Gå til innhold

Høst- tommel opp eller ned

Anbefalte innlegg

Skrevet
18 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Småbarnsforeldre kan jo bare ta med seg ungene opp i marka, tenker jeg da :)

Joda, men det er enklere når det er snø i nærmiljøet og is på den lokale skøytebanen. Alle bor ikke i kanten av marka, for mange blir det mer søndagsekspedisjon. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når det er slik som nå om dagen - med sol fra skyfrihimmel, lite vind og temperaturer opp mot 18 grader i sola så er høsten nydelig! :D

Jeg like godt både vår, sommer og høst, er ikke sååå glad i vinter, men det er vakkert når sola glitrer på nysnøen og granene står med nysnø på seg mot vinterblå himmel. Nå er det dessverre mer vanlig med +2, sludd og dritt og is her...

Skrevet
13 timer siden, Trine skrev:

Når det er høst, nærmer det seg vinter, så sånn sett liker jeg høsten. Så liker jeg den friske høstlufta, jeg liker at det faktisk er behagelig når sola treffer kroppen, jeg liker at det blir mørkt om kvelden, jeg liker høstfarger og høsten er nok den desidert beste fototiden. Varmt lys, varme farger, tåke og mystisk høstvær. Jeg liker å våkne på fjellet med rim på soveposen, og vite at snart titter sola fram. Da kan jeg krype ut av teltet (hvis jeg sover i telt da), med soveposen fortsatt rundt meg, spise varm havregrøt og drikke kaffe. Og det kan jeg helt uten å bli spist opp av mygg. 

Det jeg ikke liker med høsten er hjortelusfluer og jegere. Ikke at jeg har noe i mot jakt, men de invaderer skogen og nå skal plutselig alle jakthunder få tur så de kommer i form til jakta. Så der hvor jeg ellers får gå i fred og ro, dukker det plutselig opp folk. Og disse folka både forsøpler og kjører ihjel skogen, ulovlig, med atv. Så det er trist, syns jeg. De tar seg så veldig til rette. Ikke alle selvfølgelig, men som ved alt annet er det noen som ødelegger for alle. Jeg sendte mail til NJFF om det, men fikk ikke noe svar. 

Psyken min styres av temperaturen, jo kaldere det er, jo mer lykkelig blir jeg 😅  30 varmegrader = sur og grinete, 30 kuldegrader = kald, men fornøyd 😅 Jeg sliter overhode ikke med vinterdepresjoner, sommerdepresjoner derimot, kan forekomme. Og akkurat det er ganske irriterende om våren. Alle, både kjente og fremmede, påpeker hvor "deilig" det er ute. Nei, det er ikke deilig. Det blir bare varmere og varmere, flåtten tyter fram, hver vår på nye steder hvor den ikke var i fjor. Det er varmt, klamt og alt vokser, altfor fort. Dessuten liker jeg å gå med lue! 😅

Er visst helt lik deg her på dette området og kunne skrevet hver minste prikk av de samme tingene selv☺️

Jeg liker i tillegg ‘mørketiden’ At det er mørkt fra tidlig kveld og lyst om dagen. Syns derimot vi godt kunne droppet stilling tilbake av klokken slik at det faktisk blir mørkt ‘kl 18 fremfor kl 17 midtvinters tid..

Skrevet
1 time siden, Franzeska skrev:

Er visst helt lik deg her på dette området og kunne skrevet hver minste prikk av de samme tingene selv☺️

Jeg liker i tillegg ‘mørketiden’ At det er mørkt fra tidlig kveld og lyst om dagen. Syns derimot vi godt kunne droppet stilling tilbake av klokken slik at det faktisk blir mørkt ‘kl 18 fremfor kl 17 midtvinters tid..

Er det ikke vintertid som regnes som normaltid så det blir faktisk mørkt kl 17. Jeg liker også mørketiden. Bryr meg ikke så mye om det blir mørkt kl 17 eller 18, men jeg syns vi kunne droppet hele klokkestillingen for det bare ødelegger døgnrytmen. Jeg liker å gå i skogen når det er mørkt. Alt er liksom så stille der da, ihvertfall helt til vi ser en elg 😂 Eller ser gjør vi jo ikke. Hender jykta lyser opp noen øyer, men ellers er det vel mest hundene som sanser at noe er i nærheten. 

Skrevet
På 3.9.2020 den 0.43, Trine skrev:

Er det ikke vintertid som regnes som normaltid så det blir faktisk mørkt kl 17. Jeg liker også mørketiden. Bryr meg ikke så mye om det blir mørkt kl 17 eller 18, men jeg syns vi kunne droppet hele klokkestillingen for det bare ødelegger døgnrytmen. Jeg liker å gå i skogen når det er mørkt. Alt er liksom så stille der da, ihvertfall helt til vi ser en elg 😂 Eller ser gjør vi jo ikke. Hender jykta lyser opp noen øyer, men ellers er det vel mest hundene som sanser at noe er i nærheten. 

😅🤗❤️

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...