Gå til innhold

Føler en annen tristhet når jeg er deprimert.

Anbefalte innlegg

Når jeg er deprimert føler jeg meg ofte ikke trist på samme måte som når jeg blir trist av negative hendelser. Det er ikke bare det at jeg er trist hele tiden, men tristheten føles annerledes. Jeg føler aldri den tristheten når jeg ikke er deprimert. Det handler ikke om intensiteten heller, følelsen er bare ulik vanlig tristhet. Har noen andre det likt? 

Anonymkode: e2088...6f0

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Når jeg er deprimert føler jeg meg ofte ikke trist på samme måte som når jeg blir trist av negative hendelser. Det er ikke bare det at jeg er trist hele tiden, men tristheten føles annerledes. Jeg føler aldri den tristheten når jeg ikke er deprimert. Det handler ikke om intensiteten heller, følelsen er bare ulik vanlig tristhet. Har noen andre det likt? 

Anonymkode: e2088...6f0

JA! Veldig annerledes. Derfor blir jeg også så usikker når skal fylle slike skjema,  som jeg har gjort en del, ukentlig under TMS-behandlingene. Jeg vet ikke om det er trist jeg er. Men det er NOE. Kanskje det som heter nedstemthet.

Ja, tristheten eller nedstemtheten omfatter hele deg og hele livet/omverdenen, mens når man er trist pga. noe som har skjedd, fungerer fortsatt livet rundt som det skal. Det gjør det ikke under en depresjon. Slik opplever jeg det med mine endogene tilbakevendende depressive perioder.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...