Gå til innhold

Stolt over fremgangen min

Anbefalte innlegg

Nå er jeg nede på 111-tallet og har gått ned  fra 119 kg 😃 
Det har ikke vært lett til tider, jeg har hatt mye psykisk smerte, men nå har jeg holdt ut i en mnd. Jeg er stolt og skal fortsette kampen, men det blir stadig lettere å stå over den ekstra porsjonen. Snop er ikke et tema lenger, jeg står over med glans. 
Ville bare dele det med dere. Trenger litt støtte på den lange veien 😆

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/456644-stolt-over-fremgangen-min/
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, dolmio skrev:

Det har ikke vært lett til tider, jeg har hatt mye psykisk smerte, men nå har jeg holdt ut i en mnd. Jeg er stolt og skal fortsette kampen, men det blir stadig lettere å stå over den ekstra porsjonen. Snop er ikke et tema lenger, jeg står over med glans. 

Kjempe flott👏

Du er inspirerende. Jobber selv med å gå ned og det er en kamp.

Merker du at det er lettere å bevege seg?

11 minutter siden, emilie321 skrev:

Kjempe flott👏

Du er inspirerende. Jobber selv med å gå ned og det er en kamp.

Merker du at det er lettere å bevege seg?

Ja, det er lettere å bevege seg, og jeg svetter ikke like mye. Her om dagen måtte jeg faktisk sjekke str i arbeidsbuksa mi, trodde jeg hadde tatt feil/større. 

Ja, det er en kamp. For meg hjelper det imidlertid veldig å ha mye fokus på det og snakke om det sgs hver dag. Barn og mann er heldigvis ikke lei av meg (enda). Jeg bruker ofte teknikken du lærte meg - å utsette. 

Hvor mye skal du ned? 

Endret av dolmio
Akkurat nå, dolmio skrev:

Ja, det er lettere å bevege seg, og jeg svetter ikke like mye. Her om dagen måtte jeg faktisk sjekke str i arbeidsbuksa mi, trodde jeg hadde tatt feil/større. 

Ja, det er en kamp. For meg hjelper det imidlertid veldig å ha mye fokus på det og snakke mye om det sgs hver dag. Barn og mann er heldigvis ikke lei av meg (enda). Jeg bruker ofte teknikken du lærte meg - å utsette. 

Hvor mye skal du ned? 

Bra jobba 👍😄 du har jo gått ned en god del, og høres ut som om du er på riktig spor. 

4 minutter siden, RamonaK skrev:

Bra jobba 👍😄 du har jo gått ned en god del, og høres ut som om du er på riktig spor. 

Ja, er absolutt på rett spor :) det handler i grunnen bare om å spise 1 porsjon og ikke flere porsjoner, kutte ut snop og innføre mer frukt og grønt. Det er ikke så vanskeiig - det vanskelige er å overse sultfølelsen og tenke jeg har spist nok, men det bllr stadig lettere. 

Vi sparer mye penger, lever på middagsrester flere ganger. 

Smørboksem har vart en mnd nå, ikke en halv uke 😆

Annonse

Akkurat nå, dolmio skrev:

Sleng deg på :) 

Ja det er nok lurt å kutte ned på ting med høyt sukker innhold, og kutte ned på porsjoner. 

Jeg spiser ikke godteri, men skjeier ut med popcorn en gang i blant. Spiser egentlig ikke veldig usunt, men går mye i ferdig mat, og det er jo fullt av tomme kalorier. Det jeg lurer på er om hva er et realistisk mål å sette seg? Pleide å veie 55 kg, men tviler på om det går. 

5 minutter siden, RamonaK skrev:

Ja det er nok lurt å kutte ned på ting med høyt sukker innhold, og kutte ned på porsjoner. 

Jeg spiser ikke godteri, men skjeier ut med popcorn en gang i blant. Spiser egentlig ikke veldig usunt, men går mye i ferdig mat, og det er jo fullt av tomme kalorier. Det jeg lurer på er om hva er et realistisk mål å sette seg? Pleide å veie 55 kg, men tviler på om det går. 

Man legger på seg med årene; så man kan ikke regne med å veie det man gjorde som ung har jeg fått høre. Hvis du fels sier 60 tror jeg du skal si deg fornøyd - men jeg vet ikke altså. Selv veide jeg 70 på det letteste og var normalvektig, men dit tviler jeg på at jeg kommer mer. Så målet er 85 og en bmi på under 30. Så får jeg se på mulighetene for videre vektnedgang når jeg kommer dit. 

1 minutt siden, dolmio skrev:

Man legger på seg med årene; så man kan ikke regne med å veie det man gjorde som ung har jeg fått høre. Hvis du fels sier 60 tror jeg du skal si deg fornøyd - men jeg vet ikke altså. Selv veide jeg 70 på det letteste og var normalvektig, men dit tviler jeg på at jeg kommer mer. Så målet er 85 og en bmi på under 30. Så får jeg se på mulighetene for videre vektnedgang når jeg kommer dit. 

Ja du har nok rett i det. Merker mer og mer at jeg legger på meg mye raskere nå.

Ja, får sikte på seksti. Ja 70 er jo normalt det, men jeg er veldig kort😆 85høryes ut som et bra mål. 

2 minutter siden, RamonaK skrev:

Ja du har nok rett i det. Merker mer og mer at jeg legger på meg mye raskere nå.

Ja, får sikte på seksti. Ja 70 er jo normalt det, men jeg er veldig kort😆 85høryes ut som et bra mål. 

Hiv deg på sammen med meg ;) 

Annonse

55 minutter siden, dolmio skrev:

Så bra 👏 dette klarer du 👍 har selv lagt om kosten til det bedre. Mye snop er byttet ut med knekkebrød, drikker mer vann og mindre kaffe (som er viktig i for fordøyelsen) og sykler litt også. Hadde vært mer aktiv om det ikke var for paranoiaen. 

1 time siden, dolmio skrev:

Ja, det er en kamp. For meg hjelper det imidlertid veldig å ha mye fokus på det og snakke om det sgs hver dag. Barn og mann er heldigvis ikke lei av meg (enda). Jeg bruker ofte teknikken du lærte meg - å utsette. 

Hvor mye skal du ned? 

Så bra at du merker at det er lettere.

Ønsker å gå ned minimum 25kg, men det vil i såfall ta tid. Greier ikke å gå sulten på kvelden, så jeg er bare litt i kaloriunderskudd.  Men sånn får det bare være. Sliter med overspising i perioder og jeg vil prøve å unngå og komme inn i en ny slik periode. Har forøvrig gått ned 5,5kg på 7 uker og det er jeg fornøyd med.

Å, som du har stått på💪 Nyt følelsen👏

Så flink du er :) Dette går veien! Har lyst å slenge meg på jeg også. 

5 timer siden, dolmio skrev:

Lurer fortsatt på hva kosthold og vekt har med dette forumet å gjøre. Andre som har skrevet om lignende har blitt forflyttet til riktig forum. 

Anonymkode: df77f...1f3

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...