Gå til innhold

Jeg skulle ut i kveld


Gjest dolmio

Anbefalte innlegg

Jeg er sgs aldri ute og har gledet meg lenge til denne kvelden. Jeg har t o m lagt masse til rette for at den skulle bli bra. Jeg har bla. spart 1000 kr, tatt fri 2 timer fra jobb, lagt til rette hele uka for at jeg skulle ha mindre å gjøre på jobb idag, lagt meg tidlig osv. 

Men jeg har det ikke bra. Jeg har det svært psykisk vondt og klarer ikke slappe av. Har vært i «høyspenn» siden 10 idag. Klarer ikke å roe meg og ser for meg at kvelden er ødelagt. Jeg klarer ikke å sitte sammen med andre når jeg har det sånn, det er en pine. 

Hva skal jeg gjøre? Jeg vurderer sterkt å avlyse eller drikke meg god og brisen så jeg kanskje slipper å kjenne det vonde mens jeg er der - men vil det hjelpe?

Skal jeg bare avlyse siden jeg ikke klarert å slappe av og bare gråter?

Endret av dolmio
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, dolmio skrev:

Jeg er sgs aldri ute og har gledet meg lenge til denne kvelden. Jeg har t o m lagt masse til rette for at den skulle bli bra. Jeg har bla. spart 1000 kr, tatt fri 2 timer fra jobb, lagt til rette hele uka for at jeg skulle ha mindre å gjøre på jobb idag, lagt meg tidlig osv. 

Men jeg har det ikke bra. Jeg har det svært psykisk vondt og klarer ikke slappe av. Har vært i «høyspenn» siden 10 idag. Klarer ikke å roe meg og ser for meg at kvelden er ødelagt. Jeg klarer ikke å sitte sammen med andre når jeg har det sånn, det er en pine. 

Hva skal jeg gjøre? Jeg vurderer sterkt å avlyse eller drikke meg god og brisen så jeg kanskje slipper å kjenne det vonde mens jeg er der - men vil det hjelpe?

Skal jeg bare avlyse siden jeg ikke klarert å slappe av og bare gråter?

Jeg ville ikke ha gått ut i den tilstanden der, det blir jo ikke noe kos da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Heldig du som er frisk nok til å ha venner å i det hele tatt gå ut med da. 

Anonymkode: a2731...5ee

Det var med jobben. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, dolmio skrev:

Hva skal jeg gjøre?

Jeg ville nok gjort det jeg trodde jeg kunne leve best med etterpå. Hvis du klarer å si til deg selv at sånn ble det dessverre denne gangen og være hjemme, uten å se på det som et nederlag i morgen og i tiden som kommer, er det kanskje det beste.

Hvis det er høy risiko for at du vil gruble mye over det etterpå og tenke at du ikke engang mestrer såpass som å gå ut og ha det hyggelig en fredag (eller noe sånt), er det kanskje bedre å bli med, ikke drikke så mye at du blir sentimental eller helt overstadig, og heller trekke deg tidlig tilbake hvis det blir for vanskelig. Da har du i hvert fall prøvd, og det blir kanskje lettere å se tilbake på alt i ettertid (?) 

Det beste er jo om du tenker på det som noe du er nødt til når du har "investert" så mye i det, blir med og får det hyggeligere enn du frykter, men det går jo ikke an å bestemme at det ender slik 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, laban skrev:

Jeg ville nok gjort det jeg trodde jeg kunne leve best med etterpå. Hvis du klarer å si til deg selv at sånn ble det dessverre denne gangen og være hjemme, uten å se på det som et nederlag i morgen og i tiden som kommer, er det kanskje det beste.

Hvis det er høy risiko for at du vil gruble mye over det etterpå og tenke at du ikke engang mestrer såpass som å gå ut og ha det hyggelig en fredag (eller noe sånt), er det kanskje bedre å bli med, ikke drikke så mye at du blir sentimental eller helt overstadig, og heller trekke deg tidlig tilbake hvis det blir for vanskelig. Da har du i hvert fall prøvd, og det blir kanskje lettere å se tilbake på alt i ettertid (?) 

