å forsvare din egen diagnose? 

Anonymkode: 8429c...a5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For å forsvare din egen diagnose? 

Anonymkode: 8429c...a5c

Hvorfor skulle noen være nødt til å forsvare en diagnose? 

Hva mener du egentlig når du skriver det du skriver om den diagnosen? Er du misunnelig fordi du ønsker deg flere innleggelser? Er det fordi du er uvitende om det lidelsestrykket de fleste med borderline opplever? Er du bare generelt ute etter å få folk til å skamme seg over egen diagnose?

Anonymkode: e9ce8...229

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skulle noen være nødt til å forsvare en diagnose? 

Hva mener du egentlig når du skriver det du skriver om den diagnosen? Er du misunnelig fordi du ønsker deg flere innleggelser? Er det fordi du er uvitende om det lidelsestrykket de fleste med borderline opplever? Er du bare generelt ute etter å få folk til å skamme seg over egen diagnose?

Anonymkode: e9ce8...229

Fordi de ikke vil bli sett på som oppmerksomhetssyke? 

Anonymkode: 8429c...a5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi de ikke vil bli sett på som oppmerksomhetssyke? 

Anonymkode: 8429c...a5c

Men hvorfor er du så opptatt av den diagnosen? Hva prøver du å oppnå med å skrive de kommentarene?

Anonymkode: e9ce8...229

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...