Gå til innhold

Kupton, spørsmål om medisiner

Anbefalte innlegg

1000 mg Orfiril, 900 mg Quetiapine og 40 mg Fluoxetin.

Hvilken diagnose/tilstand sier denne medisinen deg? 

Og hva med det at Fluoxetin sammen med Orfiril interaksjonerer slik at serumkonsentrasjonen på Orfiril økes med opptil 60-70%? 

Spør fordi jeg ble feildiagnostisert og tungt medisinert. Var svært syk og ustabil i utgangspunktet og denne helt nye midlertidige behandleren gav meg diagnose og medisiner etter to samtaler uten noen utredning eller godt hold. Vedkommende kjente meg heller ikke og de korte møtene vi hadde var ikke tilstrekkelig til å observere negative effekter. Familie derimot observerte en stor negativ endring hvor jeg sa og gjorde mye rart, og ca fire uker etter oppstart gjorde jeg noe som er helt, helt ulikt meg og som jeg må i retten for. Min mor som selv har jobbet i psykiatrien mener jeg på denne tiden ble alvorlig feilbehandlet og at denne feildiagnostiseringen og medisineringen hadde katastrofale følger med tanke på det som skjedde. 

Et par mnd senere ble diagnosen tatt vekk av ny behandler og medisiner tatt bort. Dette er jo noe som vil bli belyst i rettsak, men jeg lurer bare på hva du tenker ut fra medisiner hva jeg ble medisinert for og hva du tenker om at jeg ble medisinert for noe jeg ikke hadde (ingen utredning, han bare på stående fot etter to samtaler gav meg diagnosen) og det at jeg reagerte så kraftig på dem? 

Min mor ønsker å melde det til helsetilsynet. Jeg personlig ser ikke poenget i det, men jeg mener det har en klar sammenheng med hva jeg endte med å gjøre, da det er helt ute av min karakter og har aldri skjedd lignende før eller siden. 

Anonymkode: 03e11...b32

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/456609-kupton-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-om-medisiner/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må også legge til at det i etterkant har blitt påvist cyp-genfeil som blant annet går på nedsatt metabolisme av Fluoxetin. Så jeg skulle ikke hatt den dosen jeg hadde med tanke på konsentrasjon. 

Jeg tenker at denne kombinasjonen brukes ved BP1 evt schizoaffektiv lidelse.

Doser og interaksjoner håndteres vad at en gjør serumkonsentrasjonsmålinger. Dersom det ikke er gjort, er det en svakhet.

At to medisiner interagerer slik beskrevet er i seg selv ikke grunnlag for kritikk dersom en nøye har fulgt med serumkonsentrasjonene.

41 minutter siden, kupton skrev:

Jeg tenker at denne kombinasjonen brukes ved BP1 evt schizoaffektiv lidelse.

Doser og interaksjoner håndteres vad at en gjør serumkonsentrasjonsmålinger. Dersom det ikke er gjort, er det en svakhet.

At to medisiner interagerer slik beskrevet er i seg selv ikke grunnlag for kritikk dersom en nøye har fulgt med serumkonsentrasjonene.

Han gav meg diagnosen bipolar2 og det uten at jeg har hatt hypomanier. 

Annonse

Jeg har aldri vært særlig glad i Orfiril. Spesielt skal den brukes kun der en ikke har andre valg hos fertile kvinner. Jeg kan ikke se at de medisiner du har fått på noen måte er indisert ved BP2.

Endret av kupton
11 timer siden, kupton skrev:

Jeg har aldri vært særlig glad i Orfiril. Spesielt skal den brukes kun der en ikke har andre valg hos fertile kvinner. Jeg kan ikke se at de medisiner du har fått på noen måte er indisert ved BP2.

Ok. Takk for svar. Det er det min mor og meg også har kommet fram til ved å lese på Felleskatalogen og slikt. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...