Gå til innhold

Er det nødvendig?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

55 minutter siden, stjernestøv skrev:

Er du sikker på at det er helt uproblematisk? 

Det jeg mente, er at kikkhullsoperasjoner medfører mye mindre plager etterpå, fordi man ikke har operasjonssår som gjør vondt, bruker tid på å gro, kan bli betente osv. 

Jeg vet ingenting om galleblæreoperasjoner, men de er jo svært vanlige. Dermed regner jeg med at risikoen for komplikasjoner også er liten. 

Narkose og ettervirkning av den har også blitt langt mindre problematisk med årene, siden man nå er bevisstløs bare nøyaktig så lenge det trengs. Da blir man fort pigg igjen etter kortvarige inngrep. Jeg har tatt kikkhullsoperasjoner pga. underlivscyster to ganger med mange års mellomrom, og det gikk uendelig mye greiere siste gangen. 

1 time siden, stjernestøv skrev:

Det er betryggende, tenker de må jo gjennom mye fett og. Men de er vel vant til å operere overvektige også,

Så flink du var som kom deg til legen. Det må jo være en god følelse å vite at du kan bli bedre. Du har det jo veldig vondt. Operasjonen kommer til å gå bra, som andre nevner er jo kikkhull operasjon mye mindre problematisk. 

39 minutter siden, laban skrev:

Det jeg mente, er at kikkhullsoperasjoner medfører mye mindre plager etterpå, fordi man ikke har operasjonssår som gjør vondt, bruker tid på å gro, kan bli betente osv. 

Jeg vet ingenting om galleblæreoperasjoner, men de er jo svært vanlige. Dermed regner jeg med at risikoen for komplikasjoner også er liten. 

Narkose og ettervirkning av den har også blitt langt mindre problematisk med årene, siden man nå er bevisstløs bare nøyaktig så lenge det trengs. Da blir man fort pigg igjen etter kortvarige inngrep. Jeg har tatt kikkhullsoperasjoner pga. underlivscyster to ganger med mange års mellomrom, og det gikk uendelig mye greiere siste gangen. 

Ok. Håper det blir kikkhull da, men er fremdeles skeptisk. 

Vet ikke hvor lenge en sånn operasjon varer jeg. Det er bra det er bedre med narkose nå da, det er lenge siden jeg var i narkose sist. 

30 minutter siden, RamonaK skrev:

Så flink du var som kom deg til legen. Det må jo være en god følelse å vite at du kan bli bedre. Du har det jo veldig vondt. Operasjonen kommer til å gå bra, som andre nevner er jo kikkhull operasjon mye mindre problematisk. 

Takk, måtte jo bare det. Opp tidlig i dag, det var uvant. Og å sitte på det venteværelset liker jeg ikke, men kom gjennom det og. Får se hvordan det går dette her. 

1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Takk, måtte jo bare det. Opp tidlig i dag, det var uvant. Og å sitte på det venteværelset liker jeg ikke, men kom gjennom det og. Får se hvordan det går dette her. 

Det kommer til å gå veldig bra😆 også slipper du jo å ha så mye vondt. 

Annonse

1 minutt siden, RamonaK skrev:

Det kommer til å gå veldig bra😆 også slipper du jo å ha så mye vondt. 

Håper på det, men er så skeptisk av meg. Ja han trykket hardt inn under ribb benet i dag og spurte om det gjorde vondt, ja han trykket jo så hardt. Men det var ikke like vondt på andre siden, ømt er det hele tiden. Det tåler jeg og kvalmen, men de anfallene tåler jeg ikke og de varer jo flere timer. Håper de holder seg unna nå. 

Ikke ta sorgene på forskudd. Nå er det først ultralyd, så nå kan du tenke på hva du må gjøre for å komme igjennom det på en ok måte. Hvis operasjon blir nødvendig så tar du det da, ikke nødvendig å grue seg til noe du som kanskje ikke blir noe av.

Det er også lurt å prøve og avlede deg selv slik at du ikke tenker på det 24/7.

47 minutter siden, stjernestøv skrev:
41 minutter siden, stjernestøv skrev:

Håper på det, men er så skeptisk av meg. Ja han trykket hardt inn under ribb benet i dag og spurte om det gjorde vondt, ja han trykket jo så hardt. Men det var ikke like vondt på andre siden, ømt er det hele tiden. Det tåler jeg og kvalmen, men de anfallene tåler jeg ikke og de varer jo flere timer. Håper de holder seg unna nå. 

Ja får håpe det. Det er jo ihvertfall bra at du får hjelp for det nå.

35 minutter siden, Fionys skrev:

Ikke ta sorgene på forskudd. Nå er det først ultralyd, så nå kan du tenke på hva du må gjøre for å komme igjennom det på en ok måte. Hvis operasjon blir nødvendig så tar du det da, ikke nødvendig å grue seg til noe du som kanskje ikke blir noe av.

Det er også lurt å prøve og avlede deg selv slik at du ikke tenker på det 24/7.

Ja du har rett i det, bør jo ta en ting av gangen. Men med en gang legen nevnte operasjon tok skrekken meg, har vært så sliten i dag og fikk migrene. Bare tøys å gå å tenke på dette 24/7 ja. Gleder meg til å legge meg å lese i kveld, da kobler jeg av. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...