Gå til innhold

Stolt over fremgangen min

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

6 timer siden, dolmio skrev:

Ja, er absolutt på rett spor :) det handler i grunnen bare om å spise 1 porsjon og ikke flere porsjoner, kutte ut snop og innføre mer frukt og grønt. Det er ikke så vanskeiig - det vanskelige er å overse sultfølelsen og tenke jeg har spist nok, men det bllr stadig lettere. 

Vi sparer mye penger, lever på middagsrester flere ganger. 

Smørboksem har vart en mnd nå, ikke en halv uke 😆

Vet du, her gjør du det helt etter boken slik jeg ville gjort det! Supert og kjempebra! :) Vær stolt av deg/dere selv og et klaps på skulderen for vel utført arbeid. Jeg kjenner selv at jeg blir stolt av deg når jeg leser dette. Det å se at str. i klær blir for stort, er jo kjempemotiverende i seg selv. Det å leve på middagsrester er jo også økonomisk i lengden. Og, når man har spist en porsjon og fristelsen til å ta mer kommer, kan man spørre seg selv: Er jeg egentlig mett? Har jeg egentlig behov for en liten eller hel porsjon til? Hvis svaret på det første spørsmålet er "ja, tror det", så er det strengt tatt overflødig med en ekstra porsjon - eller man kan vente i 15-20 minutter, så vil det plutselig vise seg at man føler seg mett. Metthetsfølelsen kan ofte komme litt forsinket etter at man har inntatt maten.

Ang. smør, så er det positivt at dere begrenser dette ved vektnedgang. Jeg bruker selv smør om jeg skal ha syltetøy på brødskiven, og jeg teller jo som du vet kalorier i motsatt retning, og smør på én brødskive utgjør ca. 45 kcal. Her i huset går det så lite smør at det lønner seg å kjøpe slike små smørkuverter på 12 g. Derfor jeg kan regne ut nøyaktig hvor mange kcal med smør jeg bruker på én brødskive når en halv slik boks brukes til en skive.

Stå på videre! Jeg synes du er kjempeflink og heier fortsatt på deg! :)

PS: Overse anonym brukers kommentar om posting i feil forum. Dette burde h*n tatt med admin. Det kan gjøres ved å rapportere tråden og krysse av for annet og skrive en kommentar. Da slipper du å lastes for vedkommendes dårlige dag.

Endret av Eva Sofie
3 timer siden, Eva Sofie skrev:

Vet du, her gjør du det helt etter boken slik jeg ville gjort det! Supert og kjempebra! :) Vær stolt av deg/dere selv og et klaps på skulderen for vel utført arbeid. Jeg kjenner selv at jeg blir stolt av deg når jeg leser dette. Det å se at str. i klær blir for stort, er jo kjempemotiverende i seg selv. Det å leve på middagsrester er jo også økonomisk i lengden. Og, når man har spist en porsjon og fristelsen til å ta mer kommer, kan man spørre seg selv: Er jeg egentlig mett? Har jeg egentlig behov for en liten eller hel porsjon til? Hvis svaret på det første spørsmålet er "ja, tror det", så er det strengt tatt overflødig med en ekstra porsjon - eller man kan vente i 15-20 minutter, så vil det plutselig vise seg at man føler seg mett. Metthetsfølelsen kan ofte komme litt forsinket etter at man har inntatt maten.

Ang. smør, så er det positivt at dere begrenser dette ved vektnedgang. Jeg bruker selv smør om jeg skal ha syltetøy på brødskiven, og jeg teller jo som du vet kalorier i motsatt retning, og smør på én brødskive utgjør ca. 45 kcal. Her i huset går det så lite smør at det lønner seg å kjøpe slike små smørkuverter på 12 g. Derfor jeg kan regne ut nøyaktig hvor mange kcal med smør jeg bruker på én brødskive når en halv slik boks brukes til en skive.

Stå på videre! Jeg synes du er kjempeflink og heier fortsatt på deg! :)

PS: Overse anonym brukers kommentar om posting i feil forum. Dette burde h*n tatt med admin. Det kan gjøres ved å rapportere tråden og krysse av for annet og skrive en kommentar. Da slipper du å lastes for vedkommendes dårlige dag.

Tusen takk for et kjempefint svar ❤️ 
Det gjorde skikkelig godt, og jeg setter stor pris på all støtten jeg får her inne - den er gull verdt for meg. 

Endret av dolmio
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lurer fortsatt på hva kosthold og vekt har med dette forumet å gjøre. Andre som har skrevet om lignende har blitt forflyttet til riktig forum. 

Anonymkode: df77f...1f3

Er det et problem for deg? I så fall kan du jo ta det opp med admin. Så vidt jeg vet har jeg ikke gjort noe galt. Dette er psykiatri for meg.  Dessuten har jeg en SF som kalles bulimi nervosa. Mine vektproblemer et tett knyttet opp i mot følelser, som er en daglig kamp for meg. Takket være all støtten jeg får har jeg klart det denne gangen. Og jeg skal fortsette å kjempe for å nå målene mine. 

9 timer siden, cilie skrev:

Så bra🙌

Takk!

Har vært i selskap i dag og spiste dessert, frukt med litt is. Men spiste ikke noe kake eller konfekt og det er jeg fornøyd med at jeg greide å la være. Ingen av de som satt ved meg kommenterte det heller og det syntes jeg var bra. 