Det beste er jo om du tenker på det som noe du er nødt til når du har "investert" så mye i det, blir med og får det hyggeligere enn du frykter, men det går jo ikke an å bestemme at det ender slik 🤔

Jeg sluttet kl 13 for å hvile til i kveld men klarer ikke å slappe av et sekund heller. Jeg begynner attpåtil å bli så sliten at jeg tror det beste er å avlyse. Jeg har hatt mye nakkesmerter og vært mye sliten hele uka. 

Jeg har ikke råd til å kaste bort 1000 kr heller. Det vil nok ikke bli bra for meg om jeg drar, samme hvor hardt jeg prøver. Drar jeg dit er det ikke bare å dra etter en time heller liksom, jeg må holde ut til kl 24, og det klarer jeg ikke i en sånn tilstand. Jeg klarte så vidt å holde ut kaffepausen idag. 

Jeg bestemmer meg for å avlyse. 

Takk for rådene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, dolmio skrev:

Jeg er sgs aldri ute og har gledet meg lenge til denne kvelden. Jeg har t o m lagt masse til rette for at den skulle bli bra. Jeg har bla. spart 1000 kr, tatt fri 2 timer fra jobb, lagt til rette hele uka for at jeg skulle ha mindre å gjøre på jobb idag, lagt meg tidlig osv. 

Men jeg har det ikke bra. Jeg har det svært psykisk vondt og klarer ikke slappe av. Har vært i «høyspenn» siden 10 idag. Klarer ikke å roe meg og ser for meg at kvelden er ødelagt. Jeg klarer ikke å sitte sammen med andre når jeg har det sånn, det er en pine. 

Hva skal jeg gjøre? Jeg vurderer sterkt å avlyse eller drikke meg god og brisen så jeg kanskje slipper å kjenne det vonde mens jeg er der - men vil det hjelpe?

Skal jeg bare avlyse siden jeg ikke klarert å slappe av og bare gråter?

Det å kjenne på fysisk og psykisk smerte er noe som hører med dessverre. Jeg ville ha drøyet litt og sett om formen ble bedre, etter som det ikke er ennå du skal ut.

Men er det for ille og du tenker at du ikke får noe ut av kvelden uansett så får du vurdere å avlyse.

Smerte kommer man dessverre ikke unna. Og jeg ville ikke ha drukket så mye alkohol heller da. 

Men kanskje den smerten du kjenner på er en slags glede og forventning?

Endret av Stormwind
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Stormwind skrev:

Det å kjenne på fysisk og psykisk smerte er noe som hører med dessverre. Jeg ville ha drøyet litt og sett om formen ble bedre, etter som det ikke er ennå du skal ut.

Men er det for ille og du tenker at du ikke får noe ut av kvelden uansett så får du vurdere å avlyse.

Smerte kommer man dessverre ikke unna. Og jeg ville ikke ha drukket så mye alkohol heller da. 

Men kanskje den smerten du kjenner på er en slags glede og forventning?

Jeg er nødt til å betale 700 kr hvis jeg trekker meg. Så jeg blir tvunget til å dra, for de 700 har jeg ikke. Jeg har 50 kr på kontoen. Min mann ser hvpr fælt jeg har det og at jeg ikke har lyst til å dra. Han synes så synd på meg sier han. Det blir en grusom kveld. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, dolmio skrev:

Jeg er nødt til å betale 700 kr hvis jeg trekker meg. Så jeg blir tvunget til å dra, for de 700 har jeg ikke. Jeg har 50 kr på kontoen. Min mann ser hvpr fælt jeg har det og at jeg ikke har lyst til å dra. Han synes så synd på meg sier han. Det blir en grusom kveld. 

