Gå til innhold

Er dette en psykisk lidelse?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

4 minutter siden, frosken skrev:

Ganske vanlig ved spiseforstyrrelser. 

Ok. Jeg tar det ikke på grunn av tanker om mat, kropp eller vekt osv. Det er bare det at jeg er blitt litt renslig. Vasker huset, dusjer flere ganger fordi jeg er redd for å lukte vondt og nå har jeg begynt å føle meg skitten på innsiden av kroppen. Føler meg ikke ren før jeg har tømt kroppen for avføring, men jeg føler at det ligger rester inni meg hele tiden. 

Anonymkode: aca0f...d93

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er sykelig ja. Og ikke bra i lengden fysisk heller. Har du tvangslidelse?

Anonymkode: f6141...eef

Jeg vet ikke hva slags diagnose jeg sliter med for jeg har ikke turt å oppsøke fastlegen med det problemet. Jeg vet ikke hvordan jeg skal gå frem for å bli henvist til en psykolog, men det går utover livet mitt. Ligger med magesmerter og diaré hver kveld. Selv om det er vondt, så er jeg blitt avhengig av den følelsen den gir. Når jeg plutselig føler meg skikkelig ren. Jeg kan ikke være ute med venner lenger, med mindre det er toalett i nærheten. 

Annonse

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke hva slags diagnose jeg sliter med for jeg har ikke turt å oppsøke fastlegen med det problemet. Jeg vet ikke hvordan jeg skal gå frem for å bli henvist til en psykolog, men det går utover livet mitt. Ligger med magesmerter og diaré hver kveld. Selv om det er vondt, så er jeg blitt avhengig av den følelsen den gir. Når jeg plutselig føler meg skikkelig ren. Jeg kan ikke være ute med venner lenger, med mindre det er toalett i nærheten. 

Det hørtes ikke godt ut. Overforbruk av avføringsmidler er ikke godt for kroppen. Når det er blitt så alvorlig at det går utover funksjonen din (være ute med venner) er det på tide å kontakte helsevesenet. Det betyr å ta en prat med fastlegen. Hen gjør en vurdering av om du trenger hjelp i spesialisthelsetjenesten eller om at hen kan hjelpe deg. Jo lenger du lar dette gå, jo vanskeligere blir det. Jeg hadde ringt legen i morgen.

20 minutter siden, Eva Sofie skrev:

Hvor gammel er du?

PS: Det er helt klart ikke sunne og normale tanker og du burde oppsøke hjelp før du gjør skade på kroppen din som i verste fall er uopprettelig.

19 minutter siden, Fru2020 skrev:

Det hørtes ikke godt ut. Overforbruk av avføringsmidler er ikke godt for kroppen. Når det er blitt så alvorlig at det går utover funksjonen din (være ute med venner) er det på tide å kontakte helsevesenet. Det betyr å ta en prat med fastlegen. Hen gjør en vurdering av om du trenger hjelp i spesialisthelsetjenesten eller om at hen kan hjelpe deg. Jo lenger du lar dette gå, jo vanskeligere blir det. Jeg hadde ringt legen i morgen.

Jeg skal ringe legen imorgen, men jeg er redd for at jeg må slutte brått med de. Jeg er ikke bare psykisk avhengig, men også fysisk. Tar jeg ikke de pillene, så får jeg forstoppelse. Tarmen fungerer ikke uten. Jeg skjønner at jeg har dratt det for langt, men jeg vil trappe ned forsiktig. Jeg er livredd for å slutte brått, kroppen takler ikke det.  

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal ringe legen imorgen, men jeg er redd for at jeg må slutte brått med de. Jeg er ikke bare psykisk avhengig, men også fysisk. Tar jeg ikke de pillene, så får jeg forstoppelse. Tarmen fungerer ikke uten. Jeg skjønner at jeg har dratt det for langt, men jeg vil trappe ned forsiktig. Jeg er livredd for å slutte brått, kroppen takler ikke det.  

Håper legen kan gi deg god hjelp

Har undret meg noen ganger over denne genuine interessen over oppførselen til personer med psykiske lidelser som en eller flere åpenbart har her på DOL. Det har forekommet i ett års tid (mulig lengre) kanskje et og annet spørsmål med ujevne mellomrom om oppførsel, fremferd, om noen kan beskrive en person, funksjonsnivå/daglig fungering, bekledning osv. og nå da talemåte.

Hvorfor lurer du på dette TS? Ikke noe mistenkelig spørsmål fra min side i utgangspunktet, og ditt spørsmål henger kanskje ikke sammen med de andre jeg refererer til, men egentlig "interessant" på sitt vis å vite hvorfor du er interessert i dette fordi jeg ikke har evne til å forstå helt hvorfor dette skal være interessant. Jeg trenger litt hjelp.

Anonymkode: 92169...f17

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har undret meg noen ganger over denne genuine interessen over oppførselen til personer med psykiske lidelser som en eller flere åpenbart har her på DOL. Det har forekommet i ett års tid (mulig lengre) kanskje et og annet spørsmål med ujevne mellomrom om oppførsel, fremferd, om noen kan beskrive en person, funksjonsnivå/daglig fungering, bekledning osv. og nå da talemåte.

Hvorfor lurer du på dette TS? Ikke noe mistenkelig spørsmål fra min side i utgangspunktet, og ditt spørsmål henger kanskje ikke sammen med de andre jeg refererer til, men egentlig "interessant" på sitt vis å vite hvorfor du er interessert i dette fordi jeg ikke har evne til å forstå helt hvorfor dette skal være interessant. Jeg trenger litt hjelp.

Anonymkode: 92169...f17

Det var interresant nok til at du klikket deg på innlegget og la igjen en kommentar, så det må vel ha interessert deg på et eller anna vis. 

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...