5 minutter siden, emilie321 skrev:

Takk!

Har vært i selskap i dag og spiste dessert, frukt med litt is. Men spiste ikke noe kake eller konfekt og det er jeg fornøyd med at jeg greide å la være. Ingen av de som satt ved meg kommenterte det heller og det syntes jeg var bra. 

Bra jobba :) og takk for at du deler, det er godt å gå veien sammen med noen ;) 

Annonse

2 timer siden, dolmio skrev:

Er det et problem for deg? I så fall kan du jo ta det opp med admin. Så vidt jeg vet har jeg ikke gjort noe galt. Dette er psykiatri for meg.  Dessuten har jeg en SF som kalles bulimi nervosa. Mine vektproblemer et tett knyttet opp i mot følelser, som er en daglig kamp for meg. Takket være all støtten jeg får har jeg klart det denne gangen. Og jeg skal fortsette å kjempe for å nå målene mine. 

Jeg liker spiriten din nå. Var redd du skulle trekke deg bort i skam pga kommentaren min, men i stedet tok du til motmæle, og det liker jeg! 😊

Jeg har ikke noe problem med det, jeg bare lurer på hvorfor noen får lov og andre ikke. Men flott at du får støtte og hjelp, uansett hvilket forum! Og kjempeflott at du også virker sterkere i deg selv nå! Fortsett å stå på, og masse lykke til! 💪👍

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg liker spiriten din nå. Var redd du skulle trekke deg bort i skam pga kommentaren min, men i stedet tok du til motmæle, og det liker jeg! 😊

Jeg har ikke noe problem med det, jeg bare lurer på hvorfor noen får lov og andre ikke. Men flott at du får støtte og hjelp, uansett hvilket forum! Og kjempeflott at du også virker sterkere i deg selv nå! Fortsett å stå på, og masse lykke til! 💪👍

Ja, jeg fryktet også at @Dolmio ville trekke seg unna og derfor skrev jeg det jeg skrev i mitt PS. Jeg ble utrolig glad for å se svaret til Dolmio til deg nå og at hun faktisk sto opp for seg selv, at hun hadde valgt å poste i psykiatri og hvorfor. Ikke bare resignere med at dette var feil og dumt gjort.

Dolmio: dette er like mye skrevet til deg, selv om jeg skriver om deg, siden det er svar til en annen bruker. Ta det til deg! :) Du har hatt en stor fremgang personlig det siste halve året slik det ser ut  fra mitt ståsted. Stå på videre!

11 timer siden, emilie321 skrev:

Takk og takk til deg også😊 Ja, det er godt å gå veien sammen med noen.

Hva har gått bra for deg idag?

Det er bra :) ja, jeg fikk gjort mye hjemme i går. Og så lot jeg meg ikke vippe av pinnen pga noe min bror sa til meg i går (han ble irritert på meg, uten grunn). 

Du da?

8 timer siden, Eva Sofie skrev:

Ja, jeg fryktet også at @Dolmio ville trekke seg unna og derfor skrev jeg det jeg skrev i mitt PS. Jeg ble utrolig glad for å se svaret til Dolmio til deg nå og at hun faktisk sto opp for seg selv, at hun hadde valgt å poste i psykiatri og hvorfor. Ikke bare resignere med at dette var feil og dumt gjort.

Dolmio: dette er like mye skrevet til deg, selv om jeg skriver om deg, siden det er svar til en annen bruker. Ta det til deg! :) Du har hatt en stor fremgang personlig det siste halve året slik det ser ut  fra mitt ståsted. Stå på videre!

Tusen takk til dere begge, det er godt å høre :) 

1 time siden, dolmio skrev:

Det er bra :) ja, jeg fikk gjort mye hjemme i går. Og så lot jeg meg ikke vippe av pinnen pga noe min bror sa til meg i går (han ble irritert på meg, uten grunn). 

Du da?

Så flott😊 Det er viktig og ikke la seg vippe av pinnen, men beholde roen. Ikke alltid så lett da. 

I går var jeg på farta i nesten 10 timer (var i selskap + lang reisevei)  Er fornøyd med at jeg greide det såpass som jeg gjorde. 

Vi har såkalt «fredagskos» hver fredag på jobb. Som oftest kake eller dessert. Jeg ville egentlig ikke være med på det pga slankingen, det bød meg faktisk i mot også, så jeg tok bare en liten bit for det sosiales skyld så ingen skulle avsløre slankingen min. Det er fortsatt bare min mann, barna, min behandler og dere som vet det. 

Fredagskosen har imidlertid lært meg en viktig ting: kose seg en dag i uka - ikke hver dag, samt begrense seg mht mengde.

Det føles så godt når ting blir «autmotisert» :) 

Idag kjøpte jeg for øvrig en sukkerfri sitrongele og sukkerfri vaniljesaus som vi skal ha hjemme på lørdag. 

Annonse

Å for en fin og positiv tråd! Jeg har hengt litt etter på forumet i det siste og ikke klikket meg inn her før nå, men det skulle jeg jo gjort før for det var forfriskende å lese. Stå på du! :) Og du gjør helt riktig. Du går for en endring av livsstil og det er det som funker i lengden. Ikke alle mulige dietter som man ikke klarer mer enn noen få måneder. Eller bare uker for den saks skyld. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...