Gå til innhold

Diagnoser og behandling

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du må se på Anonymkodene, du skriver med flere personer. 

Jeg skrev at jeg var sykemeldt flere ganger. Men jeg som sykemeldt var ikke like syk som de du var innlagt med som var sykemeldt? Du skriver jo først at folk som er alvorlig syke IKKE kan ha jobb, men så skriver du at de du var innlagt med har en jobb... Nå må du bestemme deg! 

Anonymkode: a9a99...e1c

De som er sykemeldte jobber ikke, det sier seg vel litt selv. De er for syke de å jobbe. Er ingen av de som var innlagt sammen med meg da jeg var innlagt i flere måneder som jobbet. Om du klarte å arbeide så betyr det bare at du ikke var like syk som andre som ikke klarer en så hverdagslig ting som å arbeide. Selv så var jeg så syk at bare det å dusje og pusse tenna var et ork og umulig mange dager.

Anonymkode: 7a6ea...502

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg som har alvorlig angst, som lammer meg hver dag, får ikke tilbud hos dps...

Angst må man jobbe med selv, ettersom det ofte blir sett på som noe selvvalgt.

Dette har jeg fått beskjed fra flere ulike psykiatere og psykologer.

Responderer du ikke på kognitiv terapi, så vurderer de deg til å ikke ønske å bli frisk. 
Angst må du behandle selv.

Anonymkode: 84c42...b54

På hvilken måte lammer angsten deg?

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De som er sykemeldte jobber ikke, det sier seg vel litt selv. De er for syke de å jobbe. Er ingen av de som var innlagt sammen med meg da jeg var innlagt i flere måneder som jobbet. Om du klarte å arbeide så betyr det bare at du ikke var like syk som andre som ikke klarer en så hverdagslig ting som å arbeide. Selv så var jeg så syk at bare det å dusje og pusse tenna var et ork og umulig mange dager.

De som er sykemeldte jobber, ellers trenger de ikke en sykemelding... 

Det er jo absolutt ingen i denne tråden som har sagt at de jobber UNDER en alvorlig depresjon, de har sagt at de har familier og jobb. Du skrev jo at hvis man har en familie eller jobb så kan man ikke være alvorlig syk. Men så endrer du det til at de var i jobb men sykemeldte på det tidspunktet de var innlagt. Selvfølgelig var de sykemeldte da de var innlagt, men de hadde en jobb. Så du endrer jo hele tiden på hva du mener... 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

På hvilken måte lammer angsten deg?

Ligger i sengen. Våger ikke gå ut. Prøver å sove mest mulig for å ikke være våken. Tenker de verste tenkelige utfall. Har frykt for å dø, siden jeg er så redd hele tiden. Ser ingen løsning. 
Angsten er så sterk at jeg har liten effekt av eks sobril.. tar det derfor ikke lenger. 

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

De som er sykemeldte jobber, ellers trenger de ikke en sykemelding... 

Det er jo absolutt ingen i denne tråden som har sagt at de jobber UNDER en alvorlig depresjon, de har sagt at de har familier og jobb. Du skrev jo at hvis man har en familie eller jobb så kan man ikke være alvorlig syk. Men så endrer du det til at de var i jobb men sykemeldte på det tidspunktet de var innlagt. Selvfølgelig var de sykemeldte da de var innlagt, men de hadde en jobb. Så du endrer jo hele tiden på hva du mener... 

Nei det har jeg ikke sagt, nå er det du som misforstår. En er ikke i jobb når en er sykemeldt. Det er også en av de tingene legene ser på når de legger en inn for å vurdere funksjonsnivået ditt. At en klarer å være i jobb eller ikke sier mye om det. 

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ligger i sengen. Våger ikke gå ut. Prøver å sove mest mulig for å ikke være våken. Tenker de verste tenkelige utfall. Har frykt for å dø, siden jeg er så redd hele tiden. Ser ingen løsning. 
Angsten er så sterk at jeg har liten effekt av eks sobril.. tar det derfor ikke lenger. 

Håper du får hjelp. Ikke gøy å ha det sånn. Har vært der selv. 

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...