Du får holde en litt lav profil da og så er det jo lov til å takke for seg når du har holdt ut lenge nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også at du bør dra. Ting har en tendens til å ikke bli så ille som man frykter. Og tenk hvor stolt du kan være av deg selv når du har gjennomført til tross for svært ubehag! Gjør man slike ting ofte nok (tar utfordringer man pga angst regner som både risikable og farlige), blir det lettere for hver gang. Det er min erfaring. Husker jeg grudde meg som en hund til foreldremøter da ungene var små. Men for hvert foreldremøte ble det lettere å gjennomføre fordi jeg erfarte at det ikke var så skummelt som jeg trodde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal dra. Men jeg vet hvor lite selvtillit jeg har når jeg har det sånn. Jeg la ned en så stor innsats i dette fordi jeg bla. planla å ha det såpass bra at jeg kunne våge å ta litt «plass» i den store gruppa. Mine kolleger kommer ikke inn på meg fordi jeg er så stille og sjenert liksom. Jeg klarer ikke å slippe meg og plages av det i form av mye.

 Dette er vår årige sammenkomst, og siden jeg er ned i festkomiteen dette året så ville jeg automatisk bll litt mer synlig - dette vllle jeg utnytte ved å liksom slippe meg litt løs og la folk komme litt inn på meg. Hadde festen vært før kl 10 idag ville jeg hatt mot og styrke til det, for da hadde jeg det bra - nå vil jeg helst bare være alene og i fred. Jeg ødela den fine muligheten jeg hadde idag til å bli mer synlig, for sammen med all smerten har jeg også misyet masse selvtillit og styrke. Derfor vurderer jeg nå å drikke meg til mote i kveld så jeg får gjennomført planen min og samtidig ha det bra sammen med de andre. 
Tusen takk for alle svar :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, dolmio skrev:

Jeg skal dra. Men jeg vet hvor lite selvtillit jeg har når jeg har det sånn. Jeg la ned en så stor innsats i dette fordi jeg bla. planla å ha det såpass bra at jeg kunne våge å ta litt «plass» i den store gruppa. Mine kolleger kommer ikke inn på meg fordi jeg er så stille og sjenert liksom. Jeg klarer ikke å slippe meg og plages av det i form av mye.

 Dette er vår årige sammenkomst, og siden jeg er ned i festkomiteen dette året så ville jeg automatisk bll litt mer synlig - dette vllle jeg utnytte ved å liksom slippe meg litt løs og la folk komme litt inn på meg. Hadde festen vært før kl 10 idag ville jeg hatt mot og styrke til det, for da hadde jeg det bra - nå vil jeg helst bare være alene og i fred. Jeg ødela den fine muligheten jeg hadde idag til å bli mer synlig, for sammen med all smerten har jeg også misyet masse selvtillit og styrke. Derfor vurderer jeg nå å drikke meg til mote i kveld så jeg får gjennomført planen min og samtidig ha det bra sammen med de andre. 
Tusen takk for alle svar :) 

Lykke til så håper jeg du koser deg :) Hjelper med litt alkohol innabors også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, dolmio skrev:

Jeg er sgs aldri ute og har gledet meg lenge til denne kvelden. Jeg har t o m lagt masse til rette for at den skulle bli bra. Jeg har bla. spart 1000 kr, tatt fri 2 timer fra jobb, lagt til rette hele uka for at jeg skulle ha mindre å gjøre på jobb idag, lagt meg tidlig osv. 

Men jeg har det ikke bra. Jeg har det svært psykisk vondt og klarer ikke slappe av. Har vært i «høyspenn» siden 10 idag. Klarer ikke å roe meg og ser for meg at kvelden er ødelagt. Jeg klarer ikke å sitte sammen med andre når jeg har det sånn, det er en pine. 

Hva skal jeg gjøre? Jeg vurderer sterkt å avlyse eller drikke meg god og brisen så jeg kanskje slipper å kjenne det vonde mens jeg er der - men vil det hjelpe?

Skal jeg bare avlyse siden jeg ikke klarert å slappe av og bare gråter?

Jeg har ikke lest hele tråden og alt du har fått av gode råd, men ville det være til hjelp å ta en Sobril (hvis du har)? Vet at dette er en chicken-strategi, men det kan være en løsning når det stormer som verst.

Håper du klarer å gjennomføre på en ok måte! Lykke til😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, dolmio skrev:

Jeg skal dra. Men jeg vet hvor lite selvtillit jeg har når jeg har det sånn. Jeg la ned en så stor innsats i dette fordi jeg bla. planla å ha det såpass bra at jeg kunne våge å ta litt «plass» i den store gruppa. Mine kolleger kommer ikke inn på meg fordi jeg er så stille og sjenert liksom. Jeg klarer ikke å slippe meg og plages av det i form av mye.

 Dette er vår årige sammenkomst, og siden jeg er ned i festkomiteen dette året så ville jeg automatisk bll litt mer synlig - dette vllle jeg utnytte ved å liksom slippe meg litt løs og la folk komme litt inn på meg. Hadde festen vært før kl 10 idag ville jeg hatt mot og styrke til det, for da hadde jeg det bra - nå vil jeg helst bare være alene og i fred. Jeg ødela den fine muligheten jeg hadde idag til å bli mer synlig, for sammen med all smerten har jeg også misyet masse selvtillit og styrke. Derfor vurderer jeg nå å drikke meg til mote i kveld så jeg får gjennomført planen min og samtidig ha det bra sammen med de andre. 
Tusen takk for alle svar :) 

Så bra at du prøver selv om dagen er vanskelig. Min erfaring er at det gjerne blir litt lettere enn man frykter. Legg ned listen. Kanskje klarer du ikke å ta så stor plass som du ønsket, men idag er det en seier i seg selv at du kommer deg ut. Drikke seg til mote er en ting, bare du passer på at det ikke blir for mye. Alkohol og dårlig dag er ikke alltid den beste miksen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, dolmio skrev:

Derfor vurderer jeg nå å drikke meg til mot i kveld så jeg får gjennomført planen min og samtidig ha det bra sammen med de andre.

Drikk noe du er vant til da, i betydning at du vet hvordan du reagerer og hvor raskt det virker.

Det er ikke noe galt med det, så lenge effekten faktisk blir at du har det bra sammen med kollegene. Ønsker deg en hyggelig kveld - selv skal jeg noe som likner litt fredag om en uke 🥂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, dolmio skrev:

Jeg skal dra. Men jeg vet hvor lite selvtillit jeg har når jeg har det sånn. Jeg la ned en så stor innsats i dette fordi jeg bla. planla å ha det såpass bra at jeg kunne våge å ta litt «plass» i den store gruppa. Mine kolleger kommer ikke inn på meg fordi jeg er så stille og sjenert liksom. Jeg klarer ikke å slippe meg og plages av det i form av mye.

 Dette er vår årige sammenkomst, og siden jeg er ned i festkomiteen dette året så ville jeg automatisk bll litt mer synlig - dette vllle jeg utnytte ved å liksom slippe meg litt løs og la folk komme litt inn på meg. Hadde festen vært før kl 10 idag ville jeg hatt mot og styrke til det, for da hadde jeg det bra - nå vil jeg helst bare være alene og i fred. Jeg ødela den fine muligheten jeg hadde idag til å bli mer synlig, for sammen med all smerten har jeg også misyet masse selvtillit og styrke. Derfor vurderer jeg nå å drikke meg til mote i kveld så jeg får gjennomført planen min og samtidig ha det bra sammen med de andre. 
Tusen takk for alle svar :) 

Så bra at du vil dra! :)

Fortell her etterpå hvordan det gikk da!

Masse lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hvorfor ikke drikke litt først, blir jo alltid mer avslappet av det, bare det ikke blir for mye😊Håper du får en fin kveld og at du er glad i morgen🤗

Anonymkode: b296d...15e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...